И этого мало: даже тогда, когда мы забываем о Ней, даже и тогда Она не забывает нас, грешных и, яко Матерь любвеобильная, печется о нас, вразумляет нас и наставляет на путь правый. Вот, например, какую трогательную историю из жизни преподобного Афанасия Афонского повествует греческая книга: «Спасение грешных». Когда святой Афанасий строил свою Лавру, случилось попущением Божиим, что в один год сделался такой неурожай и голод в Лавре, что братия, не перенеся и строгих подвигов, и постигшего Лавру искушения, один по одному разошлись, так что наконец остался только один – святой Афанасий, и притом без хлеба. Как ни был силен в подвигах, как ни был тверд в духе терпения святой старец, но голод превозмог и его; твердость духа поколебалась, он решился оставить Лавру и идти куда-нибудь в другое место. И вот он, со своим железным жезлом, в смутном расположении духа, уныло шел по пути к Кареи. Два часа он прошел этим путем, наконец утомился, и только было хотел присесть отдохнуть, как вдали показалась Женщина под голубым воздушным покрывалом, идущая ему навстречу. Смутился святой Афанасий и, не веря собственным глазам, перекрестился. «Откуда взяться здесь женщине? – спросил он сам себя. – Вход женщине сюда невозможен». Удивляясь видению, святой Афанасий пошел навстречу Незнакомке. «Куда ты, старец?» – скромно спросила Она святого Афанасия, повстречавшись с ним. Афанасий осмотрел с ног до головы Незнакомку, заглянул Ей в лицо, и в невольном чувстве почтительности потупился. Скромность одежды, тихий, девственный взор Незнакомки, Ее трогательный голос – все показывало в Ней не случайную женщину. «Ты кто, и как зашла сюда? – сказал старец Незнакомке. – К чему Тебе знать – куда я? Ты видишь, что я здешний инок. Чего же более?» – «Если ты инок, – отвечала Незнакомка, – ты должен иначе, нежели обыкновенные люди, отвечать, и быть простодушным, доверчивым и скромным. Я желаю знать, куда ты идешь; знаю твое горе и все, что с тобой делается, могу тебе помочь; но прежде желаю услышать: куда ты?» Удивленный беседой таинственной Путницы святой Афанасий рассказал Ей беду свою.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikon_Rozhdest...

Кондак 12 Благодать велия тебе, отче, от Бога дадеся: добродетельныя человеки на вящшее преуспеяние наставляти, грешныя же к покаянию побуждати, пруги от нив отгоняти и различныя недуги и страсти врачевати. Темже убо смиренно молим тя, отче: не лиши помощи твоея и нас, поющих Богу: Аллилуиа. Икос 12 Поюще святое, равноангельное твое житие, ублажаем тя, отче Афанасие, яко многомощна молитвенника о нас пред Господем, тепла заступника и наставника ко спасению, и с любовию возглашаем ти сице: Радуйся, Православныя Церкви похвало. Радуйся, обители твоея и всея Горы Афонския покровителю. Радуйся, пустыннаго безмолвия искренний любителю. Радуйся, общежития мудрый руководителю. Радуйся, постническаго жития истинный ревнителю. Радуйся, всех иноческих добродетелей светлый образе и учителю. Радуйся, яко смирения ради не восхотел еси явити миру мощей твоих. Радуйся, яко хотящим изъяти оныя из недр земных огнем воспретил еси. Радуйся, яко до ныне православнии людие покланяются святому твоему гробу. Радуйся, яко и чудодейственный жезл твой тамо зрим есть. Радуйся, преподобне Афанасие, Афонский чудотворче. Кондак 13 О, предивный иноков наставниче и чудотворче, преподобне отче Афанасие, предстояй ныне Престолу Царя Славы Господа нашего Иисуса Христа, молися Ему даровати всем нам дух истинныя кротости, любве и целомудрия, да, скончавши живот наш в покаянии, сподобимся со всеми святыми в Небесном Царствии пети Богу: Аллилуиа. Сей кондак чтется трижды. И паки чтутся: Икос 1 и Кондак 1 Молитва Преподобне отче Афанасие, изрядный угодниче Христов и великий Афонский чудотворче! Во дни земнаго жития твоего многия на путь правый наставивый, и в Царствие Небесное мудре руководивый, скорбныя утешивый, падающим подавый руку помощи, и всем любезен, милостив и сострадателен отец бывый. Ты ныне, в небесней пребывая светлости, наипаче умножаеши любовь твою к нам немощным, в море житейстем различне бедствующим, искушаемым духом злобы и страстьми своими, воюющими на дух. Сего ради смиренно молим тя, святый отче: по данней тебе от Бога благодати помози нам творити волю Господню в простоте сердца и смирении, искушения же вражия победити и свирепое страстей море изсушити; да тако немокренно прейдем житейскую пучину и предстательством твоим ко Господу сподобимся достигнути обетованнаго нам Царствия Небеснаго, славяще Безначальную Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

http://isihazm.ru/1/?id=653

Кондак 10 Спасти хотя Богом врученное ти стадо от раздоров и соблазнов, и к скончанию смертному приближаяся, завет учеником твоим письмены начертал еси, отче, поучая всех взаимной братской любви и хранению отеческих преданий. Мы же, хваляще таковое твое о чадех попечение, поем Христу Спасителю нашему: Аллилуиа. Икос 10 Стеною терпения оградився и надеждою вечных благ укрепився, земное странствие тесною стезею прошел еси, преподобне Афанасие, нося ярем поста, многонощнаго бдения и о вверенных тебе душах попечения; ныне же, в небеснем пребывая блаженстве, помяни нас, восхваляющих тя сице: Радуйся, крепкий подвижниче, вся разжженныя стрелы лукаваго угасивый. Радуйся, слез излияньми душу твою чисто омывый. Радуйся, немощи немощных отечески носивый. Радуйся, в глубину прегрешений впадшия на гору добродетелей возводивый. Радуйся, многих великих мужей наставник бывый. Радуйся, царя Никифора в неисполнении даннаго Богу обета кротко обличивый. Радуйся, будущая пророчески предвидевый. Радуйся, далече отстоящая ясно зревый. Радуйся, Божия славы теплый рачителю. Радуйся, велений Его ревностный исполнителю. Радуйся, преподобне Афанасие, Афонский чудотворче. Кондак 11 Песнь благодарения принесл еси, отче, Богу, дивно спасшему тя от потопления морскаго со ученики твоими, егда действом духа злобы ладия, в нейже плыл еси, опровержена бысть, и вси в ней сущии в пучину впадше не погибоша, и воспеша хвалу Господеви: Аллилуиа. Икос 11 Светом благодати Божия озарен имея твой ум и сердце, преподобне отче Афанасие, таинственно предрекл еси твою страдальческую кончину, в нейже яко мученик под развалинами падшаго храма телом погребся, духом преселился еси в горния обители, в нихже, ходатайством твоим ко Господу помози водворитися и нам, вопиющим ти сице: Радуйся, в животе и по преставлении твоем многая и преславная чудеса сотворивый. Радуйся, от ноги твоея кровь яко миро благовонное чудесно источивый. Радуйся, на честное погребение твое множество иноков собравый. Радуйся, во гробе тело твое небесною радостию светящееся показавый. Радуйся, помазанием крове твоея болящаго корабленника со одра смертнаго здрава возставивый. Радуйся, сею же твоею кровию кровоточивую жену уврачевавый. Радуйся, всех сердца любовию твоею к себе привлекающий. Радуйся, благоуханием Божия благодати смрад страстей от многих отгоняющий. Радуйся, светильниче пресветлый, от горы Афона всему миру православному сияющий. Радуйся, не точию иноком, но и миряном путь к небу озаряющий. Радуйся, преподобне Афанасие, Афонский чудотворче.

http://isihazm.ru/1/?id=653

Заступи... Пресвятую... Яко подобает... Затем, каждый из семи иереев поочередно вливал елей в лампаду и читал молитву на освящение его: Господи, милостию и щедротами Твоими (Goar. 335). Необычный состав прошений великой ектении объясняется тем, что лишние прошения с шестого по десятое заимствованы из великой ектении в чине «Освящения воды святых Богоявлений» и «Малого освящения воды». В этих прошениях заменено слово «вода» словом «елей». Что же касается состава апостольских и евангельских чтений, то он, в общем, в данных рукописях один и тот же. Различен лишь порядок их размещения в рукописи библиотеки Лавры преп. Афанасия Афонского 189 от рукописи Синайской библиотеки 960. В рукописи библиотеки Лавры преп. Афанасия Афонского 189: Апостол – Иак. 5: 10–16 ; евангелие – Лк. 10: 25–37 . Апостол – Рим. 15: 1–7 ; евангелие – Мф. 10: 1, 5–8 . Апостол – 2Кор. 6: 16–18; 7: 1 ; евангелие – Мф. 8: 14–23 . Апостол – Еф. 2: 4–10 ; евангелие – Лк. 9: 1–7 . Апостол – Гал. 5: 22–26; 6: 1–2 ; евангелие – Мф. 15: 21–25 . Апостол – 1Кор. 1: 8–11 ; евангелие – Мф. 25: 1–13 . Апостол – 1Фес. 5: 14–23 ; евангелие – Мф. 9: 9–13 . В рукописи Синайской библиотеки 960 и др.: Апостол – Иак. 5: 10–16 ; евангелие – Лк. 19: 1–10 . Апостол – Рим. 15: 1–7 ; евангелие – Лк. 10: 25–37 . Апостол – 2Кор. 6: 16–18; 7: 1 ; евангелие – Мф. 10: 1, 5–8 . Апостол – 1Кор. 1: 8–11 ; евангелие – Мф. 15: 21–25 . Апостол – Еф. 2: 4–10 ; евангелие – Мф. 25: 1–13 . Апостол – Гал. 5: 22–26; 6: 1–2 ; евангелие – Мф. 8: 14–23 . Апостол – 1Фес. 5: 14–23 ; евангелие – Мк. 6: 7–13 . Как можем видеть, в отношении состава лишь четвертое евангелие от Луки в рукописи библиотеки Лавры преп. Афанасия Афонского 189 отлично, но оно параллельно по содержанию седьмому евангелию от Марка в рукописи Синайской библиотеки 967. Из современных чтений в обеих рукописях не встречаются только третий апостол и седьмое евангелие. Затем, в более поздних рукописях Святогробской Константинопольской библиотеки 8, Афоно-Пандократорской библиотеки 149, Синайской библиотеки 985 удерживается состав апостольских и евангельских чтений, принятый в рукописи Синайской библиотеки 960, только шестое и седьмое чтения имеют обратный порядок по сравнению с этой рукописью. В отношении молитв на апостольских и евангельских чтениях должно отметить, что в рукописях данной группы приводится состав их, только для этих рукописей и характерный: Боже великий и дивный. Буди елей сей елей радования.

http://azbyka.ru/otechnik/Venedikt_Alent...

272). Результатом последней проверки было полное убеждение г. Мейера в том, что Иверский текст находится в зависимости от первого кодекса 11 столетия, а лаврский 1814 года – от второго кодекса начала 11 столетия, или автографа пр. Афанасия. Что же касается ποτπωσις’а, то текст его в рукописи Иверскую и Лаврскую 1814 года был заимствован из первого кодекса 11 столетия (S. 272–273). Выбор текста для трёх произведений пр. Афанасия был, таким образом, ясен для г. Мейера, и он, нимало не колеблясь, напечатал его по Лаврской рукописи 1814 года, отметив в подстрочных примечаниях варианты и по Иверской рукописи, как она воспроизведена г. Мануилом Гедеоном, с опущением лишь некоторых примечаний на полях её и делений на главы. Держаться текста Лаврской рукописи 1814 года побуждало г. Мейера и то ещё обстоятельство, что текст, например, «Каноникона» пр. Афанасия в этой рукописи ближе к тексту ποτπωσις’а пр. Феодора Студита по изданию Миня, чем в Иверской рукописи XVI в. (S. 271). Приём г. Мейера, при издании текстов творений пр. Афанасия Афонского , мы могли бы признать вполне научным и серьёзным, если бы он устранил те недоразумения, какие возникают у читателя, при чтении страниц, посвящённых этим важнейшим документам из истории святогорскаго иночества. Во-первых, для нас, лично знакомых с о. Хрисостомом, компетентность его в палеографии представляется весьма сомнительною, так как в науке он ничем ещё не заявил себя, а между тем г. Мейер не только с полным доверием относится к сделанному «его другом» описанию двух древнейших кодексов лаврской скевофилакии, но потом, как увидим ниже, основывает на нём и свои соображения относительно времени происхождения этих произведений из рук пр. Афанасия (S. 273). Во-вторых, о. Хрисостом не обратил должного внимания на сохранность древнейшего кодекса скевофилакии, начала 11 столетия, признаваемого им за автограф пр. Афанасия, а сам г. Мейер не указал нам, как это следовало бы сделать, в каком отношении стоит этот кодекс скевофилакии к тому оригиналу, с которого сделан «официальный» список Каноникона или Типикона и о котором подпись 1814 года говорит, что Διαϑκη пр.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksej_Dmitri...

Кондак 8 Странное чудо бе видети, егда повелением твоим, отче, в знойное время почерпнутая из моря сланая вода сотворися хладна и сладка, пиющия ю прохладившая и жажду утолившая. Темже убо величаем Господа, даровавшаго тебе таковый дар чудотворения, и во умилении вопием Ему: Аллилуиа. Икос 8 Дивно явися тебе Матерь Христа Бога нашего, и повеле ти жезлом поразити камень, из негоже абие истече источник водный, иже и до ныне источает воду живу и целебну. Таковому к тебе благоволению Владычицы чудящеся, взываем сице: Радуйся, яко пресветлое лице Царицы Небесныя зрети сподобился еси. Радуйся, яко повелением Ея извел еси воду из камене. Радуйся, яко сим преславным чудом боговидцу Моисею подобен показался еси. Радуйся, яко с сим великим пророком в райских обителех ныне обитаеши. Радуйся, яко источник твой благодатно посещаеши. Радуйся, яко болящим здравие подаеши. Радуйся, яко прокаженныя очищаеши. Радуйся, яко нечистыя духи от человек отгоняеши. Радуйся, яко недужным усердно послужил еси. Радуйся, яко чревныя и неудобоцелимыя язвы уврачевал еси. Радуйся, преподобне Афанасие, Афонский чудотворче. Кондак 9 Всяк язык человечь недоумевает по достоянию восхвалити благоволения Царицы Небесныя к подвижником христианским: Та бо в Лавру твою, отче, с двема ангелома прииде, и учеником твоим Матфием видима бысть в храме, раздающа златницы и цаты, усердно предстоящим и поющим Богу: Аллилуиа. Икос 9 Вси иноцы Горы Афонския блажат тя, отче Афанасие, яко наставника своего и тепла ходатая; не лишены же суть благодатныя твоея помощи и вси православнии людие, с любовию почитающии святую память твою и взывающии сице: Радуйся, святым и чудным твоим житием святоименный Афон возвеличивый. Радуйся, небовосходную добродетелей твоих лествицу нам в образ оставивый. Радуйся, земнаго жребия Матери Божией честное украшение. Радуйся, иночества православнаго похвало. Радуйся, за многую твою к согрешающим любовь и милосердие милость Божию получивый. Радуйся, за великое твое о странных попечение от странствовавшаго нас ради Господа в вечных скиниих славно почтенный. Радуйся, за славную твою над плотию и диаволом победу венцем славы увенчанный. Радуйся, за девственную чистоту и сердечную простоту от Приснодевы Марии в ближайшее содружество приятый. Радуйся, яко благоволением Царицы Небесныя, созданная тобою во имя Ея обитель в твое имя преименовася. Радуйся, яко день преставления твоего в сей обители светло торжествуется. Радуйся, преподобне Афанасие, Афонский чудотворче.

http://isihazm.ru/1/?id=653

Радуйся, на честное погребение твое множество иноков собравый; Радуйся, во гробе тело твое небесною радостию светящееся показавый. Радуйся, помазанием крове твоея болящаго корабленника со одра смертнаго здрава возставивый; Радуйся, сею же твоею кровию кровоточивую жену уврачевавый. Радуйся, всех сердца любовию твоею, к себе привлекающий; Радуйся, благоуханием Божия благодати смрад страстей от многих отгоняющий. Радуйся, светильниче пресветлый, от горы Афона всему миру православному сияющий; Радуйся, не точию иноком, но и миряном путь к небу озаряющий. Радуйся, преподобне Афанасие, Афонский чудотворче. Кондак 12 Благодать велия тебе, отче, от Бога дадеся, добродетельные человеки на вящшее преуспеяние наставляти, грешныя же к покаянию побуждати, пруги от нив отгоняти и различныя недуги и страсти врачевати. Темже убо смиренно молим тя, отче: не лиши помощи твоея и нас, поющих Богу: Аллилуиа. Икос 12 Поюще святое, равноангельное твое житие, ублажаем тя, отче Афанасие, яко многомощна молитвенника о нас пред Господем, тепла заступника и наставника ко спасению, и с любовию возглашаем ти сице: Радуйся, православныя Церкве похвало; Радуйся, обители твоея и всея Горы Афонския покровителю. Радуйся, пустыннаго безмолвия искренний любителю; Радуйся, общежития мудрый руководителю; Радуйся, постническаго жития истинный ревнителю; Радуйся, всех иноческих добродетелей светлый образе и учителю. Радуйся, яко смирения ради не восхотел еси явити миру мощей твоих; Радуйся, яко хотящим изъяти оныя из недр земных огнем воспретил еси. Радуйся, яко до ныне православнии людие покланяются святому твоему гробу; Радуйся, яко и чудодейственный жезл твой тамо зрим есть. Радуйся, преподобне Афанасие, Афонский чудотворче. Кондак 13 О, предивный иноков наставниче и чудотворче, преподобне отче Афанасие, предстояй ныне Престолу Царя Славы Господа нашего Иисуса Христа, молися Ему даровати всем нам дух истинныя кротости, любве и целомудрия, да, скончавши живот наш в покаянии, сподобимся со всеми святыми в Небесном Царствии пети Богу: Аллилуиа.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

свою книгу об Афоне. 91 Не распространяясь много об этом сочинении, так как оно достаточно оценено русской ученой критикой, 92 скажем одно, что в пределах нашей эпохи «Афон» Гедеона мог оказать нам слабую услугу. Сравнительно большую ценность в этой книге имеют описание деятельности первого законодателя Афона св. Афанасия 93 и исторический очерк власти прота. 94 Затем неоспоримое достоинство книги составляет отрывок из устава св. Афанасия, который в полном своем составе еще не издан. 95 В этом отрывке говорится об отношениях Афанасия к императору Никифору Фоке, о постройке лавры и ее материальном обеспечении царем, преподаются правила относительно избрания игумена, жизни келлиотской, отшельнической и общежительной, даются увещания игумену и т. п. Все же остальное в книге Гедеона не заслуживает большого внимания. В особенности неудовлетворительна частная история каждого из афонских монастырей, где автор допускает немало неточностей и упущений. Но в его оправдание в данном случае можно указать на то, что он имел под руками слишком мало документов и предназначал свою книгу лишь для греков... 96 Русский историк Афона, имеющий в своем распоряжении труды преосв. Порфирия, не может извлечь большой пользы и из некоторых других иностранных сочинений, касающихся афонского монашества, а именно: статьи Иосифа Мюллера, 97 брошюры Гасса 98 статьи Фальмерай ера, 99 сочинений Ланглуа, 100 Нейра, 101 Вогюэ, 102 Миллера, 103 аббата Бурассе, 104 Рико, 105 Димицы 106 и др. Почти все эти сочинения рассматривают главным образом современное состояние афонского монашества, исторической же его судьбе уделяют очень мало места. К тому же сведения, сообщаемые ими по этому последнему вопросу, отличаются общим характером, неопределенностью, а нередко явным пристрастием. 107 Больше значения для историка Афона могут иметь труды русских ученых – В. И. Григоровича, архимандрита Антонина и архимандрита Леонида. В сочинении Григоровича 108 кроме «общих замечаний» об афонских монастырях читатель встречает описание, изложение содержания и некоторые другие указания на акты, которые ученый видел в афонских библиотеках.

http://azbyka.ru/otechnik/Ivan_Sokolov/s...

Радуйся, яко день преставления твоего в сей обители светло торжествуется. Радуйся, преподобне Афанасие, Афонский чудотворче. Кондак 10 Спасти хотя Богом врученное ти стадо от раздоров и соблазнов, и к скончанию смертному приближаяся, завет учеником твоим письмены начертал еси, отче, поучая всех взаимной братской любви и хранению отеческих преданий. Мы же, хваляще таковое твое о чадех попечение, поем Христу Спасителю нашему: Аллилуиа. Икос 10 Стеною терпения оградився и надеждою вечных благ укрепився, земное странствие тесною стезею прошел еси, преподобне Афанасие, нося ярем поста, многонощнаго бдения и о вверенных тебе душах попечения; ныне же, в небеснем пребывая блаженстве, помяни нас, восхваляющих тя сице: Радуйся, крепкий подвижниче, вся разжженныя стрелы лукаваго угасивый; Радуйся, слез излияньми душу твою чисто омывый. Радуйся, немощи немощных отечески носивый; Радуйся, в глубину прегрешений впадшия на гору добродетелей возводивый. Радвйся, многих великих мужей наставник бывый; Радуйся, царя Никифора в неисполнении даннаго Богу обета кротко обличивый. Радуйся, будущая пророчески предвидевый; Радуйся, далече отстоящая ясно зревый. Радуйся, Божия славы теплый рачителю; Радуйся, велений его ревностный исполнителю. Радуйся, преподобне Афанасие, Афонский чудотворче. Кондак 11 Песнь благодарения принесл еси, отче, Богу, дивно спасшему тя от потопления морскаго со ученики твоими, егда, действом духа злобы, ладия, в нейже плыл еси, опровержена бысть, и вси в ней сущии, в пучину впадше, не погибоша и воспеша хвалу Господеви: Аллилуиа. Икос 11 Светом благодати Божия озарен имея твой ум и сердце, преподобне отче Афанасие, таинственно предрекл еси твою страдальческую кончину, в нейже яко мученик под развалинами падшаго храма телом погребся, духом преселился еси в горния обители, в нихже, ходатайством твоим ко Господу помози водворитися и нам, вопиющим ти сице: Радуйся, в животе и по преставлении твоем многая и преславная чудеса сотворивый; Радуйся, от ноги твоея кровь яко миро благовонное чудесно источивый.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

(См. «Троицк. лист.» 554). XIII. Когда св. Евфимий, именуемый новым, фессалонитским (пам. 14 ок.), на подвижническом своем поприще соединился с некиим Иосифом, то этому Иосифу однажды сказал: «брат! так как мы, будучи в чести, по словам Давида, преступлением заповедей уподобились несмысленным скотам ( Псал. 48, 13 ) и лишились своего благородства, то сочтем самих себя за скотов и, в течение сорока дней, будем питаться одною травою, поникший к земле, как животные: может быть, очистившись чрез это, мы опят получим свою, по образу Божию и по подобию, красоту». Иосиф принял предложение преподобного, и они сорок дней провели в великом злострадании от жажды и голода (Афонский пат. ч. 1, стр. 47 – 48). «Когда же впоследствии они заключились в одной из пещер, то для пропитания собирали лишь желуди, каштаны, и этим едва поддерживали свою жизнь». (Афонский пат. стр. 49). XVI. «Преп. Афанасий (пам. 5 июля), когда был еще мирянином и жил в доме одного вельможи, то не желая баловать свой вкус роскошными блюдами, уговаривал прислужников, чтоб они покупали для него только ячменный хлеб; да и ячменный хлеб вкушал он чрез два дня, с сырыми зелиями, – питием же его была одна вода; редко когда, к малому утешению своей природы, вкушал он некоторые из плодов. Чтобы умерщвлять таким образом плоть свою, он никогда не насыщал чрева, и считал истинным питанием воздержание, находя невыразимое наслаждение в частых и долгих постах». (Афонский пат. ч. 1, стр. 77). «Когда же сделался иноком, тогда, по ревности своей к подвижнической жизни, хотел вкушать пищу только раз в седмицу и только старец – руководитель, чтобы отсечь его волю, велел ему принимать пищу однажды в три дня (там же стр. 79 – 80). Затем старец заповедал ему вкушать хлеба, и то сухого, не в три, а в два дня, и немного воды, а во время четыредесятницы принимать пищу чрез пять дней.... Блаженный сын послушания свято исполнил волю духовного своего отца». (Афонский пат. стр. 80). XV. Св. преподобномученик Онуфрий (пам. янв. 4) вкушал пищу иногда чрез три, иногда чрез два дня, – и то самое малое количество хлеба и воды, – более ничего.

http://azbyka.ru/otechnik/Grigorij_Djach...

   001    002   003     004    005    006    007    008    009    010