Днесь, во исполнение пророческаго гласа твоего, храм преславный красуется на месте, идеже не сущая яко сущая провидел еси по дару Духа Святаго; окрест же его град велий с церквами златоверхими истину словес твоих свидетельствует, емуже и доныне ты, яко с горния кафедры, мир благовествуеши. Темже и мы, сбытие богодухновенных глагол твоих зряще, велиим гласом взываем Богу: Аллилуиа. Икос 7 От светоносныя зари, Первозваннаго апостола свет боговедения восприимши, святая Ольга возсия Русской земли яко денница нашего спасения, возводя вслед себе, яко светозарное светило, внука своего Владимира, просветителя всея полунощныя страны. Темже и мы, возведше очи наша к тебе, Андрее богомудре, яко к начальному благовестнику нашего спасения, восписуем ти похвальная сия: Радуйся, яко деннице нашего спасения, Ольге святей, света Божественнаго познание даровася; радуйся, яко благоверию ея Христово Царствие отверзеся. Радуйся, яко благословением твоим преславное светило от сея денницы нам произыде; радуйся, яко по твоему предвозвестию апостольскому равноапостольный князь нам явися. Радуйся, яко тобою святаго Владимира царствие земное к Небесному приобщися; радуйся, яко Днепр и Почайна, реки Киевския, спасительною купелию нам быша. Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный. Кондак 8 Проповедуют преславного града Киева и всея Русския страны пастырие и пасомии память деяний твоих, богомудре Андрее апостоле; в недрах же пещерных нетленно почивающии угодницы Божии, со Антонием и Феодосием, немолчными усты, яко живи суще, славу твою веком и родом возглашают, тобою бо водруженный зде Крест, яко благосеннолиственное древо, произрасте, во еже изнести нам плоды благочестия и святыни. Мы же райскаго вертограда твоего, аки птенцы духовнии, тобою научени есмы воспевати Богу: Аллилуиа. Икос 8 Не точию Руси единыя был еси спасения провозвестник, Первозванный апостоле Христов, но и вся словенская племена, якоже кокош, птенцы своя под криле собираяй, привел еси я ко Христу; ты бо от Херсониса во мрак полунощныя страны презирая, сущим тамо людем, да Божию научатся слову, премудрыя учители, Кирилла и Мефодия, проповедию твоею за многие веки предуготовал еси; мы же, аки устами сих просветителей наших, велегласно вопием ти: Радуйся, словенская племена искони благословивый; радуйся, слово их разумное словом Божиим умудривый. Радуйся, яко глаголу Божию послушливии, Церкве чада словесная быша; радуйся, яко в Херсонисе, идеже проповедал еси, первая росская писмена Кирилл святый обрете и прият я. Радуйся, яко теми Алфу и Омегу, начаток и конец — Христа Божию премудрость возвестил еси им; радуйся, яко и вся богодухновенная писания учителие сии на язык словенск нам преложиша. Радуйся, Андрее, апостоле Христов Первозванный. Кондак 9

http://pravmir.ru/svyatoj-apostol-andrej...

Тропарь благоверному великому князю Андрею Боголюбскому, Владимирскому чудотворцу, глас 8 Яко благоверен и праведен,/за любовь Христа Бога от своих смерть приял еси,/кровь свою пролияв,/якоже прежде сродницы твои и страстотерпцы Борис и Глеб,/ихже кровем совопиет и твоя кровь, святе, к Богу,/якоже Авеля и Захарии праведных,/благоверный страстотерпче, великий княже Андрее,/с нимиже Христа Бога моли о стране нашей, еже Богоугодней быти/и сыновом российским спастися. Ин тропарь, глас 3 Еже во плоти житию твоему удивишася ангельстии чини:/како с телом к невидимым сплетением изшел еси, преславне,/и уязвил еси демонския полки./Отонудуже, Андрее, Христос тебе воздаде богатыми дарованьми,/сего ради, отче, моли спастися душам нашим. Кондак, глас 8 В мире сем благочестно и праведно пожив,/молитвою, милостынею и благостраданием Богу угодил еси./Сего ради и Бог по убиении твоем прослави тя нетлением и чудесы,/Егоже, святе Андрее, моли сохранити отечество твое/и всех людей, благочестно тебе почитающих. Величание Величаем тя,/благоверный великий княже Андрее,/и чтим святую память твою,/ты бо молиши за нас/Христа Бога нашего. Тропарь преподобному Евфимию, Суздальскому чудотворцу, глас 3 Яко светозарная звезда, пришел еси от востока на запад,/оставив отечество твое, Нижний Новград,/и, дошед богоспасаемаго града Суждаля,/в нем обитель сотворил еси,/и собрал еси монахов множества,/и, прием дар чудес от Бога, отче Евфимие,/был еси о Христе собеседник/и спостник преподобному Сергию./С нимже у Христа Бога испроси нам здравие, и спасение,/и душам нашим велию милость. Кондак, глас 2 Волнений множество невлажно проходя,/безплотныя враги струями слез твоих погрузил еси,/Богомудре Евфимие преподобне,/тем и чудес дар приял еси,/моли непрестанно о всех нас. Ин кондак, глас тойже Восприим Авраамлю доблесть,/отче преподобне Евфимие,/оставль отечество свое, Нижний Новград,/и дошед Богоспасаемаго града Суждаля,/обрел еси место благоугодно,/на немже обитель велию составил еси/и в ней пожил еси в молитвах, в постах и во бдениих./Тем приим чудес дар от Бога,/собрал еси иноков множества,/с нимиже Христа Бога моли непрестанно о всех нас.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Возсиял есть Христос в сердцах праведних, святих ликов узреть начертания не возмогли бы, аще послушание не бысте исполнили, сердцем ко Господу горесте, жизнь за веру сложити готовии, и мы укрепления духовнаго просим и со смирением восклицаем: Радуйтеся, благодатнии послушницы. радуйтеся Христовы ратницы. Радуйтеся, Богом хранимии. радуйтеся, земнии Херувими. Радуйтеся, Силу Божию приявшии. радуйтеся, за спасение жизнь отдавшии. Радуйтеся, Христа во славе сретившии. радуйтеся, в сонме праведнем светящии. Радуйтеся, Александре и Андрее, воини преподобнии. Кондак 7 Хотевше спасения единого, награды земнии с покаянием отвергшии, с усердием к Богу припадосте, во святой обители иноческаго образа сподобльшии, окормляемии благодатным наставничеством, награды небеснии обретосте, к Богу одесную молите: Аллилуиа. Икос 7 Новии избранницы Христовы, стремена духовнии одернусте, видевше немощь человеческую, Богом на пути подъятии и за усердие возрадованнии: Радуйся, Александре, Челубея-злаго победивший. Радуйся умерщвление от онаго приявший. Радуйся, венец за подвизи от Бога получивший. Радуйся, Андрее, на поле ратнем главу победно сложивший. Радуйся, обретый упокоение. Радуйся, во святых прославление. Радуйтеся, блазии ратницы. радуйтеся, Христовы подвижницы. Радуйтеся, Александре и Андрее, воини преподобнии. Кондак 8 Странное чудо зрим умиленно, Царица Преблагая, на подвиг воинов своих ты обличила еси, слыша молитвы русския и прошения. Русь святую ты не оставила еси, Христовых воинов во обители раиския приимшая, тамо они ныне благодарственно Богу взывают: Аллилуиа. Икос 8 Вси святии дивятся, яко архангели небеснии отсупников диаволских низвергосте, тако воини преподобнии сразисте языков неправедних, с Именем Божиим на устах, Его заступничество призывающе. И мы, недостоинии и грешнии, с замиранием сердечным молим: Радуйтеся, ратницы непобедимии. радуйтеся, человецы, духовною скверною неопалимии. Радуйтеся, Богородице молитвенницы. радуйтеся, Христа ученицы. радуйтеся, войнам Христовым пристанище.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас. Безплотных жительство в плоти преходящи, благодать, преподобная, к Богу велию воистинну прияла еси, верно о чтущих тя предстательствуй. Темже молим тя, от всяких напастей и нас молитвами твоими избави. [Имея во плоти образ жизни бесплотных, преподобная, ты воистину получила величайшую благодать от Бога; за почитающих тебя ты верно ходатайствуешь; посему молим тебя, молитвами твоими избавь нас от всяких искушений.] Преподобная мати Марие, моли Бога о нас. Великих безместий во глубину низведшися, неодержима была еси, но востекла еси помыслом лучшим к крайней деяньми яве добродетели преславно, ангельское естество, Марие, удививши. [В глубину великих пороков впавши, неудержима была ты, но востекла ты мыслию лучшею к совершенной деяниями являемой добродетели, преславно ангельское естество, Марие, удививши.] Преподобне отче Андрее, моли Бога о нас. Андрее, отеческая похвало, молитвами твоими не престай, моляся, предстоя Троице Пребожественней, яко да избавимся мучения, любовию предстателя тя Божественного, всеблаженне, призывающии, Криту удобрение. [Андрее, отеческая похвало, молитвами твоими не престай моляся, предстоя Троице Пребожественней, яко да избавимся мучения, любовию тя Божественного Всеблаженне призывающи, Криту удобрение.] Слава: Нераздельное Существом, Неслитное Лицы богословлю Тя, Троическое Едино Божество, яко Единоцарственное и Сопрестольное, вопию Ти песнь великую, в вышних трегубо песнословимую. [Нераздельным по существу, неслитным по Лицам богословлю Тебя, Троическое Единое Божество, соцарственное и сопрестольное, возглашаю Тебе песнь великую, в вышних троекратно песнословимую.] И ныне: И раждаеши, и девствуеши, и пребываеши обоюду естеством Дева, Рождейся обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая. Бог идеже хощет, побеждается естества чин: творит бо, елика хощет. [И раждаешь, и девствуешь, и пребываешь вместе с естеством Дева: рожденный/Тобою обновляет законы естества, утроба же раждает нераждающая, там, где хочет Бог, побеждается естества чин: ибо творит что хочет.].

http://predanie.ru/book/218264-velikiy-p...

24. Марие! Вышняго сподобясь просвещенья, Молись — да страстного избегнем помраченья; Да светозарную приимем благодать, Чтоб подвигам твоим достойну честь воздать. Преподобная мати Марие, моли Бога о нас. 25. Христову следуя, Марие, ты ученью, Противустала всех плотских страстей движенью; Все добродетели исправив, как одну, Счеталась со Христом, прешед в живых страну. Преподобне отче Андрее, моли Бога о нас. 26. Андрее, пастырю твоих овец словесных! Моли — избавиться и нам страстей бесчестных И в горних радостях участвовать с тобой, Поющих славный здесь, Андрее, подвиг твой. Слава Отцу, и Сыну, и Святому духу. 27. О Троице Пресущная! — Тебя я почитаю В единстве Божества, — к Тебе я припадаю: Ты бремя тяжкое возьми грехов моих, И, как Благая, даждь умильный плачь об них. И ныне, и присно, и во веки веков, аминь. 28. Владыку рождшая, предстательство надежно! Спаси меня, Тебе молящася прилежно; Греховно бремя мне, Благая, облегчи, И покаяния слез капли источи.   ПЕСНЬ 2-я Ирмос: Вонми небо. Вонми, пресветлое Всевышняго селенье, И низпосли моим глаголам подкрепленье, Да бренные мои превознесут уста От Девы плотию пришедша к нам Христа. (Понедельник). Помилуй мя, Боже, помилуй мя. 1. Вонмите, вышния селения Владыки, Внушите, на земли живущие языки, Что, каясь пред лицем Владыки своего, Дерзаю воспевать я благость к нам Его. Помилуй мя, Боже, помилуй мя. 2. Вонми мне, Спасе мой, благоутробным оком. Что я перед Тобой, в смирении глубоком, Спешу умильных слез потоки извести, и покаяние от сердца принести. Помилуй мя, Боже, помилуй мя. 3. Всех смертных превзошел моими я грехами; Един я согрешил презлейшими делами: Ущедри, яко Бог, создание Твое, И яко Спас, прими раскаянье мое. Помилуй мя, Боже, помилуй мя . 4. Свирепыя страстей в душе моей волненья Грозят внезапным мне во аде потопленьем; Ты, Спасе, как Петру, Сам руку мне простри, И яко Благ, мою погибель предвари. Помилуй мя, Боже, помилуй мя. 5. Блуднице ревновав, я слезы проливаю, И в умилении к Тебе, Христе, взываю: Ты, Блаже, Сам грехи очисти и прости,

http://pravmir.ru/kanon-pokayannyj-svyat...

Между тем, работа Дворника устарела не из-за одного лишь возраста — например, еще более ранняя работа А. Эрхарда ( Ehrhard A . Überlieferung und Bestand der hagiographischen und homiletischen Literatur der griechischen Kirche. Leipzig; B. 1/1 (1937)—3 (1952)) остается не только непревзойденной, но и образцом исследования византийской литературы вообще, несмотря на отдельные встречающиеся в ней ошибки. К сожалению, чешско-американский исследователь относился к числу тех, у кого источники не всегда поспевают за концепцией. Основной интерес о. Фрэнсиса лежит в области политической истории и идеологии, тогда как большинство его источников принадлежат к сфере апокрифов, агиографии и гомилетики. В результате, автор с неизбежностью приписывает агиографической традиции чуждые ей законы. Этот политико-идеологический подход (характерный и для отечественных ученых, например, С.А. Иванова, см. нашу рецензию на одну из его работ ) неоднократно приводит Дворника к ошибочным выводам и тем самым снижает возможность пользоваться его книгой как справочником по соответствующим проблемам. Во многом такого рода ошибки обусловлены тем, что Дворник мало работал с рукописями данной традиции. Особенно показателен здесь ключевой вопрос его книги: легенда об Андрее как основателе Константинопольской кафедры. Вслед за Т. Шерманном исследователь считает выдумку этой легенды средневизантийской новацией в борьбе с Римом. Между тем, анализ рукописной традиции списка учеников Псевдо-Епифания, где впервые она встречается, позволил Ф. Дольбо показать ее присутствие в оригинале текста, а о. Мишель ван Эсбрук показал, что апостольские списки относятся ко временам намного более древним, чем считалось ранее. Еще один пример. Время создания житий апостола Андрея о. Фрэнсис впервые верно соотносит с определенной эпохой в развитии византийских представлений об Андрее, приходящей на смену времени апокрифических деяний и периоду локальных легенд. Но, к сожалению, это внимание к житийным памятникам используется у Дворника лишь для подтверждения его схем развития церковно-политической идеологии в Византии. Для Narratio он предлагает датировку 2 пол. VIII в., временем разрыва Константинополя с Римом и аннексии Иллирика, лишь на основании указания жития на «δυτικην αμαυροτητα» (западную тьму), которую отправился просвещать Андрей — как остроумно заметил Г. Каль, на Востоке ее не меньше.

http://patriarchia.ru/db/text/326477.htm...

Преподобная мати Марие, моли Бога о нас. Удивила еси всех странным житием твоим, ангелов чины и человеков соборы, невещественно поживши и естество прешедши; имже, яко невещественныма ногама вшедши, Марие, Иордан прешла еси. [Удивила ты всех необычайною жизнью твоею — чины ангелов и человеков соборы, невещественно пожив и победив природу, посему, Марие, ты перешла Иордан как бы бесплотными стопами.] Преподобная мати Марие, моли Бога о нас. Умилостиви Создателя о хвалящих тя, преподобная мати, избавитися озлоблений и скорбей, окрест нападающих: да избавившеся от напастей, возвеличим непрестанно прославльшаго тя Господа. [Преклони на милость Творца к восхваляющим тебя, преподобная матерь, избавиться от огорчения и скорбей, кругом нападающих, да, избавившись от искушений, возвеличим непрестанно прославившего тебя Господа.] Преподобне отче Андрее, моли Бога о нас. Андрее честный и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся о воспевающих тя: да избавимся вси гнева, и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущии твою память верно. [Андрее честный, отче треблаженнейший, пастырь Критский, не преставай молиться о воспевающих тебя, да избавимся все гнева и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущие твою память верно.] Слава: Троице Единосущная, Единице Триипостасная, Тя воспеваем, Отца славяще, Сына величающе и Духу покланяющеся, Единому Естеству воистинну Богу, Жизни же и живущему Царству безконечному. [Троице Единосущная, Единице Триипостасная, Тебя воспеваем, Отца прославляем, Сына величаем и Духу покланяемся, Единому Естеству воистину Богу, Жизни же и живущему Царству бесконечному.] И ныне, Богородичен: Град Твой сохраняй, Богородительнице Пречистая, в Тебе бо сей верно царствуяй, в Тебе и утверждается, и Тобою побеждаяй, побеждает всякое искушение, и пленяет ратники, и проходит послушание. [Град Твой сохраняй, Богородительнице Пречистая, Тобою верно царствуя, Тобою и утверждается, Тобою побеждая, побеждает всякое искушение, торжествует над врагами и имеет их в послушании.]

http://foma.ru/kanon-andreya-kritskogo.h...

Самоистукан бых страстьми, душу мою вредя, Щедре, но в покаянии мя приими и в разум призови, да не буду стяжание ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри. [Истуканом сам себя я сотворил, страстями душе моей повредил, Милосердный, но в покаянии меня приими и в разумение призови, да не буду приобретением ни снедью противника, о Спаситель, Сам умилосердись надо мною.] Не послушах гласа Твоего, преслушах Писание Твое, Законоположника, но в покаянии мя приими и в разум призови, да не буду стяжание ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри. [Не послушал голоса твоего, преступил Писание твое, Законоподателя, но в покаянии меня приими и в разумение призови, да не буду приобретением ни снедью противника, о Спаситель, Сам умилосердись надо мною.] Преподобная мати Марие, моли Бога о нас. Безплотных жительство в плоти преходящи, благодать, преподобная, к Богу велию воистинну прияла еси, верно о чтущих тя предстательствуй. Темже молим тя, от всяких напастей и нас молитвами твоими избави. [Имея во плоти образ жизни бесплотных, преподобная, ты воистину получила величайшую благодать от Бога; за почитающих тебя ты верно ходатайствуешь; посему молим тебя, молитвами твоими избавь нас от всяких искушений.] Преподобная мати Марие, моли Бога о нас. Великих безместий во глубину низведшися, неодержима была еси, но востекла еси помыслом лучшим к крайней деяньми яве добродетели преславно, ангельское естество, Марие, удививши. [В глубину великих пороков впавши, неудержима была ты, но востекла ты мыслию лучшею к совершенной деяниями являемой добродетели, преславно ангельское естество, Марие, удививши.] Преподобне отче Андрее, моли Бога о нас. Андрее, отеческая похвало, молитвами твоими не престай, моляся, предстоя Троице Пребожественней, яко да избавимся мучения, любовию предстателя тя Божественнаго, всеблаженне, призывающии, Криту удобрение. [Андрее, отеческая похвало, молитвами твоими не престай моляся, предстоя Троице Пребожественней, яко да избавимся мучения, любовию тя Божественнаго Всеблаженне призывающи, Криту удобрение.]

http://foma.ru/kanon-andreya-kritskogo.h...

Низу сничащую подражай, о душе, прииди, припади к ногама Иисусовыма, да тя исправит, и да ходиши право стези Господни. [Согбенной подражай, о душа; прииди, припади к ногам Иисусовым, да тебя исправит и да ходишь ты прямо путями Господними.] (Лк. 13:11-13) Аще и кладязь еси глубокий, Владыко, источи ми воду из пречистых Твоих жил, да, яко самаряныня, не ктому, пияй, жажду: жизни бо струи источаеши. [Если и кладезь глубокий Ты, Владыко, источи мне воду из пречистых ребр Своих, да, как самарянка, пью и больше не жажду, ибо Ты источаешь жизни струи. ] (Ин. 4:11-15) Силоам да будут ми слезы моя, Владыко Господи, да умыю и аз зеницы сердца и вижду Тя умно, Света превечна. [Силоамом да будут мне слезы мои, Владыка Господи, да омыю и я зеницы сердца и вижу Тебя мысленно, Света предвечного.] (Ин. 9:7) Преподобная мати Марие, моли Бога о нас. Несравненным желанием, всебогатая, древу возжелевши поклонитися животному, сподобилася еси желания, сподоби убо и мене улучити вышния славы. [Несравненным желанием, всебогатая, Древу жизненному возжелав поклониться, сподобилась желаемого, удостой и меня получить вышнюю славу.] Преподобная мати Марие, моли Бога о нас. Струи Иорданския прешедши, обрела еси покой безболезненный, плоти сласти избежавши, еяже и нас изми твоими молитвами, преподобная. [Ты перешла поток Иорданскийи обрела покой безболезненный, оставив плотское удовольствие, от которого избавь и нас твоими молитвами, преподобная.] Преподобный отче Андрее, моли Бога о нас. Яко пастырей изряднейша, Андрее премудре, избранна суща тя, любовию велиею и страхом молю, твоими молитвами спасение улучити и жизнь вечную. [Яко пастырей изряднейша, Андрее премудре, избранна суща тя, любовию велиею и страхом молю, твоими молитвами спасение улучити, и жизнь вечную.] Слава, Троичен: Тя, Троице, славим, Единаго Бога: Свят, Свят, Свят еси, Отче, Сыне и Душе, Простое Существо, Единице присно покланяемая. [Тебя Троице славим, Единаго Бога: Свят, Свят, Свят Ты Отче, Сыне и Душе, Простое Существо, Единица всегда покланяемая.]

http://foma.ru/kanon-andreya-kritskogo.h...

Притекл еси, жаждею не зван, Андрее,/но самовольне жизни ко источнику, якоже елень,/и всем, сего обрет, проповедал еси,/и, пив, напоил еси нетления водами истаявшия жаждею концы. Уведев естественныя законы, Андрее досточудне,/и общника сродника приял еси, вопия:/обретохом желаемаго и путесотворившаго плоти рождение,/сказал еси разум духовный. Мрежею слова из глубины прелести уловил еси словесныя рыбы, апостоле,/и трапезе Христовей снедь чистую принесл еси,/просвещенныя благодатию Явльшагося в подобии плоти. Богородичен: Бога заченши во утробе, Дево, Духом всесвятым,/пребыла еси неопальна,/понеже Тя купина, законоположнику Моисею палиму,/несожженна яве предвозвести, огнь приимшую нестерпимый. Ин Ирмос: Да утвердится сердце мое в воли Твоей, Христе Боже,/иже над водами Небо утверждей второе/и основавый на водах землю, Всесильне. Словом призывающему,– гряди во след Мене,– Христу абие последова со Андреем и Кифа,/родителя оставивше, и ладию, и мрежи,/яко веры предусмотрителие. Капища претворив в храмы Божия, всечестне,/освятил еси в них сыны Крещения,/яже благодать обнови водою и Духом. Бисер многоценный таинственне миру предложил еси,/в селе сердца твоего сокровенный, апостоле,/егоже верою сокровищствоваша языцы обретшии. Яко сокровище, Евангелие в руки приим, многопете,/всю обогатил еси землю Божественныя проповеди,/темже и память твою почитает со страдании твоими. Слава, Троичен: В Троице Едину Силу православне вси воспоим,–/Безначальнаго, Несозданнаго Бога, Единосущнаго,/Сопрестольнаго, Триипостаснаго, Трисолнечнаго, –/Сию воспевающе. И ныне, Богородичен: Всяка убо мати, чадо рождши, не ктому девствовати может,/Ты же, рождши Христа, Дево Мати,/пребыла еси, млекопитающи Жизнь нашу и чиста пребывши. Седален, глас 8. Подобен: Премудрости: Яко первозваннаго всех учеников, и самовидца Слова, и служителя,/Андрее апостоле, по долгу чтим тя,/Агнцу бо, вземлющему грехи мира,/несомненною верою тепле последовал еси,/отонудуже и страсти Его общник показался еси,/плотию претерпевшаго нас ради вольно смерть./Сего ради вопием ти:/молися Христу Богу грехов оставление подати/празднующим любовию святую память твою.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004    005    006   007     008    009    010