Мироуханная любя учения и во чтении Святых Писаний упражняяся,/сластей уклонился еси, блаженне, смрадных и безчестных/и облаговонился еси, Божественными дарованьми удобряяся. Дремание веждома от души, блаженне, отгнал еси,/бдя и Богу приединеваяся всенощными стоянии, непреклонен нуждами естественными,/темже ко дню невечернему пришел еси. Богородичен: Яко чертог одушевленный Божий и кадильницу разумнаго и светоноснаго Угля,/приснорадованную блажим Богородицу, зовуще:/радуйся, Ходатаице спасеннаго воззвания. Катавасия: Отверзу уста моя: Песнь 3 Ирмос: На камени мя веры утвердив,/разширил еси уста моя на враги моя,/возвесели бо ся дух мой, внегда пети:/несть свят, якоже Бог наш,/и несть праведен, паче Тебе, Господи. Глаголом животочным внимая, испил еси воду спасения,/возгнушався горькаго греха, и, поя, глаголал еси Богу, Прокопие,/яко несть свят, паче Тебе, Господи. Милование стяжал еси христоподобно,/раздал еси богатство требующим,/Небесное богатство, ходатайствующее тебе,/егоже и получил еси, вопия, Прокопие:/яко несть свят, паче Тебе, Господи. Присвоився Зиждителю любовию Божественною, приял еси Небесное наследие./Древа животнаго получити сподобился еси, блаженне,/боготворением обожаяся и поя, славне,/яко несть свят, паче Тебе, Господи. Богородичен: Сущи Ангел святейши, Зиждителя Ангелов во Твою боку носила еси/и родила еси, Богомати, на избавление человеком, поющим Ти,/яко несть пречисты, разве Тебе, Владычице. Ин кондак, глас 4: Верою память твою, блаженне, совершающих/и любовию празднующих святое торжество твое/соблюдай от всякия злобы и соблазна змиина,/имаши бо дерзновение ко всех Владыце,/Егоже моли избавитися от бед рабом твоим, Богомудре Прокопие. Седален, глас 8: Воздушная мытарства на руках ангельских неприкосновенно прешел еси/и Небесным вратом скоро приспел еси,/радость многу Ангелом сотворил еси/и граду Устюгу от Господа милость испросил еси,/бесом мног плач сотворил еси и струп 42 соделал еси./За славящия же и почитающия тя ко Господу помолися,/яко да твоими молитвами, великий Прокопие, умолен будет Владыка/и избавит нас от беззаконий наших,/простит нам согрешения наша и спасет души наша.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Радуйся, недугов целителю, немаго купно же и разслабленнаго здрава возставивый. Радуйся, град твой Устюг от всякаго зла молитвами твоими избавляяй. Радуйся, всем, имя твое молитвенно призывающым, на помощь притекаяй. Радуйся, недугов душевных и телесных благодатный врачевателю. Радуйся, благ временных и вечных нам усердный от Господа испросителю. Радуйся, святый блаженный Прокопие, великий и преславный чудотворче. Кондак 13 О великий угодниче Божий, и чудотворче святый блаженный Прокопие, услыши милостивно сие малое моление наше, в похвалу тебе приносимое, и умоли Господа и Спаса нашего Иисуса Христа, избавити нас геенны огненныя и мучений вечных, и сподобити нас Небеснаго Царствия, да с тобою во веки воспоим Ему, яко Спасителю нашему: Аллилуиа. [Сей кондак глаголется трижды.] [Далее повторяем 1е икос и кондак:] Икос 1 Ангел во плоти был еси, святе Прокопие, егда яко юрод Христа ради на земли являлся еси, да от людей святость жития твоего утаиши, безчестием же всяческим вечную славу на Небеси улучити сподобишася. Сего ради ублажаем тя сими хвалебными глаголы: Радуйся, от земли Отечествия твоего спасения ради в землю Российскую смотрением Божиим приведенный. Радуйся, от купли житейския к купле духовной промышлением Его обращенный. Радуйся, в Велицем Новеграде светом веры православныя озаренный. Радуйся, заблуждение еретическаго инославия далече от себе отринувый. Радуйся, во обители Хутынстей благочестию христианскому добре навыкий. Радуйся, наставлением старца духовнаго в православии крепко утвердивыйся. Радуйся, богатство твое земное храмом Божиим и нищым иждивый. Радуйся, в вольней нищете пребывати изволивый. Радуйся, в Великий Устюг яко нищ и странен пришедый. Радуйся, юродственное житие в нем проходивый. Радуйся, от неразумных посмеваем, поругаем и биен яко юрод бывый. Радуйся, терпением велиим и смирением совершенным душу твою к подвигом уготовавый. Радуйся, святый блаженный Прокопие, великий и преславный чудотворче. Кондак 1 Избранный и дивный в житии и чудесех угодниче Божий, святый блаженный Прокопие, песньми духовными любовию восхваляем тя, небеснаго заступника нашего и молим ти ся прилежно: яко имеяй дерзновение ко Господу, молитвами твоими от всяких нас бед свобождай, да зовем ти:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

«Он не в уме», говорили слушавшие Прокопия. После литургии Прокопий, сидя на паперти, плакал и рыдал, плакал потом днём и ночью. Проходившие мимо его спрашивали: – «что с тобой, Прокопий? Что за скорбь у тебя?» Блаженный отвечал: «бдите и молитеся, да не внидете в напасть». Но проповеди его не принимали к сердцу. – На третий день Прокопий пошёл по городу и говорил со слезами: «плачьте, други, плачьте о грехах ваших, молитесь, чтобы избавил вас Господь от гнева правды Своей, чтобы не погубил вас, как Содом и Гоморру, за беззакония ваши». Но и теперь ожестевшие во грехах не трогались и не приходили в себя, над проповедником смеялись, как над безумцем. И молитвенником остался один Прокопий. – Через неделю после первой проповеди, в полдень, явилось на небосклоне чёрное облако; приближаясь к городу, оно росло более и более; наконец день превратился в тёмную ночь. Молнии бегали огненными полосами и страшные раскаты грома раскатывались в воздухе, не прерываясь ни на минуту; от громовых ударов тряслись стены зданий и от оглушительных звуков не слышно было людского голоса. Тогда-то увидели, что городу грозит гибель; тогда-то вспомнили о проповеди Прокопия и поверили, что не безумие проповедует о гневе Божием на нечестие. Тогда все бросились в храмы и особенно в соборный храм Богоматери. Прокопий был уже здесь и перед иконой Благовещения Богоматери молился с горькими слезами, да будет Богоматерь тёплой ходатаицей за людей преступных. И весь народ с рыданием молился о спасении от гнева Божия: мужи и жёны, дети и дряхлые старцы взывали: «Владычица! спаси нас». Долго молились, и вот от иконы Богоматери потекло Миро ручейком и по храму разлилось благоухание. В то же время оказалась перемена в воздухе, удушливого зноя более не было; тучи с громами и молниями скатились вдаль – на пустынные места. Скоро узнали, что за 20 вёрст от Устюга пали с градом раскалённые камни, раздробили и уничтожили множество деревьев, но никто из людей не убит и даже скот везде остался цел. Между тем мира из св.

http://azbyka.ru/otechnik/Filaret_Cherni...

Можно представить себе, каково было нагому Прокопию, который обыкновенно проводил ночи на паперти Устюжского собора. Терзаемый морозом, он пытался войти в хижины нищих, бывшие при храме, чтобы сколько-нибудь погреться; но одни запирали дверь, другие прогоняли даже палкой Прокопия. Прогнанный страдалец нашёл сарай, где в углу лежали собаки; он лёг около собак, чтобы от них согреться, но и собаки ушли от него. Не тяжко ли не найти защиты от смерти у людей и даже у псов? «Буди имя Господне благословенно», сказал Прокопий и воротился на паперть; дрожа всеми костями и ожидая смерти, молился он, да примет Бог душу его. И вот, он чувствует какую-то теплоту; взглянув, видит перед собой ангела Божия с прекрасной веткой в руке; небесный гость, коснувшись веткой лица Прокопия, оживил страдальца; приятная теплота разлилась по всему телу его. Это было точно то же, что испытал бл. Андрей в подобном положении. Об этом бл. Прокопий рассказал любимому клирику Симеону, отцу св. Стефана Пермского, под условием – не говорить о том другим до смерти юродивого. Любимое место, где часто и долго сиживал Прокопий, был камень на берегу р. Сухоны. Здесь, смотря на плывущие мимо суда, молился он молча за вверивших судьбу свою неверной стихии. Он так любил это место, что в последние годы жизни своей говаривал, чтобы погребли его тут 114 . От Богобоязненных людей Прокопий принимал пищу, которую вкушал не каждый день; а от богачей, нажившихся неправдой, не брал ничего. – За тяжкие подвиги Господь одарил Прокопия даром прозрения и чудес ещё на земле. Бог наш, – Бог милости и любви, бывает за грехи наши Богом отмщения. Мор и голод, трус и потоп льются из фиала гнева Божия на нечестивых. Кто уцелеть может под тяжестью десницы Всемощной? Но Господь милостив и в гневе Своём. Он обещал пощадить виновные города для десяти праведников и даже для одного великого праведного. – Исполнение этого обещания видим в жизни блаженного Прокопия, тогда как люди не понимали сего праведника. В один воскресный день Прокопий говорил народу в храме: «покайтеся, братия, во грехах ваших; умилостивляйте Бога постом и молитвами; иначе город погибнет от града огненного».

http://azbyka.ru/otechnik/Filaret_Cherni...

Его погребли в нижнем Киновийском храме, за правым клиросом. По смерти отца Филиппа и В.В. Головина иеромонах Прокопий не только не отказался от мысли восстановить Зосимову пустынь, но еще более стал обдумывать способы и средства к осуществлению своей сердечной цели. Отец Прокопий обратился теперь за благословением и помощью к своему старшему брату отцу Галактиону и к сыну Владимира Васильевича, Дмитрию Влад. Головину. Но сколько он не ездил к помещице, г-же Неттель, прислуга выходила к нему на встречу и объявляла, что барыни нет дома, а г-н Головин, со своей стороны, также не мог добиться толку. Велика была скорбь отца Прокопия и сколько он ни думал и ни молился, желание его послужить памяти подвижника Зосимы не только не уменьшилось, а увеличилось. В трудные минуты он обращался за советом к наместнику Лавры. Архимандрит Антоний всегда утверждал его в благом намерении и советовал положиться на волю Божию и молиться блаженным старцам Зосиме и Филиппу. «Вы бы купили землю у помещицы, а не ждали жертвы» – говорил наместник. «Да г-жа Неттель ни за что не продает» – объяснил отец Прокопий. Она действительно отговаривалась тем, что Филиппушка умер и другому усердствовать не желает. Так настал канун годового дня кончины схимонаха Филиппа – 17-е мая 1869 года. Всенощную должен был служить отец Прокопий и уже находился в храме, когда ему доложили, что какая-то барыня подъехала к киновии и его спрашивает. Это была Г.И. Неттель. Мысль о могиле возлюбленной дочери Юлии ей не давала покоя, и она в четвертый раз решилась пожертвовать землю, но, за смертью Филиппушки, уже отцу Прокопию. Такие характеры, обыкновенно, весьма нетерпеливы в исполнении их желаний и потому, решившись в этот день покончить вопрос, (непременно в этот день или никогда), она сама явилась в киновию. Ей доложили, что отец Прокопий служит всенощную и нельзя говорить с ним, пока не покончится служба. Г.И. Неттель покорно выслушала это и терпеливо простояла всю всенощную в церкви. Понравилась ей и киновия. Каково было удивление отца Прокопия! Теперь уже сама помещица стояла в церкви и ждала его; как только он окончил службу, то подошел к ней.

http://azbyka.ru/otechnik/Serafim_Chicha...

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ Блажен муж: 1-й антифон. На Господи, воззвах: стихиры, глас 8. Подобен: О, преславнаго чудесе: Блаженне Прокопие Богомудре,/чистая твоя душа/правоверным смыслом сияющи,/облистающи добродетелей светлостьми,/озаряет верных исполнение,/бесовскую тьму отгонящи,/темже, яко причастника тя невечерней благодати,/ублажаем благочестно вси, досточудне. Имея душу милостивну,/и чист помысл, и сердце бодро,/веру неблазнену и любовь воистинну нелицемерну,/от земли преставился еси к Небесным/и с лики праведных водворяешися./Темже тя почитаем священными песньми/и благочестно вси славим,/досточудне Прокопие. Божественными учении укрепляяся,/страсти плотския от души отгнал еси/и Святей Троице селение преочищенное был еси./Тем к Божественней жизни преставился еси,/Богу, соблюдающу ныне невредимо/твое блаженное тело,/Божественным судом, имже Сам весть,/прославяяй тя яве, Прокопие. Слава, глас 1: Яко течение добре скончавшему,/и веру соблюдшему непорочну,/и враги безплотныя терпением своим поправшему,/возложися на честный твой верх/победы венец пресветел/от руки Вседержителя Бога,/Егоже ради мир и яже в нем суетства преобидел еси./Тем и святая твоя чистая душа/на Небеса востече, радующися,/праведных же лицы сретоша тя, веселящеся,/и Небесная селения светло восприяша,/блаженное же и честное тело твое/на земли пребывает нетленно,/верным подавая исцеление./Темже верою правою и теплым желанием/к святому твоему гробу припадающе,/Богомудре Прокопие,/просим испросити у Христа Бога нашего/граду твоему непоколебиму и безмятежну/пребыти от навет вражиих и поганскаго нашествия,/отечеству нашему победы на враги,/умирения миру/и спасение душам нашим. И ныне, Богородичен воскресный. Вход. Свете тихий: Прокимен дне. Чтения 3 преподобническая (зри день 5-й). На литии стихиры, глас 2: Юродством премудрости достиг глубину, преблаженне,/и райская селения наследив,/и ныне веселяся с лики праведных,/и чести зря Владычния доброты,/и со Ангелы предстоя Святей Троице,/поминай, блаженне,/всегда чтущия память твою.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Прокопий решил покинуть стены Лавры. Но в тот же самый день, когда он получил расчет, он неожиданно заболел и вынужден был остаться в братской больнице. Здесь ночью он удостоился видения Пресвятой Богородицы, Которая утешила его и подкрепила духовно. Когда об этом дивном посещении от духовника Прокопия узнал наместник Печерской Лавры, он отдал приказ немедленно зачислить юношу в число братии с имеющимися бумагами. Так судьба будущего подвижника была решена: он остался в Лавре. Его зачисление в послушники состоялось 23 марта 1850 года. Прокопий продолжил нести клиросное послушание при пещерных храмах. Начало юродства Своим духовником послушник избрал иеросхимонаха Парфения (Краснопевцева), часто посещал и другого киевского подвижника – блаженного Феофила. Вскоре и в поведении самого Прокопия стали проявляться признаки юродства. К примеру, известно, что исполняя свое клиросное послушание, он никогда не читал по книге, а произносил всё по памяти, перевернув при этом книгу. В молитвах, обращенных к Богородице и Пресвятой Троице, он обычно заменял местоимение «Ты» на «Вы». Был Прокопий угрюмым и нелюдимым. Приходя на послушание, поворачивался лицом к народу, а на клирос шел боком, что у всех вызывало смех и недоумение. Спускаясь по лестнице, он переступал сразу через несколько ступенек, любил вытирать своим подрясником перила… Это были первые странности в поведении Прокопия, из-за которых он вскоре был освобожден от клиросного послушания и переведен в Голосеевскую пустынь на должность записчика. Голосеевская пустынь В Голосеево Прокопию довелось часто встречаться с митрополитом Филаретом (Амфитеатровым), который обычно проводил здесь всё лето. Владыка разглядел в молодом послушнике будущего подвижника и даже назначил его читать свое келейное правило. Очевидно, благодаря такому покровительству Прокопий вскоре был пострижен в рясофор с именем Паисий. Постриг состоялся 31 октября 1854 года. Но молодой монах не оставил своего юродства, а, напротив, только его усугубил. Ходил он обычно босиком или обув сапог лишь на одну ногу. Инок старался всегда пребывать в молчании, с братией вел себя бесцеремонно, думая вызвать тем самым насмешки и оскорбления в свой адрес. Начальство, не понимая юродства блаженного, перевело Паисия с послушания записчика в братскую пекарню. Однако из-за недостатка певчих 10 ноября 1855 года его вернули в Лаврские Ближние пещеры на послушание клиросного.

http://pravoslavie.ru/120890.html

Головину. Но сколько он не ездил к помещице г–же Неттель, прислуга выходила к нему на встречу и объявляла, что барыни нет дома, а г–н Гловин с своей стороны также не мог добиться толку. Велика была скорбь отца Прокопия и сколько они ни думал и ни молился , желание его послужить памяти подвижника Зосимы не только не уменьшалось, а увеличивалось. В трудные минуты он обращался за советом к наместнику Лавры. Архимандрит Антоний всегда утверждал его в благом намерении и советовал положиться на волю Божию и молиться блаженным старцам Зосиме и Филиппу. «Вы бы купили землю у помещицы, а не ждали бы жертвы», говорил наместник. «Да г-жа Нетель ни за что не продает», объяснял отец Прокопий. Она действительно отговорилась тем, что Филиппушка умер и другому усердствовать не желает, так настал канун годового дня кончины схимонаха Филиппа – 17–e мая, 1869 года. Всенощную должен был служить отец Прокопий и уже находился в храме, когда ему доложили, что какая – то барыня подъехала к киновии и его спрашивает. Это была Г.И. Нетель. Мысль о могиле возлюбленной дочери Юлии ей не давала покоя и она в четвертый раз решалась пожертвовать землю, но за смертию Филиппушки, уже отцу Прокопию. Такие характеры, обыкновенно, весьма нетерпеливы в исполнении их желаний и потому, решившись в этот день покончить вопрос (непременно в этот день или никогда), она сама явилась в киновию. Ей доложили, что отец Прокопий служит всенощную и нельзя говорить с ним, пока не покончится служба. Г. И Неттель покорно выслушала это и терпеливо простояла всю всенощную в церкви. Понравилась ей и киновия. Каково было удивление отца Прокопия! Теперь уже сама помещица стояла в церкви и ждала его; как только он окончил службу, то подошел к ней. Г–жа Неттель объявила ему, что она приехала сделать дарственную на его имя и чтобы он немедленно ехал с нею к нотариусу, отец Прокопий сперва возразил ей, что за поздним временем лучше дело это отложить до завтра, но г-жа Неттель прямо потребовала, чтобы дарственная была бы непременно совершена сегодня.

http://azbyka.ru/otechnik/Serafim_Chicha...

Радуйся, Божий избранниче, восшедый на высоту совершенства духовнаго. Радуйся, буйством о Христе премудрость небесную стяжавый. Радуйся, лишении временными довольство вечное искупивый. Радуйся, яко злато в горниле огнем скорбей искушенный. Радуйся, яко сребро чистое пред очами Божиими явльшийся. Радуйся, в мужестве непоколебимый. Радуйся, в терпении благоискусный. Радуйся, кротостию злобу побеждавый. Радуйся, во единем Бозе утешение обретавый. Радуйся, святый блаженный Прокопие, великий и преславный чудотворче. Кондак 10 Спасения надежду стяжав и от ангела Божия о кончине своей извещен быв, почи блаженный о Господе сном смертным пред враты обители Архангельския в Устюзе, сотаинником и другом его о Христе, преподобным Киприаном созданныя, душею же своею святою воспари ко обителем небесным, идеже ныне со ангельскими лики выну поет Богу: Аллилуиа. Икос 10 Царя Небеснаго Христа верный раб был еси, Прокопие святе, от Негоже чудесы многими прославлен еси, яко и самый гроб твой, источник исцелений показася, к немуже недужнии с верою притекающе, здравие получаху, и тя, яко милостиваго и безмезднаго целителя прославляху, зовуще и глаголюще: Радуйся, святче Божий, со святыми почиваяй и о грешных Бога умоляяй. Радуйся, угодниче Христов, дары исцелений болящым подаваяй. Радуйся, кончиною святою преселивыйся от земли на небо. Радуйся, от горних высот на землю к просящым твоего заступления милостивно приникаяй. Радуйся, разслабленных благодатный укрепителю. Радуйся, бесноватых от насилия диавола свободителю. Радуйся, покрытых язвами чудесне врачевавый. Радуйся, тяжкими недуги одержимых и в нечаянии бывших паки в здравие приводивый. Радуйся, ближним и дальним равно милостивно благотворивый. Радуйся, гроб твой всем притекающым к нему верным врачебницу недугов показавый. Радуйся, града Устюга неотступный хранителю. Радуйся, чтущих святую память твою небесный покровителю. Радуйся, святый блаженный Прокопие, великий и преславный чудотворче. Кондак 11 Пение молебное совершаяй у гроба твоего, болящий Григорий, огневицею зельною обдержим бысть, егда точию коснувся целебней раце твоей, чудотворче святый Прокопие, абие здрав бысть, ин же боляй, болярин Владимир, егоже все тело язвами покровено бысть, единым шествием святыя иконы твоея исцеление совершенное прият, темже оба прослависта Бога, Дивнаго во святых своих, благодарне поюще Ему: Аллилуиа. Икос 11

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Видевше людие Устюжстии спасение свое от гибели огненныя, и источник мира, текущий чудесне от иконы Богоматере, в радостный трепет приидоша, и благодариша Бога и Пречистую Богородицу со слезами. Мы же тебе, святе Прокопие, яко виновника таковой милости Божией и усерднаго о них молитвенника, ублажаем звании сими: Радуйся, во смирении твоем высокая дарования небесная стяжавый. Радуйся, нищетою вольною богатство чудес свыше приявый. Радуйся, яко Моисей о людех града Устюга со дерзновением пред Богом ходатайствовавый. Радуйся, яко Иеремиа с плачем велием люди Устюжстии к покаянию призвавый. Радуйся, слез твоих теченьми, течение мира благодатнаго от иконы Богоматере испросивый. Радуйся, яже из глубины воздыханьми, дыхание туч огненных безвредно людем сотворивый. Радуйся, страхом гнева Божия люди ненаказанныя уцеломудривый. Радуйся, яко Иона ниневитяном, людем Устюжским во спасение послуживый. Радуйся, яко камение в пустыни, с небесе спадшее, до днесь молитв твоих действо свидетельствует. Радуйся, яко камение сие, от рода в род, велие заступление твое граду Устюгу ясно знаменует. Радуйся, яко древним пророком Божиим силою чудес уподобился еси. Радуйся, яко любовию к Богу и ближним новозаветным праведником поревновал еси. Радуйся, святый блаженный Прокопие, великий и преславный чудотворче. Кондак 6 Проповедует присно Великий Устюг великое заступление твое, Прокопие богоблаженне, и светло красуется, стяжав тя помощника и покровителя себе. Молим убо тя, святе, не лиши и нас грешных твоея небесныя помощи и покрова молитв твоих: тебе бо благонадежно сами себе и друг друга вверяем, и во умилении глубоцем воспеваем прославльшему тя Царю Славы, Христу Богу: Аллилуиа. Икос 6 Возсиял еси во граде Устюзе предивным житием твоим, преподобне Прокопие, яко звезда богосветлая, и лучами чудес твоих всю страну Российскую благодатне озаряеши: тако прослави тя во смирении твоем Христос Бог, прославляющыя Его прославляяй, не на небеси токмо, но и на земли, иже и нас научи вопити тебе сице: Радуйся, добрый ревнителю подвигов духовных.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

   001    002    003   004     005    006    007    008    009    010