Иже общия сия и согласныя даровавый нам молитвы, Иже и двемá или триéм, согласующимся о имени Твоем, прошения подати обещавый, Сам и ныне раб Твоих прошения к полезному исполни, подая нам в настоящем вéце познание Твоея истины и в будущем живот вечный даруя. В заключение священник возглашает: Яко Благ и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Хор: Аминь. И далее – Блаженны, или 3-й антифон. В это время открываются царские врата для малого входа. Хор: Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егдá приидеши во Царствие Твоем. Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное. Блажени плачущии, яко тии утешатся. Блажени кротции, яко тии наслéдят землю. Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся. Блажени милостивии, яко тии помиловании будут. Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят. Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся. Блажени изгнáни правды ради, яко тех есть Царство Небесное. Блажени естé, егдá поносят вам, и ижденут, и рекут всяк зол глагол, на вы лжуще, Мене ради. Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех. 1 . Помещенные здесь антифоны называются изобразительными и поются в дни воскресные, в дни всей Пятидесятницы (от Антипасхи до Пятидесятницы), в праздники с бдением, полиелеем и славословием, а также и в шестиричные, если в Минее показано: «песнь от канона на Блаженнах»; в предпразднства, попразднства и отдания двунадесятых праздников. 2 . 3-й антифон составляют Блаженны. Они начинаются словами исповедания благоразумного разбойника: «Во Царствии Твоем...». Затем евангельские стихи о блаженствах чередуются с тропарями из песней утреннего канона празднику или святому или с особыми тропарями Блаженн из Октоиха. 3 . Эти тропари служат подтверждением, примером и свидетельством того, как христианские добродетели приводят людей к вечному блаженству. 4 . В воскресные дни число тропарей Блаженн бывает не более двенадцати и не менее восьми. Если святому не положены Блаженны, то тропари берутся на восемь из Октоиха; если святому или празднику положены Блаженны, то тропари читаются на шесть из Октоиха и на четыре из Минеи; если два святых или два праздника, причем каждому указаны Блаженны, то – на четыре из Октоиха и на восемь из Минеи (каждому на четыре).

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Таким образом любовь и свобода – это две отличительные черты, характеризующие жизнь Христианина. Неверен взгляд Римско-Католиков на евангелие, которое они считают сборником различных предписаний человеку, что он должен, обязан делать, представляя евангелие в смысле законодательства человеческого, – и на Иисуса Христа как catalogus vitutum; отчего их нравственное учение отличается формальностью, и носит характер юридический. Неверен взгляд и Протестантов, которые учат, что в падшем человеке, как потерявшем всякую восприимчивость к доброму и способность делать доброе, самовластно, безотносительно к нему, действует Сам Христос, и через это отнимают всякую самодеятельность в человеке, до уничтожения свободы, забывая, что только тот любит Христа, кто исполняет заповеди Его, и только с трудами и терпением достигается царство Божие. Учение о блаженствах Сущность своего нравственного учения Спаситель выразил в своей нагорной проповеди и в частности в учении о блаженствах, в которых Он изложил характер, свойственной христианину жизни и те существенные черты, и нравственные добродетели, которые составляют красоту христианской жизни, и требуются, как необходимые свободные подвиги, для получения обещанных наград или ублажений. И потому, чтобы яснее представлять нам смысл закона Божия, изложим прежде учение о блаженствах, так, как и сам Спаситель, прежде объяснения древних заповедей, высказал это учение. Таково учение Спасителя о блаженствах 1 . «Блажени нищии духом, яко тех есть царство небесное. 2 . «Блажени плачущие, яко тии утешатся. 3 . «Блажени кроткие, яко тии наследят землю. 4 . «Блажени алчущие и жаждущие правды, яко тии насытятся. 5 . «Блажени милостивии, яко тии помилованы будут. 6 . «Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят. 7 . «Блажени миротворцы, яко тии сынове Божия нарекутся. 8 . «Блажени изгнани правды ради, яко тех есть царствие небесное. 9 . «Блажени есте, егда поносят вам и ижденут и рекут всяк зол глагол, на вы лжуще Мене ради Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех ( Мф.5:3–12 ) ».

http://azbyka.ru/otechnik/Biblia/opyt-ob...

Священник читает молитву: Ты, Который даровал нам эти общие и единодушные молитвы и Который пообещал подать просимое двум или трем, согласившимся [просить] во имя Твое, Ты и теперь исполни прошения Своих рабов к их пользе, предоставляя нам в нынешнем веке познание Твоей истины, а в будущем – даруя вечную жизнь. Возглас: Яко благ и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Возглас: Ибо Ты – Бог благой и человеколюбивый, и Тебе мы возносим славу: Отцу и Сыну и Святому Духу, теперь и всегда, и во веки веков. Хор: Аминь. Хор: Аминь. Русский перевод Хор: Во Царствии Твоем помяни нас, Господи,/егда приидеши во Царствии Твоем. Хор: Во Царствии Твоем – помяни нас, Господи,/когда придешь в Царствие Твое! Блажени нищии духом,/яко тех есть Царство Небесное. Блаженны нищие духом,/ибо их есть Царство Небесное. Блажени плачущии,/яко тии утешатся. Блаженны плачущие,/ибо они утешатся. Блажени кротции,/яко тии наследят землю. Блаженны кроткие,/ибо они унаследуют землю. Блажени алчущий и жаждущий правды,/яко тии насытятся. Блажени милостивии,/яко тии помиловани будут. Блаженны милостивые, ибо они будут помилованы. Блажени чистии сердцем,/яко тии Бога узрят. Блаженны чистые сердцем, ибо они узрят Бога. Блажени миротворцы,/яко тии сынове Божии нарекутся. Блаженны миротворцы, ибо они будут названы сыновьями Бога. Блажени изгнани правды ради,/яко тех есть Царство Небесное. Блаженны изгнанные за правду, ибо им принадлежит Царство Небесное. Блажени есте, егда поносят вам,/и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще, Мене ради. Блаженны вы, когда вас поносят, гонят и всячески ложно злословят из-за Меня, – Радуйтеся и веселитеся,/яко мзда ваша многа на Небесех. Радуйтесь и ликуйте, ибо велика ваша награда на небесах. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу./И ныне и присно, и во веки веков. Аминь. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, теперь и всегда, и во веки веков. Аминь. Малый вход и трисвятое Во время пения третьего антифона священник читает молитву входа:

http://azbyka.ru/otechnik/Ilarion_Alfeev...

Узрев 1130  же народы, Господь взыде на гору, и сшедшу Ему, приступиша к Нему ученицы Его. И отверз уста Своя, учаше их, глаголя: Блажени нищии духом, яко тех есть Царьство Небесное. Яве есть, яко несть блажен, аще кто не нищ духом, то есть богатый, несть его Царьствие Небесное. Господу свидетельствующу: Горе вам, богатым, яко отстоите утешения вашего. Паки рече Господь: Блажени плачющиися, яко тии утешатся. Яве есть, яко несть блажен, от них же ныне плачются, и тии не утешатся. Господу свидетельствующу: Горе вам, (л. 309) 1131  смеющимся ныне, яко восплачете и возрыдаете. Паки рече Господь: Блажени 1132  кротцыи, яко тии наследят землю. Яве есть, яко не блажени некротцы, понеже не наследят кротких земли. Паки рече Господь: Блажени алчющии и жаждущии правды, яко тии насытятся. Яве есть, яко несть блажен не алчющий и не жаждущий правды, яко и богатый он, иже не помилова Лазаря, сам единыя капли водныя вжада и не получи. Господу свидетельствующу: Горе вам, насыщеным ныне, яко взалчете. Паки рече Господь: Блажени 1133  милостивии, яко тии помиловани будут. Яве есть, яко немилостивии помиловани не будут. (л. 309 об.) 1134  Господу свидетельствующу: Елико 1135  не сотвористе менших Моих братий, ни Мне сотвористе. Отъидите, рече, от Мене, проклятии, во огнь вечный, уготованый диаволу и аггелом его. Паки рече Господь: Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят. Яве есть, яко нечистии сердцем Бога не узрят, по писаному: Нечестивии не узрят славы Твоея, Христе. И паки: Всяк высокосердый нечист пред Богом и мерзок. Паки рече Господь: Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся. Яве есть, яко всяк враждотворец не наречется сын Божий, но сын диаволий. Якоже и Господь свидетельствует: (л. 310) 1136  Вы отца вашего диавола есте и похоти отца вашего творите. Паки рече Господь: Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царьство Небесное. Яве есть, яко изгонившии несть достойни блаженства, ниже их есть Царьство Небесное. Господу свидетельствующу: Аще изгонят вы из града сего, бегайте во ин. И паки: Идеже не приемлют вы, ниже послушают словес ваших, исходяще из града того, отрясите и прах ног ваших. Отраднее будет Содому и Гомору в день Судный, неже граду тому.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikon_Minin/vo...

Псалом 53-Й. Боже, во имя Твое спаси мя, и в силе Твоей суди ми. Аллилуия. .Псалом 56-й. Помилуй мя Боже, помилуй мя. Аллилуия. Псалом 60-й. Услыши Боже моление мое, вонми молитве моей. Аллилуия Псалом 62-й. Боже, Боже мой, к тебе утренюю 9 Псалом 66-й. Боже ущедри ны, и благослови ны. Псалом 69-й. Боже в помощь мою вонми. Псалом 83-й. Коль возлюбленна селения Твоя Господи сил. Псалом 84-й. Благоволил еси Господи землю твою, возвратил еси плен Иаков. Аллилуия. Псалом 85-й. Приклони Господи ухо Твое, и услыши мя. Псалом 86-й. Основания его на горах святых. Аллилуия Псалом 90-й. Живий в помощи вышняго, в крове Бога небесного водворится. Аллилуия Псалом 92-й. Господь воцарися, в лепоту облечеся. Аллилуия. Евангелие от Матвея, гл. 5. Узрев же народы, взыде на гору: и седшу ему, приступиша к нему ученицы его: И отверз уста своя, учаше их, глаголя: блажени нищии духом: яко тех есть царствие небесное. Блажени плачущии: яко тии утешатся. Блажени кротцыи: яко тии наследят землю. Блажени алчущии и жаждущии правды: яко тии насытятся. Блажени милостивии: яко тии помиловани будут. Блажени чистии сердцем: яко тии Бога узрят. Блажени миротворцы: яко тии сынове божии нарекутся. Блажени изгнани правды ради: яко тех есть царетвие небесное. Блажени есте егда поносят вас, и ижденут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще мене ради. Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех: тако бо изгнаны пророки, иже (беша) прежде вас. Вы есте соль земли: аше же соль обуяет, чем осолится; нивочтоже будет ктому, точно да насыпана будет вон, и попираема человеки. Вы есте свет мира. Не может град укрытися, верху горы стоя. Ниже вжигают светильника, и поставляют его под спудом, но на свещнице, и светит всем, иже в храмине (суть). Тако да просветится свет ваш пред человеки, яко да видят ваша добрая дела, и прославят Отца вашего, иже на небеси. Посем рцы: Иже в шестый день же и час, на кресте пригвожден в ран дерзновенный адамов грех , и согрешений наших рукописание раздери Христе Боже, и спаси нас.

http://azbyka.ru/otechnik/Porfirij_Uspen...

Жалоба Иисуса Христа на неблагодарность Иерусалима Иерусалиме, Иерусалиме, избивый пророки и каменем побиваяй посланныя к тебе, коль краты восхотех, собрати чада твоя, якоже собирает кокош птенцы своя под криле, и не восхотесте; се оставляется вам дом ваш пуст 91 . Поношение других городов Начат Иисус поношати градовом, в них же быша множайшие силы Его, зане не покаяшася. Горе тебе Хоразине, горе тебе Вивсаидо, яко аще в Тире и Сидоне быша силы были бывшия в вас, древле убо во вретище и пепеле покаялися быша; обаче глаголю вам: Тиру и Сидону отраднее будет в день судный, нежели вам. И ты Капернауме до небес вознесыйся, до ада снидеши, зане, аще в Содомех быша силы были бывшия в тебе, пребыли убо быша до днешняго дне; обаче глаголю вам, яко земли Содомстей отраднее будет в день судный, нежели тебе 92 . Какой был образ Иисус Христовой проповеди? По различию тех, которые приходили Его слушать, и образ Его проповеди был различный; Апостолам и Ученикам приближеннейшим Он открывал самыя тайны Царствия Божия и чаще говорил обыкновенным учительным образом, к народу же Он чаще беседовал Притчами и поучительными Историями 93 . Образцы учительной проповеди Иисуса Христа Образцы учительной проповеди Иисуса Христа заключают в себе следующие поучительные Его изречения: Учение об истинном блаженстве Блажени нищии духом, яко тех есть царствие небесное; блажени плачущии, яко тии утешатся; блажени кротцыи, яко тии наследят землю; блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся; блажени милостивии, яко тии помиловани будут; блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят; блажени миротворцы, яко тии синове Божии нарекутся; блажени изгнании правды ради, яко тех есть Царствие небесное; блажени есте, егда поносят вам и ижденут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради; радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех, тако бо изгнаша пророки, иже быша прежде вас 94 . Не мните, яко приидох разорити закон или пророков: не приидох разорити но исполнити: аминь бо (истинно) глаголю вами, дóндеже прейдет небо и земля, йота едина или едина черта не прейдет от закона, дóндеже вся будут 95 .

http://azbyka.ru/otechnik/bogoslovie/o-v...

1–й лик: «Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем 155 . Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное». 2–й лик: «Блажени плачущий, яко тии утешатся». 1–й лик: «Блажени кротции, яко тии наследят землю» и первый тропарь («на 10») из Октоиха. 2–й лик: «Блажени алчущий и жаждущий правды яко тии насытятся» и второй тропарь. 1–й лик: «Блажени милостивии, яко тии помилова ни будут» и третий тропарь. 2–й лик: «Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят» и четвертый тропарь. 1–й лик: «Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся» и пятый тропарь. 2–й лик: «Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное» и шестой тропарь. 1–й лик: «Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще, Мене ради» и седьмой тропарь. 2–й лик: «Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех» и восьмой тропарь. 1–й лик 156 : «Слава Отцу и Сыну и Святому Духу» и девятый тропарь. 2–й лик: «И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь» и, наконец, заключительный, десятый тропарь. Малый вход (вход с Евангелием) Перед окончанием третьего антифона, когда лик начнет петь «Слава» 157 священник и диакон, стоящие перед св. престолом, совершают три поклонения, и священник целует Св. Евангелие, а диакон край св. престола. Священник берет со св. престола Св. Евангелие и вручает его диакону. Диакон, имея орарь в правой руке, берет Евангелие, целуя при этом руку священника (см. рис. 46). Священник целует край престола и оба, диакон спереди, а священник сзади, обойдя престол, исходят из алтаря северной дверью (см. рис. 47). Им предшествует свещеносец (а где есть, то не один, а два) с зажженной свечой на подсвечнике. Диакон несет Св. Евангелие в обеих руках (см. рис. 48). Выйдя на солею, все становятся перед царскими вратами следующим образом: свещеносец, держа подсвечник в руках или поставив его, стоит возле местной иконы Спасителя 158 , лицом на север (если во входе участвуют два свещеносца, то второй становится возле местной иконы Богородицы 159 , лицом к первому свещеносцу), священник становится на амвоне, против царских врат, лицом ко св. престолу, диакон же спереди правее священника, в полоборота к священнику, и они оба преклоняют головы (рис. 119).

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksej_Kashki...

Таким средством, как вы слышали, служит прежде всего молитва . Но этого средства, братие, еще недостаточно. Сам Господь Иисус Христос так говорит об этом: что Мя зовете: Господи, Господи, и не творите яже глаголю ( Лк.6:46 ); не всяк глаголяй Ми: Господи, Господи, внидет в царствие небесное, но творяй волю Отца Моего, Иже есть на небесех ( Мф.7:21 ). Следовательно, для того чтобы утвердиться в надежде спасения и блаженства, недостаточно только молиться Богу, но нужно исполнять учение Христово, нужно вести богоугодную жизнь, нужен собственный подвиг с нашей стороны для достижения блаженства. Нужен он не потому, собственно, чтобы мы своими делами могли заслужить, так сказать, купить себе блаженство. Отец небесный дарует нам спасение и блаженство ради крестных заслуг Господа нашего Иисуса Христа. Но нам дарованы от Бога силы к животу и благочестию, и мы должны употреблять их во благо, чтобы показать любовь свою к Богу и желание получить от Него спасение, чтобы идти, так сказать, навстречу спасающей нас благодати Божией. Сам Господь повелел нам трудиться для своего спасения, и такова есть воля Божия о нас, чтобы нам со страхом и трепетом соделовать спасение свое и достигать вечного блаженства ( Флп.2:12 ). Сам же Господь, братие, указал нам и путь которым мы должны идти, чтобы достигнуть спасения и блаженства, а именно в следующих девяти изречениях о блаженстве. Блажени нищии духом, яко тех есть царствие небесное Блажени плачущий, яко тии утешатся Блажени кротцыи, яко тии наследят землю Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся Блажени милостивии, яко тии помилованы будут Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся Блажени изгнаны правды ради, яко тех есть царствие небесное Блажени есте, егда поносят вам, и ижденут, и рекут всяк зол глагол, на вы лжуще Мене ради. Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех Эти изречения иначе называются заповедями блаженства, потому что Господь заповедал нам в них различные подвиги для достижения блаженства.

http://azbyka.ru/otechnik/Sergej_Sadkovs...

Слава, и ныне, Богородичен: Яко заченшая Безначальнаго Слова Божия и Бога, Матерним Твоим дерзновением прилежно моли, учинити раба Твоего ( или, рабу Твою), идеже ликование неразрушимое веселящихся, и хвалящих Тя, идеже светлости вечнующыя, и сладкий глас празднующих, Богородительнице. Диакон: Паки и паки: И прочее яко обычно. И по возгласе кондак, глас 8: Со святыми упокой, Христе, душу раба твоего ( или, рабы Твоея), идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь бесконечная. Икос: Сам Един еси Безсмертный, Сотворивый и Создавый человека, земнии убо от земли создахомся, и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси, Создавый мя, и Рекий ми: яко земля еси, и в землю от " идеши, аможе вси человецы пойдем, надгробное рыдание творяще песнь: аллилуиа. И паки: Со святыми упокой: И абие блаженна, глас 2: Во Царствии Твоем, егда приидеши, помяни нас, Господи. Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное. Блажени плачущии, яко тии утешатся. Блажени кротции, яко тии наследят землю. Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся. Блажени милостивии, яко тии помиловани будут. Помяни, Благоутробне, и нас, якоже помянул еси разбойника, во Царствии Небеснем. Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят. Вси боящиися Бога тамо возвеселятся о Нем во Царствии Небеснем. Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся. Постничеством работавшаго Тебе, Христе, и православием на земли, прослави, Спасе, на небесех. Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. Верою и надеждою боголепно, и любовию пожившаго на земли, прослави, Спасе, на небесех. Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол, на вы лжуще Мене ради. Упокой раба Твоего ( или, рабу Твою), Боже, со святыми яко Благ, во Царствии Небеснем. Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех. Мир оставльшаго и в честнем жительстве пожившаго благочестно, прослави, Спасе, на небесех. Слава: Едино Богоначалие, благочестивии имуще веры, в Трех Лицех славим благоговейно. И ныне, Богородичен: Вси ублажаем Тя, Чистая, бессеменно бо родила еси плотию Бога, и Царя Небеснаго.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

В 127 последняя дни отступят нецыи от веры, внимающим духовом лестчим и учением бесовским, в лицемерии лжесловеснем созженым своею совестию, возбраняющим женитися, удалятися брашен, их же Бог созда в восприятие со благодарением верным и познавшим истину. Аще 128 ли кто инако учит и не приходит к здравым словесем Господа нашего Иисуса Христа и еже по благочестию учения разгорде, ничесо же сведый, но болезнь (л. 340 об.) о взысканиих и словопрениих, от них же бывает зависть, рвение, хула, мнения лукава, сожителства растленных человек умом и отчюженных от истины, мнящих приобретение быти благочестие. Отступай от таковых. В 129 последняя дни настанут времена люта, будут бо человецы самолюбцы, сребролюбцы, величави, горди, хулницы, родителем непокориви, неблагодатни, непреподобни, нелюбиви, свадливи, диаволи, невоздержливи, некротцы, неблаголюбиви, предателе, продерзателе, горделиви, сластолюбцы (л. 341) паче, неже боголюбцы, имуще образ благочестия, силы ж его отметающеся. И сих отвращайся. Бехом 130 бо иногда и мы несмыслени, непокориви, заблужающе, работающе похотем и сластем различным, в злобе и зависти живуще, мерзцы, ненавидяще друг друга. (л. 342) Елика по согласному судятся, и благословно обетование имут. Блажени 131 нищии духом, яко тех есть Царство Небесное. Блажени плачющии, яко тии утешатся. Блажени кротцыи, яко тии наследят землю. Блажени алчющии и жаждущии правды, яко тии насытятся. Блажени милостивии, яко тии помиловани будут. Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят. Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся. Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. Блажени есте, егда поносят вам (л. 342 об.) и изжденут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради. Радуйтеся и веселитися, яко мзда ваша многа на небесех. Приидите 132 благословеннии Отца Моего, наследуйте уготованное вам Царствие от сложения миру. Взалках бо ся, и дасте Ми ясти, возжадах, и напоисте Мене, странен, и введосте Мя, наг, и одеясте Мя, болен бех, и посетисте Мене, в темнице бех, и приидосте ко Мне.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikon_Minin/du...

   001    002    003    004   005     006    007    008    009    010