В 5-й день Святаго пророка Захарии, отца честнаго Иоанна Предтечи ВЕЧЕР На Господи, воззвах: стихиры на 6, глас 4. Подобен: Дал еси знамение: Масть имея на себе,/ризу же святую,/приснопамятне Захарие,/яко Ангел, Богу послужил еси,/ходатайствуя Содетелю, и зданию, блаженне,/и сказания яве Божественнаго Духа приемля./Тем тя ублажаем/и святое твое днесь совершаем торжество,//Спаса славяще. Отроча видел еси, рождшееся от Отроковицы,/Захарие богодохновенне,/Отцу Собезначально,/и своему предъявленно пророчествуеши отрочати:/пророк будеши истинно,/Сего стези уготовляя./С нимже тя ублажаем/и честное твое торжество священно празднуем,//богоносе пребогате. Храм жив и одушевлен/Божественнаго Духа был еси/и посреде храма, славне,/Богу служа чистым сердцем,/неправедно заклан был еси,/мученически совершая божественное течение твое, достославне./Тем в Небесный храм вшел еси/кровию своею,//прося очищения душам нашим. Слава, глас 8. Самогласен. Иоанна Монаха: Священства законнаго одеян истинно одеждею,/по чину Ааронову служил еси/и, предстоя в храме,/ангельский зрак яве видел еси, преблаженне./Тем твое преставление вси поюще должно, Захарие,/песньми восхваляем тя,/по старости израстивша Иоанна славнаго:/моли за ны милостиваго Бога,//спастися нам. И ныне, Богородичен или Крестобогородичен, глас тойже. Подобен: О, преславнаго чудесе: Что зримое видение,/еже моима очима видится, о Владыко,/Содержай всю тварь,/на Древо воздвижен быв,/и умираеши, всем даяй жизнь?/Богородица плачущи глаголаше,/егда узре на Кресте возносима/из Нея неизреченно возсиявшаго/Бога и Человека. На стиховне Октоиха. Слава, глас 2. Анатолиево: Яко чист иерей во Святая Святых вшел еси/и, одеждею священною одеян,/непорочно Богу служил еси,/якоже Аарон законополагая/и яко Моисей водя колена Израилева, звонцев в чистом знамении./Темже и убиен был еси,/но кровь твоя праведная спасительное нам исцеление бысть/и, яко миро благовонное,/слухи отверзает к шествию вечныя жизни./Захарие треблаженне,/Крестителя Иоанна родителю и Елисавети сопружниче,/прилежно моли о душах наших.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Разделы портала «Азбука веры» Русский В СУББОТУ НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ. На Господи, воззвах, поставим стихов 10, и поем стихиры воскресны осмогласника, 3: и Анатолиевы, 4: и минеи 3, или 4, или 6, аще празднуется святый. Слава, минеи, и ныне, Богородичен первый, гласа. В СУББОТУ НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ На Господи воззвах: стихиры на 10: воскресных Октоиха три, восточных 4 и Минеи 3. Если празднуем святому, то поем 4 стихиры Октоиха и святому 6. Слава: Минеи, а И ныне: Богородичен первый, гласа. Стихиры воскресны, глас 2: Изведи из темницы душу мою,/исповедатися Имене Твоему. Стихиры воскресные Выведи из темницы душу мою,/чтобы мне прославить имя Твоё. Прежде век от Отца Рождшемуся Божию Слову,/Воплощшемуся от Девы Марии,/приидите, поклонимся:/крест бо претерпев,/погребению предадеся, яко Сам восхоте:/и воскресе из мертвых,/спасе мя заблуждающаго человека. Прежде веков родившемуся от Отца Богу Слову,/воплотившемуся от Девы Марии,/давайте поклонимся, ибо Он, Крест претерпев,/погребению Себя предал, как Сам восхотел,/и воскреснув из мертвых,/спас меня –заблуждающегося человека. Мене ждут праведницы,/дондеже воздаси мне. Меня будут ждать праведные,/доколе Ты не воздашь мне. Христос Спас наш,/еже на ны рукописание пригвоздив на Кресте заглади,/и смертную державу упраздни:/поклоняемся Его Тридневному Воскресению. Христос, Спаситель наш,/рукописание против нас, пригвоздив ко Кресту, изгладил/и могущество смерти упразднил./Поклоняемся Его воскресению на третий день. Из глубины воззвах к Тебе, Господи,/Господи, услыши глас мой. Из глубины я воззвал к Тебе, Господи,/Господи, услышь голос мой. Со Архангелы воспоим Христово Воскресение:/Той бо есть Избавитель и Спас душ наших,/и в славе страшней и крепцей силе,/паки грядет судити мipy, егоже созда. Вместе с Архангелами воспоем Христово воскресение;/ибо Он – Искупитель и Спаситель душ наших,/и в страшной славе с мощной силою/снова грядет судить мир, который создал. Ины стихиры, Анатолиевы, глас тойже: Да будут уши Твои/внемлюще гласу моления моего.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/oktoih-vo...

Скачать epub pdf 12.08 Служба преподобному Анатолию Оптинскому младшему Текст утвержден Священным Синодом Русской Православной Церкви 16–17 июля 2020 года (журнал 34) Месяца иулия в 30-й день Преподобнаго Анатолия Оптинскаго , Младшаго На велицей вечерни На Г осподи, воззвах: стихиры, глас 2. Подобен: Е гда от Древа: Егда искусися разжженная твоя любы/поруганием, осмеянием и злостраданием многим,/тогда воистинну орган Утешителя Святаго Духа явился еси,/человеколюбное к мучителем показуя,/и, евангельски тех благословляя,/о вразумлении их молился еси,/человече Божий, Анатолие,/обители Оптинския украшение. Истинному Владыце, Христу и Богу нашему,/очищенным умом предстоя неотступно,/званный по достоянию,/отче богомудре Анатолие,/человеколюбно о душах человеческих попечение имея,/помощь и исцеления обильно всем подавал еси/и, шатания безбожных обличая,/терпением и любовию вся препобедил еси. Егда время прославления твоего наста/и к сонму святых достойне приложился еси,/тогда, Небесным силам радость даруя/и велие празднество нам устрояя,/вся собрал еси, отче, к похвалению твоему/и одарил еси миром, Анатолие./Да пролиется молитва твоя и ныне,/и суд на милость преложит Господь,/и слава будет всем преподобным Его. Слава, глас 6: Возсия днесь честная память/преподобнаго отца нашего Анатолия,/созывающи всех на трапезу духовную,/сей бо, скорбем народа Божия болезнуя,/тако со дерзновением глаголаше:/с Богом мы вся претерпим до конца./И, сие делом показуя,/себе мужественне преуготова в путь,/ егоже, и совершив, во стране живых ныне водворяется/и молится о душах наших. И ныне, Богородичен догматик, К то Тебе не ублажит: Вход. Прокимен дне. И чтения преподобническая 3. На стиховне стихиры, глас 5: Господни заповеди и отеческая повеления/душею чистою и несумненным умом/благочестно восприим, богомудре,/яко щедрый благоделатель,/всех богатством Божиим обогащаеши./Темже, терпению твоему дивящеся, сице вопием:/радуйся, преподобне отче Анатолие,/добрый и кроткий утешителю,/образом добронравнаго жития твоего нас научаяй.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Разделы портала «Азбука веры» Церковнославянский Русский НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ По предначинательном псалме поем Блажен муж: кафизму всю. После предначинательного псалма поем Блажен муж: – всю кафизму. На Господи, воззвах: стихиры воскресны 3 и восточны 3, Анатолиевы, и отцев 4. На Господи, воззвах: 18 и 19 декабря поем стихиры воскресные 3, и восточные 3, и отцам на 4. Аще же внутрь 20-го числа, поем стихиры воскресны 3, и восточен 1, Анатолиев, и предпразднства три, и святых отцев три. С 20-го же по 23 декабря – поем стихиры воскресные 3, и восточную 1, и предпразднства 3, и отцам три. 24 декабря поем стихиры отцов на 6 и и предпразднства на 4. Стихиры предпразднства, глас 6. Подобен: Все отложше: Стихиры предпразднства, Подобен: Все отложив: Незаходимое Солнце/из Девственных ложесн возсияти идет,/просветити всю подсолнечную,/чистыми очесы и чистыми деяньми/срести Сего потщимся/и подъяти ныне уготовимся духом/грядущаго во Своя странным рождеством, якоже благоволи,/яко да устраншияся ны едемскаго жития/возведет, яко Благоутробен,/в Вифлееме раждается. Незаходимое Солнце/из Девственного чрева воссиять идет/и просветить все под солнцем./Чистыми очами и чистыми деяниями/встретить Его поспешим/и принять ныне приготовимся духом/Грядущего к Своим необычайным рождеством, как Сам благоволил./Чтобы нас, удалившихся от жития эдемского к нему возвести,/Он, как милосердный,/в Вифлееме рождается. На плещах носимый Херувимских,/Бог Слово, плоти по Ипостаси соединився,/во всенепорочное чрево вселися, и бысть Человек,/и на землю грядет от Иудова племене родитися,/вертеп свят Всецарю благоукрасися,/яко величайшая палата,/ясли же, яко престол огнезрачен,/в нихже яко Младенца Дева Мария полагает,/во обновление создания неопределеннаго. На плечах носимый Херувимских,/Бог Слово, с плотию по Ипостаси соединившись,/во всенепорочное чрево вселился, и Человеком стал,/и на землю грядет от Иудина племени родиться./Пещера святая, для всех Царя благоукрашайся,/как величайший дворец,/ясли же – как престол огневидный,/– те, куда для обновления всего творения/Дева Мария полагает/как Младенца Беспредельного.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/nedelya-s...

Скачать epub pdf 23.01 Служба священномученику Анатолию, митрополиту Одесскому Текст бденной службы приводится по изданию: Службы Одесским святым./Под общей редакцией митр. Одесского и Измаильского Агафангела; сост.: архим. Тихон (Василиу), прот. Илия Тетерько, прот. Андрей Николаиди. – Одесса: Издание Одесской духовной семинарии, Астропринт, 2009. На велицей вечерни Б лажен муж 1-й антифон. На Г осподи, воззвах: стихиры праздника 3 и священномученика 5, глас 4. Приидите, христоименитии людие,/песньми духовными похвалим Анатолия чуднаго,/апостольских престолов сонаследника/и ликов мученических сопричастника твердаго,/и глас услышим дивнаго священномученика,/от небесныя славы нам вещающий:/чадца моя духовная и возлюбленная,/храните твердо веру апостольскую,/яже во благочестии всю вселенную утверди,/храните, чадца, веру отеческую,/еяже ради и аз страдания претерпех,/храните даже до сканчания века//веру святую Православную. Приидите, православных собори,/пение боголепное принесем днесь Анатолию,/святителю преславному и богомудрому,/во мучениих твердому исповеднику/и, того похваляюще, усердно возопием:/о треблаженне отче и досточудне,/града и страны нашея заступление,/Церкве Православныя воистину дивное украшение,/моли о нас Господа Человеколюбца,//Анатолие отче наш. Всекраснейшее Церкве Христовы украшение/и ангельских ликов купножителя,/святителя же и мученика преславнаго/приидите вси радостию воспоим,/Крест Христов на рамена своя подъемльшаго/и даже до Голгофы за Господом последовавшаго,/сего ради, страстем его поклоняющеся,/верою и любовию взываем:/моли о нас Господа Человеколюбца,//Анатолие отче наш. Великаго во иерарсех Анатолия,/и твердаго во страданиих исповедника/ныне вся вселенная проповедует/и ангели купно с лики земнородных/славу днесь возвещают единаго от новомученик,/не убоявшагося злобы богоборцев/и ярости безбожных не устрашившагося,/ егоже воспевающе, вопием:/моли о нас Господа Человеколюбца,//Анатолие отче наш. Ангела досточуднаго Церкве Одесския/небесная воинства радостию днесь величают/и мученичестии лицы песньми прославляют/единаго от новомученик и исповедник,/вселенная же вся веселия исполняется,/память совершающе священномученика Анатолия/и люди православнии сему усердно вопиют:/заступи молитвою твоею град и люди,//память твою светолепно совершающия.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Разделы портала «Азбука веры» Русский В СУББОТУ ВЕЧЕРА В СУББОТУ НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ Последование подобне, якоже и в прочих Неделях: в нейже поем и Минеи последование случившагося святаго. Инии же последнейшии предаша пети в сию Неделю последование преподобныя матере нашея Марии Египетския. Во светильничном по предначинательном псалме и обычном стихословии, на Господи воззвах: поставим стихов 10. И поем Осмогласника стихиры воскресны 3, и Анатолиевы 3, и преподобныя стихиры, подобны 3, творяще я на 4. Глас 6. После предначинательного псалма читаем всю первую кафизму. На Господи воззвах стихиры на 10: воскресных Октоиха три, восточных три и четыре из Триоди, из последования преп. Марии Египетской: Подобен: Всю отложивше: Тебе убо возбраняше честных взирания,/скверн прежде привлеченное сквернение:/твое же чувство, и твоя богомудрая содеянных совесть,/к лучшим тебе обращение содеяша./На икону бо воззревши благословенныя Богоотроковицы,/всех покаявшися прегрешений своих всехвальная прежних,/в дерзновении честному Древу поклонилася еси. Тебе препятствовало на святыни взирать/от прежних мерзостей идущее осквернение;/но твое чувство и твое, богомудрая, сознание содеянного/обращение к лучшему в тебе произвели./Ибо, воззрев на икону благословенной Богоотроковицы/и осознав все свои прежние согрешения, всехвальная,/ты с дерзновением священному Древу поклонилась. Местом поклонившися радостно святым,/добродетели напутное спасительнейшее,/оттуду прияла еси, и зело потекла еси доброе шествие:/и струю прешедши Иорданскую,/в жилище Предтечево усердно вселилася еси,/и страстей свирепство жительством омрачила еси,/истончавающи в дерзновении, приснопамятная мати,/плотская свойства. Святым местам поклонившись радостно,/добродетели напутствие спасительнейшее ты оттуда приняла,/и весело поспешила прекрасным путем,/и струю перейдя иорданскую,/в обиталище Предтечи с усердием вселилась,/и образом жизни своей укротила необузданность страстей,/истончая с дерзновением, вечно памятная матерь,/плоти излишество.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/nedelya-p...

Скачать epub pdf Воскресение В субботу вечера Последование подобне, якоже и в прочих Неделях: в нейже поем и Минеи последование случившагося святаго. Инии же последнейшии предаша пети в сию Неделю последование преподобныя матере нашея Марии Египетския. Во светильничном по предначинательном псалме и обычном стихословии, на Господи воззвах: поставим стихов 10. И поем Осмогласника стихиры воскресны 3, и анатолиевы 3, и преподобныя стихиры, подобны 3, творяще я на 4. Глас 6. Подобен: Всю отложивше: Тебе убо возбраняше честных взирания,/скверн прежде привлеченное сквернение,/твое же чувство, и твоя богомудрая содеянных совесть,/к лучшим тебе обращение содеяша./На икону бо воззревши благословенныя Богоотроковицы,/всех покаявшися прегрешений своих всехвальная прежних,/в дерзновении честному Древу поклонилася еси. Местом поклонившися радостно святым,/добродетели напутное спасительнейшее,/оттуду прияла еси, и зело потекла еси доброе шествие,/и струю прешедши Иорданскую,/в жилище Предтечево усердно вселилася еси,/и страстей свирепство жительством омрачила еси,/истончавающи в дерзновении, приснопамятная мати,/плотская свойства. В пустыню вселившися твоих страстей/образы от души отъяла еси,/боговиднейшее изображение в души написавши,/добродетелей виды,/и толико просияла еси,/яко и водами легко преходити блаженная,/и от земли взиматися в твоих к Богу молениих,/и ныне в дерзновении всеславная Марие,/Христу предстоящи,/молися о душах наших. Слава, глас 4: Очудотвори, Христе, Креста Твоего сила,/яко и яже прежде блудница,/постническим подвигом подвизася,/отнюдуже и немощное отвергши,/доблественно сопротивоста на диавола./Темже и почесть победы носящи,/молится о душах наших. И ныне, Богородичен 1-й гласа. На стиховне стихиры Осмогласника. Слава преподобныя, глас 2: Душевная ловления,/и страсти плотския мечем воздержания посекла еси:/помысла прегрешения/молчанием обучения подавила еси,/и струями слез твоих пустыню всю напоила еси,/и прозябла еси нам покаяния плоды./Темже твою память/преподобная празднуем.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Содержание Воскресный Октоих и его предыстория Древний Тропологий: издания и идентификации текстов Стихиры воскресного Октоиха: описание Соответствия между стихирами воскресного Октоиха и песнопениями Древнего Иадгари Стихиры воскресного Октоиха, имеющиеся в Древнем Тропологии Гласовая принадлежность песнопений Место песнопений в богослужении: сходства и различия «Гардамоткмани» и гимн «Воскресение Христово видевше» Вероятные причины изменения функционального назначения Песнопений Авторство стихир воскресного Октоиха в свете данных Древнего Тропология Выводы Источники и литература Priest Michael Zheltov, Hierodeacon Epifanii (Bulaev). Stichera of the Sunday Octoechos among the Hymns of the Ancient Tropologion. Sources and References References     В статье рассмотрены соответствия между корпусом стихир византийского воскресного Октоиха и воскресными песнопениями его более раннего иерусалимского прототипа – Древнего Тропология, сохранившегося на грузинском языке. Было впервые определено общее количество таких соответствий: 29 (в ряде предшествующих работ исследователи ссылались лишь на 9 подобных соответствий, причем одно из них, как удалось установить, таковым не является), выявлены сходства и различия в гласовой принадлежности одних и тех же гимнографических строф в Тропологии и в воскресном Октоихе. Также проанализировано богослужебное использование тех песнопений Тропология, которые впоследствии вошли в корпус стихир Октоиха. Как выяснилось, лишь около половины из них имело в Тропологии сходную со стихирами функцию: сопровождать фиксированные псалмы вечерни и утрени; остальные представляли собой гимны после прочтения Евангелия на воскресной утрене или Литургии. Было высказано предположение об особой популярности таких гимнов, благодаря которой они перешли из Тропология в более поздний гимнографических сборник – Октоих, хотя и поменяли в нем свою функцию. Полученные результаты позволяют со всей надежностью утверждать, что циклы «воскресных» и «анатолиевых» стихир воскресного Октоиха нельзя считать творениями единственного гимнографа VIII в. и что термин «анатолиевы» нельзя понимать в смысле авторской атрибуции.

http://azbyka.ru/otechnik/Mihail_Zheltov...

Разделы портала «Азбука веры» Русский В СУББОТУ ВЕЧЕРА В СУББОТУ НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ На Вечерни, по предначинательном псалме обычное стихословие. На Господи воззвах, поставим стихов 10. И поем Осмогласника стихиры воскресны 3, и Анатолиевы 3: и Триоди дне подобны 4. Глас 6. После предначинательного псалма читаем всю первую кафизму. На Господи воззвах: стихиры на 10: воскресных Октоиха три, восточных три и четыре из Триоди: Подобен: Всю отложивше: Егда хощеши приити, суд праведный сотворити,/Судие праведнейший, на престоле славы Твоея седяй,/река огненная пред Твое судилище ужасающая влечет всех,/предстоящим Тебе небесным силам,/человеком же судимым страхом, якоже кождо содела:/тогда нас пощади, и части Христе сподоби спасаемых, яко благоутробен,/верою молим Тя. Глас 6 Когда Ты вознамеришься придти/суд праведный сотворить, Судия праведнейший,/восседая на престоле славы Твоей,/река огненная ужасающая/пред Твоим судейским местом увлекает всех,/и предстоят Тебе небесные Силы,/и люди со страхом судятся,/в том, что каждый соделал;/тогда пощади нас, Христе,/и удостой участи спасаемых, как милосердный,/с верою молим Тебя. Книги разгнутся, явлена будут деяния человеков,/пред нестерпимым судилищем:/возшумит же юдоль вся страшным скрежетанием плача,/вся видящи согрешившия,/вечнующим мукам, судом праведным Твоим отпущаемыя,/и бездельно плачущия Щедре./Темже Тя молим Блаже:/пощади нас поющих Тя,/едине Многомилостиве. Книги раскроются,/явлены будут деяния людей/перед нестерпимым судилищем,/и огласится вся долина плача страшным скрежетом,/при виде всех согрешивших,/в муки вечные судом Твоим праведным отсылаемых,/и напрасно плачущих жалостно./Потому Тебя молим, Благой:/“Пощади нас, воспевающих Тебя,/единый Многомилостивый!” Возгласят трубы, и истощатся гробы,/и воскреснет человеческое все естество трепещущее,/добрая содеявшии, в радости радуются,/чающе мзду восприяти:/согрешившии же трепещут, люте рыдающе,/в муку посылаеми, и от избранных разлучаеми./Господи славы, ущедри нас яко Благий,/и части сподоби возлюбивших Тя.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/nedelya-m...

Разделы портала «Азбука веры» Русский В СУББОТУ ВЕЧЕРА На бдении, по обычном стихословии, на Господи воззвах, поставим стихов 10, и поем стихиры Осмогласника воскресны 3, и Анатолиевы 3, и Триоди 4, повторяюще сия. Глас 1. В СУББОТУ НА ВЕЛИКОЙ ВЕЧЕРНЕ После предначинательного псалма читаем всю первую кафизму. На Господи воззвах: стихиры на 10: воскресных Октоиха три, восточных 3 и четыре из Триоди самогласные, повторяя их дважды. Глас 1. Вбезгрешную страну и животную вверихся,/посеяв грех, серпом пожав класы лености,/и рукоятием связав деяний моих снопы,/яже и постлах не на гумне покаяния:/но молю Тя превечнаго делателя нашего Бога,/ветром Твоего любоблагоутробия развей плеву дел моих,/и пшеницу даждь души моей оставление,/в небесную Твою затворяя мя житницу, и спаси мя. Вбезгрешную и жизни полную страну я был введен,/но посеяв грех, серпом пожал колосья нерадения,/и снопов – деяний моих – груды собрал,/которыми и устлал гумно – но не для покаяния!/Но прошу Тебя, предвечного, Земледельца нашего, Бога,/ветром Твоего благосердия/развей мякину дел моих,/и пшеницу подай душе моей – прощение,/в небесную Твою житницу затворяя меня,/и спаси меня. (2) Познаим братие, таинства силу,/от греха бо ко отеческому дому востекшаго блуднаго сына/преблагий отец предустрет лобзает,/и паки своея славы познание дарует:/и таинственное вышним совершает веселие,/закалая тельца упитаннаго,/да мы достойно сожительствуем,/заклавшему же человеколюбному Отцу и славному заколению,/Спасу душ наших. Познаем, братия, таинства силу,/ибо от греха ко отеческому очагу возвратившегося блудного сына/преблагой Отец, навстречу выйдя, обнимает,/и вновь познание своей славы дарует;/и таинственное для горних Сил совершает веселие,/закалывая тельца упитанного,/дабы мы достойно проводили жизнь/с Заклавшим – человеколюбивым Отцом,/и славною Жертвою – Спасителем душ наших. (2) Слава, глас 2: О коликих благ окаянный себе лиших!/О какова Царствия отпадох страстный аз!/Богатство изнурив, еже приях заповедь преступих./Увы мне, страстная душе!/Огню вечному прочее осудишися./Темже прежде конца возопий Христу Богу/яко блуднаго приими мя сына, Боже, и помилуй мя.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/nedelya-o...

   001   002     003    004    005    006    007    008    009    010