Книга о крупнейшем сербской монастыре издана на русском языке Белград, 2008 г. В 2008 году по благословению епископа Рашко-Призренского и Косово-Метохийского Артемия вышел в свет каталог «Монастырь Високи Дечани» на русском языке.  Монастырь во имя Вознесения Господня Високи Дечаны расположен в Метохии на берегу реки Бистрицы под отрогами горного массива Проклетие. Он был основан в haч.XIV в. святым королем Стефаном Дечанским и стал примером бесценного духовного и архитектурного наследия сербской династии Неманичей. В стенах монастырского храма, величественных фресках и святынях храниться часть исторической памяти и самосознания сербского народа. Несмотря на тяжелые испытания, монастырь продолжает оставаться живым свидетельством сербской истории Косово и Метохии. Являясь одной из крупнейших по числу братии монашеских обителей Сербской Церкви, монастырь имеет в настоящее время особое значение еще и потому, что в окружающем его регионе после 1999 года практически не осталось сербского населения. Сама обитель с момента прихода в Косово и Метохию международных сил находится под постоянной охраной военнослужащих итальянского контингента КФОР. Не смотря на все трудности, обитель по сей день остается очагом духовной жизни, а братия, подвизаясь в молитве и посте, несет здесь различные послушания. Монастырем ведется активная издательская, информационная и хозяйственная деятельность. В небольшой красочно оформленной брошюре представлено множество иллюстраций, документов и фотографий, дающих представление о прошлом и настоящем этой известной обители и ее особом месте в судьбе сербского народа. Материал книги разбит на несколько тематических глав, посвященных истории, архитектуре, храмовому убранству, ризнице монастыря. Отдельная глава посвящена жизни монастырской братии. Книга станет хорошим путеводителем для паломников, будет полезна всем интересующимся историей, искусством и архитектурой Балкан. Издание составлено дечанскими монахами. В подготовке русской версии приняли участие священнослужители Русской Православной Церкви.   Православие.Ru 15 декабря 2008 г. скрыть способы оплаты Подпишитесь на рассылку Православие.Ru Рассылка выходит два раза в неделю: Мы в соцсетях Подпишитесь на нашу рассылку

http://pravoslavie.ru/28663.html

од монаха у цркви и професор Призренске архимандрит и као деда иако му 88. година живота, долази на Косово кад год му се за то пружи прилика. И ове године у дане око Видовдана дошао да се на Газиместану поклони сенима косовских су животе положили за Крст часни и слободу златну, али и да посети Призрен, Свете Архангеле, Богородицу цркву Светог Да и Дечане, и Зочиште и Грачаницу, поприча са у Ораховцу и Хочи.      А има и о чему да прича. У свом животу у Призрену, и уз епископа Павла нашег светог), често у недостатку свештеника ишао служио по селима и манастирима. У Дечанима често оца док био болестан, а у Зочишту помагао обнову конака. Из Велике Хоче носи слику када са принцом Томиславом ишао у посету породици у се налази соба, са иконама деда донео из са И тада га како нам причао, изненадило да са иконама у и слику старог Петра што за то време комунизма било ретко, али и опасно.        После у Светим Архангелима, и раног уз жубор Призренске бистрице, отац се упутио тамо где га срце вукло-у Био пре неколико година, али га дочекала и уништена. А сада када крочио у калдрмисану порту пред се показала слика: ,, Када сам био пре неколико година све ово било у доста жалосном прича отац А сад видим да добрим делом Чика Симина зграда из 1871. много лепша и него што била. остало све како било а изнутра модернизована, су многе преграде, онако како одговара времену и изузетно хвала Богу. И нова зграда била али видим сада да та зграда цела скоро мало да се среди изнутра и да се унесе и може да се живи нормално, да се функционише. Видим да се и друге зграде, И станови где смо ми наставници боравили, лепше су него што су били. И стан где сам био то милина сад видети, нема оног мог кревета сам оставио, као са два Али, се, што сам пре 17.марта, Богу и управи манастира Дечани и владици тада старешини Дечана, изнео из су остале када смо морали напустити 1999.године. И ево, до се видела штета шта човек учинио, али с друге стране, ако посматрамо видимо шта Бог учинио . Он покрене, удеси ко све то и да обнови. Владика често говорио да треба да имамо у Бога и пуну веру и да знамо да Бог не нас, ако ми не То веома важно у животу, ако Бог створио читав свет и нас у свету и свако он брине о томе и можда тражити од нас у време задатак према своме Господ Исус Христос донео и нама оставио, као закон, као савет, као упут како ми треба да живимо и да радимо на ради Бога, ради Неба, ради Царства Небеског. Ми смо овде по вери привремено а права разумних са са Небо.    

http://srpska.pravoslavie.ru/80558.html

Празник Светога Саве у Призрену      Поводом празника светога Саве првог Архиепископа српскога, у цркви светог у Призрену служио Преосвештенство Епископ рашко-призренски уз свештенства и свештеномонаштва рашко-призренске. у Царском граду на Бистрици поред присуствовало и педесетак верника су били господа Станко ректор Универзитета, Здравко бивши ректор приштинског Универзитета, као и политички представници Срба са Косова и господа Бранимир и Владета      Након Призренске са професорима организовали су свечану светосавску      30 января 2015 г. Комментарии Мы в соцсетях Подпишитесь на нашу рассылку

http://pravoslavie.ru/76896.html

за Призренску      Пут Призрена средстава за личну и вредна 4 евра су прикупили верници у свим намесништвима за ученике Светих Кирила и у Призрену.      Са благословом Епископа г. Милутина, више пута пружао разне врсте наставницима и у Царском граду, реализована у току септембра и октобра 2019. године при храмовима. Прилоге су из дана у дан доносили многи, свако према али са великом да младе уче науку у од школа у одиграла важну улогу у културног и духовног идентитета српског народа на простору Косова и      2011. године, Призренска данас чувар светосавског у некада на обалама Бистрице. У шампона, сапуна, пасти за зубе и приспелог у помогли су ученици Основне школе „Десанка      Поздраве и сестрама у пренео возач Синиша возилом 21. новембра 2019. године одвезао из скрыть способы оплаты Комментарии 2 декабря 2019, 02:55 То прави гест! Честитам свима су учествовали у Призренски су нови и наследници српских свих " с чиме пред Милоша " !Нека их чува драги Бог! Подпишитесь на рассылку Православие.Ru Рассылка выходит два раза в неделю: Мы в соцсетях Подпишитесь на нашу рассылку

http://pravoslavie.ru/126020.html

Материал из Православной Энциклопедии под редакцией Патриарха Московского и всея Руси Кирилла История Христианства БИБЛЕЙСКИЕ ОБЩЕСТВА миссионерские научные орг-ции, целью к-рых является перевод Свящ. Писания на различные языки, его издание и распространение БИЗЮКОВ В ЧЕСТЬ ВОЗДВИЖЕНИЯ КРЕСТА ГОСПОДНЯ МУЖСКОЙ МОНАСТЫРЬ ставропигиальный, находился в с. Бизюкове Дорогобужского у. Смоленской губ., на правом берегу Днепра БИЗЮКОВ ПРОПАСНОЙ ВО ИМЯ СВЯЩЕННОМУЧЕНИКА ГРИГОРИЯ, ПРОСВЕТИТЕЛЯ АРМЕНИИ, МУЖСКОЙ МОНАСТЫРЬ (Херсонской и Таврической епархии), в пос. Червоный Маяк Бериславского р-на Херсонской обл. (Украина) БИРГИТТА (ок. 1302 - 1373), основательница ордена биргиттинок . св. римско-католич. Церкви (пам. 23 июля, 8 окт.) БИСТРИЦА ПРИЗРЕНСКАЯ ущелье, где наход. муж. мон-рь во имя св. Архангелов Рашско-Призренской епархии Сербской Православной Церкви

http://pravenc.ru/rubrics/121236_42.html

Материал из Православной Энциклопедии под редакцией Патриарха Московского и всея Руси Кирилла Поместные Церкви (по алфавиту названий) БИСТРИЦА ПРИЗРЕНСКАЯ ущелье, где наход. муж. мон-рь во имя св. Архангелов Рашско-Призренской епархии Сербской Православной Церкви БОГОЛЕПОВ Александр Александрович (1886–1980), проф. Свято-Владимирской семинарии в Нью-Йорке, богослов-канонист, церковный писатель БОРИС (Георгиев Константин; 1875 - 1938), митр. Охридский Болгарского Экзархата Болгарской Православной Церкви БОРИС (Разумов Вангел Симов; 1888 - 1948), митр. Неврокопский Болгарского Экзархата Болгарской Православной Церкви БОСТРА сел. в юго-зап. части Сирии, в горном массиве Эд-Друз (обл. Хауран), недалеко от границы с Иорданией. В прошлом - крупный адм. и церковный центр, известный в наст. время своими археологическими памятниками

http://pravenc.ru/rubrics/121368_8.html

Служио владика уз 12 рашко-призренске Са и друге стране, зидина, се од сунца од упекло, су верници из разних делова Косова и као и Призренци пристигли аутобусом из разних делова у Кола српских сестара призренских. у молитву су и из и Грачанице. Сви су се радовали са игуманом Светих архангела оцем када му владика доделио крст и чин архимандрита, рекавши да ,,отац био игуман у неколико великих манастира, ал када било када требало придржати крст овог страдалног народа на Косову и он дошао у Призрен и подржао народ остао на овим просторима“. о архангелу Гаврилу и у Старом и у Новом завету доносио само добре вести и постао познат као благовесник, владика рекао да ,, архангел Гаврило крепост се увек када се побожни боре са са страстима , против он их крепи да у врлини у подвигу на свом уском, и тесном путу, да венац од Господа свога“.   онима су пришли светом путиру био велики деце, а са и мала Милица српско дете у Призрену. После и славских колача, нафора Застала сам гроба Цара Душана и присетила се о и манастиру у златном периоду и по стотину монаха. После манастира монаси су се дуго скривали по и стенама, горе високо, ка Шар планини, а са собом су носили и део манастирског блага. После много векова у рушевинама, живот у манастиру оживео 20. века. Но наследници злочина из периода нису дали мира монасима и Прогонство српског народа 1999. пореметило живот у манастиру, а марта 2004. у другом великом погрому, док КФОР на силу евакуисао монахе, манастирски конак са капелом Светог владике Монаси нису одустали, вратили су се поново, саградили нови конак и капелу посветили Светом Лазару четвородневном. Са фреске, са главом у рукама приказан, Новомученик Харитон, монах архангелски, сведочи о главосечама новога доба. су шиптарски екстремисти киднаповали и мучки убили одрубивши му главу у 1999. године. Изашла сам из капелице и оставила да у тишини, под светлом кандила, се за нас, преостале Србе у и придружила се осталима за трпезом у порти, архимандрит припремио. И као и увек на слави, кад се Срби окупе заорила се и песма, стара, призренска о Шар планини, Призрену граду на Бистрици, Шадрвану, цару Душану... Песма помаже да се свакодневица заборави и пробуди нада у

http://srpska.pravoslavie.ru/55136.html

Цео живот проживела у Призрену, у деда изградио вративши се из печалбе у Америци. година претрпела разне од шиптарских екстремиста, бивала малтретирана, ударана, из су душмани палили, бивала истеривана, па се у опет, после две године у кампу немачког КФОРа, вратила. И сад после 13 година на молбе породице, повукла се овде у тишину, да уз жубор Бистрице, у планинском селу, мирно проживи остатак живота. Ту у селу су живели преци, и пре многих сеоба и печалби. Сада осим комшинице остали су око Муслимани. Живе животе. Нико не дира, али она и нема да се са никим дружи. У се дружи само са Богом, како каже. - Читам црквене одгледам нешто на урадим послове и дан Родбина давно отишла, раселили се сви и само понекад да ме силазим у манастир Светих Архангела, где сам и одлазила на Иако ми таксисти скупо без и не могу- каже баба Живка. Иако родбина зове, она ван Косова и не жели да оде.   С времена на време, кад у манастир, прозбори по са неким од преосталих призренских Срба и са игуманом Св.Архангела оцем и врати се Са терасе често упире поглед на цркву, од само Бистрица Ту се служи само кад слава цркви, али ова старица зна да светац сваки пут кад му се обрати. – Наша црква доста стара - прича нам баба Живка док нас прати од ка цркви. Слави Светога а подигнута на старим у периоду од 16. до половине 17. века. Овде се сваке године на и са разних страна а колачар обично неко ко живео у селу. У двориште цркве смо ушли кроз малу, металну украшену крстовима. Пред црквом у хладовини столетног бреста, чесма, пресушила. Из пожутеле од сунца траве се стари надгробни споменици, крстови. На на су се са стране по величини црква и накнадно припрата, уздизао се звоник од дрвета. По баба причи стари звоник рушен и на месту нови, истоветан. Старе плоче црква прекривена, сада су маховином. Привуче ми тимпанон над вратима, у комаду камена на коме су у плитком уклесани расцветали крст и две симетрично птице. Црква осликана средином 12. века, а на фрескама се делом и данас могу видети из са много ликова светаца. Само на тренутак пред полазак, наслоних главу на зид ове Учини ми се да негде у бат копита на светог ратника и заштитника на неку нову Са сетом у души, изазваном али и с поносом на претке су подизали у можда тежим временима од ових данас, провлачимо се уличицом зараслим у коров. На тераси, окренута цркви заштитници, баба Живка и маше нам. Ми одлазимо, а оне, старица и друге, да неке нове посетиоце.

http://srpska.pravoslavie.ru/56410.html

В процессе оформления в Трансильвании военных и адм. структур венг. власть контактировала с представителями нерумын. населения - секуями, к-рые этнически представляли собой смесь тюркских народов, соединившихся с венграми и использовавших диалект венг. языка. Секуи в Трансильвании были военным сообществом, к-рое выполняло роль авангардных соединений в завоевательных кампаниях Венгерского королевства, а позже использовалось для охраны гос. границ. Ок. 1200 г. они обосновались среди румын. поселений на юге и юго-востоке Трансильвании и охраняли вост. границы Венгерского королевства. Взамен секуи получили широкие привилегии от центральной власти и подчинялись непосредственно королю. Первоначально секуи были организованы в 7 независимых от комитатов столичных областей (лат. sedes): Одорхей (ныне в жудеце Харгита), Муреш, Чук (ныне Мьеркуря-Чук), Арьеш, Сепси, Кезди и Орбо (Орбай). Во 2-й пол. XV в. стали возникать более мелкие территориальные образования, отсоединившиеся от более крупных единиц: так, Миклошоара отделилась от Сепси, Кашин - от Чука. Во главе административно-территориальных образований секуев стояли капитан (major exercitus, capitaneus) и правители более низкого уровня (summus iudex, iudex regius). Всеми территориями секуев управлял граф секуев (comes siculorum), к-рого из числа не только секуев, но и представителей всей венг. знати назначал и лишал сана король. Граф обладал наивысшей военной, адм. и судебной властью. Переселенцы, названные в источниках саксами и происходившие из Германии, Франции и Фландрии, начали ок. 1140 г. колонизацию юга и востока Трансильвании, населенной в то время румынами, секуями, печенегами и др. В 1224 г. саксы получили от венг. кор. Андраша (Эндре) II (1205-1235) диплом (Diploma Andreanum), к-рый утверждал или подтверждал широкие привилегии, гарантировавшие им полную свободу от трансильванского воеводы Королевской земли (Fundus regius), на к-рой они проживали и к-рая находилась под прямым управлением короля. Эти привилегии позволили саксам поселиться в анклавах в изоляции от румын, венгров и секуев. Административно регионы их проживания были оформлены в виде территорий, управляемых столичными местами (резиденциями; нем. Stuhle, лат. sedes): так, в источнике 1349 г. упомянуты 7 столичных мест: Сибиу, Себеш (ныне в жудеце Алба), Чинку (ныне в жудеце Брашов), Рупя (Козд или Кохалм, ныне в жудеце Брашов), Орэштие (ныне в жудеце Хунедоара), Нокрих (Алджина, ныне в жудеце Сибиу), Меркуря (ныне Мьеркуря-Сибиулуй в жудеце Сибиу) и Сигишоара (ныне в жудеце Муреш). Позже были образованы еще Медиаш и Шейка (ныне в жудеце Сибиу) и 2 дистрикта - Брашов и Бистрица (ныне в жудеце Бистрица-Нэсэуд).

http://pravenc.ru/text/2661908.html

До видимого телесного мира был сотворен мир невидимый - духовные и разумные существа, ангелы, образующие множество чинов (Or. contr. gent. 44; Ep. ad Serap. I 27). По своей природе и силе они намного превосходят человека и стоят ближе к Богу (In illud: Omnia 6), однако все они, по слову апостола, суть служебные духи, к-рые служат нам, «наблюдая за нашими поступками» (Ep. ad Serap. I 11, 14). Будучи бестелесными, ангелы не вездесущи и могут присутствовать только там, куда посылаются. Как и остальные твари, ангелы достигают совершенства через причастие Св. Духу. Произойдя из небытия и существуя вне Божественной сущности, они, как и остальные твари, также подлежат превращениям и изменениям (Ibid. I 26-27). Изначально обладая свободной волей, одна часть ангелов не устояла в своем чине и отпала от причастия Св. Духу, обратилась ко злу и стала демонами (Ibid. I 26). Ниспав с неба, сатана вместе с подчиненными ему демонами, обитающими в воздухе, обольщает людей и препятствует их восхождению на небо (De incarn. Verbi. 25). Видимый мир был сотворен в 6 дней в определенной последовательности, от самых низших форм бытия до самой высшей - человека, причем каждое существо как произошло по своему роду в своей сущности, так и существует и пребывает, поддерживаемое в бытии Словом Божиим (Or. contr. arian. II 19). Весь мир представляет собой единое и гармоничное целое, в к-ром каждая его часть занимает определенное положение и выполняет определенную функцию, но в согласии с остальными, подобно хорошо настроенному муз. инструменту или многоголосому хору, руководитель к-рого - Само Слово Божие (Or. contr. gent. 38, 42-43). Антропология Свт. Афанасий Великий. Роспись Больничной ц. мон-ря Бистрица в Румынии. XVI в. Свт. Афанасий Великий. Роспись Больничной ц. мон-ря Бистрица в Румынии. XVI в. В конце творческого процесса Бог сотворил человека. Он не просто создал людей, как остальных, бессловесных (λογα), животных, но сотворил их по Своему собственному образу (κατ αυτο εκνα), уделив им силу Своего собственного Слова (το δου Λγου), чтобы они, имея в себе как бы нек-рую тень Слова и став разумными (λογικο), могли пребывать в блаженстве и святости (De incarn.

http://pravenc.ru/text/76946.html

   001   002     003    004    005    006    007    008    009    010