25 – Шолай буса, Сен кимсен дагъы? – деп сорайлар Огъар. Иса булай жавап бере: – Башдан берли Мен Оьзюм киммен деп айтгъан бусам, Шоман. 26 Сизин гьакъыгъызда айтмагъа ва сизин айыпламагъа кёп затларым бар. Мени Йибергенни сёзлери гьакъ гертидир, Мен де Ондан эшитгенлеримни дюньягъа билдиремен. 27 Олар Атасыны гьакъында О оьзлеге не айтгъанны англамайлар. 28 Шо саялы Иса олагъа булай дей: – Мени, Инсанны Уланын, сиз гётергенде, Мен гертиден де Ким экенимни, Мен Оьзюмден бир зат да этмейгенимни, бу сёзлени Атам уьйретгени йимик сёйлейгенимни билежексиз. 29 Мени Йиберген даим Мени булан. О Мени янгыз къоймай. Мен даим О ушатагъан ишлени этемен. 30 Иса бу сёзлени айтагъанда, кёплер Огъар иман салалар.   «Гьакъ гертилик сизин азат этер» 31 Иса Оьзюне иман салгъан ягьудилеге булай дей: – Эгер Мени сёзюме тынглап юрюсегиз, сиз герти якъчыларым боларсыз. 32 Сиз гьакъ гертиликни билерсиз ва гьакъ гертилик сизин азат этер. 33 – Биз Ибрагьимни наслусунданбыз, бир заманда да биревню де къуллары да болмагъанбыз! «Сиз азат болажакъсыз», – деп Сен нечик сёйлейсен? – дейлер олар. 34 Иса олагъа булай жавап бере: – Гертисин сёйлеймен сизге: гюнагь иш этеген гьар ким гюнагьны къулудур. 35 Амма есини ожагъында къул даимге къалмас, Уланы буса онда даимге къалажакъ. 36 Шогъар гёре Мен, Аллагьны Уланы, сизге азатлыкъ берсем, сиз гертиден де азат болажакъсыз. 37 Сиз Ибрагьимни наслусундан экенигизни билемен, амма сиз Мени оьлтюрмеге сюесиз, неге тюгюл Мен уьйретеген затланы къабул этмейсиз. 38 Мен сизге Атам Магъа гёрсетген затланы гьакъында сёйлеймен. Сиз буса оьзюгюзню атагъыз айтагъан затланы этесиз. 39 – Бизин атабыз – Ибрагьим, – дейлер ягъудилер. – Эгер сиз Ибрагьимни авлетлери болгъан эдигиз буса, Ибрагьим этеген ишлени этер эдигиз. 40 Сиз буса гьали Мени, Аллагьдан эшитген гьакъ гертини сизге сёйлейген Адамны, оьлтюрмеге сюесиз. Ибрагьим шолай этмеди! 41 Сиз оьзюгюзню атагъыз этген ишни этесиз, – дей Иса олагъа. – Биз пич тувмагъанбыз! Бизин бир Атабыз бар, О да Аллагьдыр, – деп жавап берелер ягьудилер Огъар.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

27 Олар Ийсаны ке аында айтып туранын тсинбеди. 28 Солай етип, Ийса былай деди: – Адам Улын жоары ктергениизде, Мени Сол екенимди м злигимнен еш нрсе ислемегенимди, ал кемни Маан йреткенлерин айтанымды билип аласызлар. 29 Мени Жиберген Мени менен бирге, Ол Мени жалыз алдырмады. йткени Мен мме Оан унайтуын ислерди ислеймен. 30 Ийса бул сзлерди айтанда, Оан кп адамлар исенди.   Ибрайымны урпалары   31 Сол Ийса зине исенген яудийлерге: – Егер Мени сзлерим бойынша жасасалар, аыйый шкиртлерим боласызлар. 32 Сизлер аыйатты билип аласызлар, аыйат сизлерди азат ылады, – деди. 33 – Бизлер – Ибрайымны урпаымыз. еш ашан еш кимге ул болмаанбыз. Неге: «Азат боласызлар», – деп атырса? – деди олар. 34 Ийса олара берип былай деди: – Сизлерге шынын, аыйатын айтаман: гна ислейтуын р бир адам – гнаны улы. 35 ул йде мги алмайды, ул мги алады. 36 Сонлытан егер Ул сизлерди азат ылса, аыйаттан азат боласызлар. 37 Сизлерди Ибрайымны урпаы екениизди билемен. Бира Мени лейсизлер, себеби Мени сзим жай алмайды. 38 Мен кемнен кргенимди айтаман. Ал сизлер кеизден еситкениизди ислейсизлер. 39 Олар Ийсаа берип: – Бизлерди бабамыз Ибрайым-о, – дести. Ийса олара: – Егер сизлер Ибрайымны урпалары боланыызда, Ибрайымны ислерин ислер едилер. 40 Бира енди Мени, удайдан еситкен аыйатты сизлерге айтан Адамды лтирежасызлар. Ибрайым бундай исти ислемеди. 41 Сизлер з кеизди ислерин ылып атырсызлар, – деди. – Бизлер некесиз жопыз. Бизлерди бир ана кемиз бар, Ол – удай, – деп берди олар. 42 Ийса олара былай деди: – Егер удай сизлерди кеиз боланда, Мени сйер едилер. йткени Мен удайдан келдим м усы жердемен. Мен злигимнен келгеним жо, Мени Ол жиберди. 43 Неге айтанларыма тсинбейсизлер? Себеби Мени сзимди тылай алмайсызлар. 44 Сизлер з кеиз шайтаннансыз, сизлер оны тилеклерин лейсизлер. Ол бастан-а адам еди. Ол аыйат трепинде турмаан, йткени онда аыйатлы жо. Ол тирик сйлеген з тбиятына тн сйлейди. Себеби ол тирикши м тирикти кеси. 45 Бира Мен аыйатты айтып туранлытан, Маан исенбей атырсызлар. 46 айсы бирииз Мени гналы деп, айыплай аласыз? Егер аыйатты айтып туран болсам, неге Маан исенбей атырсызлар? 47 Ким удайдан болса, удайды сзлерин тылайды. Ал сизлер удайдан болмаанлытан тыламай атырсызлар.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

10 Уьйленгенлеге буса мен тюгюл, Раббибиз къатын эринден айрылмасын деп буюра. 11 Эгер о айрылса, дагъы эрге бармасын яда къайтып оьзюню эри булан ярашсын. Эр де шолай оьзюню къатынындан айрылмасын. 12 Къалгъанларын буса Раббибиз тюгюл, мен айтаман: эгер иман къардашлардан бирини имансыз къатыны болуп, эри ону булан яшамагъа рази буса, о къатынындан айрылмасын. 13 Эгер къатынны имансыз эри болуп, къатын ону булан яшамагъа рази буса, о да эринден айрылмасын. 14 Неге тюгюл де, имансыз эр иманлы къатындан таба, имансыз къатын да иманлы эрден таба Аллагьны алдында тазаланар. Шолай болмаса, сизин авлетлеригиз таза болмас эдилер. Гьали буса олар Аллагьны алдында таза. 15 Эгер имансыз эр яда къатын айрылмагъа сюе буса, къой, айрылсынлар. Иманлылар шолай гезиклерде эркин. Аллагь сизин парахатлыкъда яшамагъа чакъырды чы дагъы. 16 Гьей къатын, балики де, эринг сенден таба Исагъа иман салар. Гьей эр, балики де, къатынынг сенден таба Исагъа иман салар. 17 Амма сизин гьаригиз энниден сонг да оьзюне Раббибиз гёрсетген кюйде яшап къалсын. Аллагь оьзюн чакъыргъан кюйде къалсын. Мен булай ёл гёрсетивлени Исагъа иман салгъанланы бары да жыйынларына беремен. 18 Аллагь чакъыргъан заманында сюннет этилген адамгъа шону яшырмагъа тарыкъ тюгюл. Аллагь чакъыргъан заманда сюннет этилмеген адамгъа сюннет этилмеге тарыкълы тюгюл. 19 Сюннет этилмек де, сюннет этилмей къалмакъ да бир зат да тюгюл. Аслусу янгыз Аллагьны буйрукъларын кютмекдедир. 20 Гьар ким оьзюн Аллагь Оьзюне чакъыргъан заманда нечик болгъан буса, шо гьалында къалсын. 21 Раббибизни Оьзюне чакъырылгъан заманынгда къул эдинг буса, шогъар бир де талчыкъма. Эгер азат болмагъа имканлыкъ бар буса, шо имканлыкъдан пайдаланма къара. 22 Эсингде сакълап къой: Раббибиз Оьзюне чакъыргъан заманда къул болгъан адам Ону азат адамыдыр. Шолай Оьзюне чакъырылгъан заманда азат болгъан адам да Месигьни къулудур. 23 Аллагь сизин къул гьалыгъыздан кёп багьа къыймат берип алды, шо саялы инсанлагъа къул болма къарамагъыз. 24 Къардашлар, Аллагь Оьзюне чакъырагъан заманда гьар ким не гьалында болгъан буса, шо гьалында къалып къалсын.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

  Биз муъминликни къулларыбыз 15 Олай болгъанда, биз Къанунну тюбюнде тюгюл, Аллагьны рагьмусуну тюбюнде болгъаныбыз саялы гюнагь иш этебизми дагъы? Бирдокъда этмейбиз! 16 Тынглавлу къуллар йимик, кимге таби болсагъыз, сиз шо таби болгъан адамны къуллары болагъаныгъызны билмеймисиз дагъы? Сиз я оьлюмге гелтиреген гюнагьны, яда Аллагьны къабул этивге гелтиреген тынглавлулукъну къуллары болурсуз. 17 Амма сиз гюнагьны къуллары болгъан бусагъыз да, Аллагьны яхшылыгъындан, гьакъ юрекден сизин уьйретген затгъа тынглавлу болдугъуз. 18 Сиз гюнагьдан азат этилдигиз ва муъминликни къуллары болдугъуз. 19 Сизин, балики, англамагъа даражагъыз етмес деп, мен муну англашылагъан сёзлер булан сёйлеймендир. Санларыгъызны пасатлыкъгъа ва яманлыкъгъа къул этип бергенигиз йимик, шолай энни тазаланмакъ учун санларыгъызны муъминликге къул этип де беригиз. 20 Сиз гюнагьны къуллары болуп турагъан заманыгъызда муъминликни гьайын этмей эдигиз. 21 Гьали энни оьзюгюз илыгъагъан затлардан о заман не пайда алдыгъыз дагъы? О затланы ахыры оьлюмдюр. 22 Гьали гюнагьдан азат этилип, сиз Аллагьны къуллары болдугъуз. Аллагьныки болгъаныгъыз, ахырда да даимлик яшавгъа етежегигиз сиз алгъан пайдадыр. 23 Неге тюгюл де, гюнагь учун берилеген гьакъ оьлюмдюр. Аллагьны савгъаты буса Раббибиз Иса Месигьден таба берилеген даимлик яшавдур.     7   Биз Мусаны Къанунуну къуллары тюгюлбюз 1 Гьей къардашларым, сиз Къанунну биледир деп сёйлеймен: Къанун янгыз инсанны сав чакъы заманыны ичинде ону уьстюнде гьакимлик этегенни сиз билмеймисиз дагъы? 2 Эри бар къатын, масала, эри оьлгюнче, къанун булан эрине байланып тура. Эри оьлгенде, о уьйленивню къанунундан эркин этиле. 3 Шо саялы эри сав чакъы заманны ичинде къатын башгъагъа эрге барса, зина этген деп гьисап этилер. Эри оьлгенде буса, къатын уьйленивню къанунундан эркин этиле ва башгъагъа эрге барса да, зина этген деп гьисапланмас. 4 Шолай сиз де, къардашларым. Сиз Месигьни къаркъарасыны бир саны болуп, Къанундан азат этилдигиз. Гьали сиз Аллагьгъа къуллукъ этивде пайда гелтирмек учун, бир Башгъасы булан, оьлюмден Тирилгени булан бир болдугъуз. 5 Биз гюнагьлы табиатыбыз айтгъанны этип яшайгъан заманда, Къанундан таба амалгъа гелеген гюнагьлы напслар бизин санларыбызны гьаракат этдирип турду. Шону натижасы да оьлюм болду. 6 Амма гьали биз Къанунну гючюню есирлери тюгюлбюз. Неге тюгюл де, Месигь булан оьлюп, Къанундан эркин болдукъ. Гьали биз Къанунда язылгъан сёзлеге асаслангъан эсги ёл булан тюгюл, Аллагьны Ругьуну янгы ёлу булан Аллагьгъа къуллукъ этебиз.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

24 Бу хабарны тапшурма маънасы бар. Бу къатынгишилер эки башгъа разилешивню белгилей. Разилешивню бириси Синай тавда бегетилген ва шону натижасында тувгъан яшлар къуллардыр. Бу разилешивню белгиси Гьажар болуп токътай. 25 Гьажар Арабстандагъы Синай тавну белгилей, шо – гьалиги Ерусалим, неге тюгюл Ерусалим ва ону авлетлери къулчулукъда. 26 Сара буса кёкдеги азатлыкъдагъы Ерусалимни белгилей ва бизин барыбызны да анабыз йимик. 27 Неге тюгюл де, Сыйлы Язывларда булай язылгъан: Сююн, бир заманда да яш тапмагъан, гьей къатын! Сююн, яш тапмакъны азабын бир заманда да башдан гечирмеген, гьей къатын! Эри бар къатынныкинден эри ташлагъан къатынныки яшлары кёп болажакъ! 28 Сиз, къардашлар, Сараны уланы Исгьакъ йимик, ваъданы авлетлерисиз. 29 Шо заман адатлы кюйде тувгъан авлет Аллагьны Ругьуну гючю булан тувгъан авлетни инжитген. Гьали де шолай бола. 30 Сыйлы Язывларда шону гьакъында не деп айтыла? «Къаравашны ва ону уланын къувалап чыгъар! Неге тюгюл де, къаравашны уланы азат къатынны уланы булан бирче бир заманда да варисликге ортакъчы болмас», – деп язылгъан онда. 31 Шоллукъда, къардашлар, биз къаравашны яшлары тюгюлбюз, азат къатынны яшларыбыз!     5   Иса Месигьге иман салгъанланы азатлыгъы 1 Шо азатлыкъны бизге Месигь берди. Шогъар гёре къатып туругъуз. Сизин къайтарып къул этмеге биревге де ёл бермегиз! 2 Мен, Павел, сизге айтагъаныма тынглагъыз. Эгер сиз сюннет этдирмеге рази бола бусагъыз, Месигьни сизин учун гьеч бир пайдасы болмас. 3 Бирдагъы керен айтаман сизге: сюннет этилмеге рази болгъан гьар ким бютюн Къанунну да кютмеге герек болар. 4 Эгер Къанунну кютмек булан сизин Аллагь къабул эте деп къаст эте бусагъыз, сиз Месигьден айрылгъансыз, Аллагьны рагьмусундан да сиз арекдесиз. 5 Аллагь бизин къабул этежегине Аллагьны Ругьу инандыра, неге тюгюл де биз Месигьге иман салгъанбыз. 6 Биз Иса Месигь булан бир бусакъ, не сюннет этмекликни, неде сюннет этмей къоймакълыкъны гьеч башгъалыгъы ёкъдур. Бары да затдан аслусу – сююп этилеген ишлеринде гёрюнеген имандыр. 7 Сиз Аллагьны ёлунда яхшы юрюп турдугъуз. Гьакъ гертиликге гёре юрюмеге сизге ким пуршав этди? 8 Тюз ёлдан чыкъмакълыгъыгъыз сизин чакъырагъан Аллагьдан тюгюл. 9 Аз зат мая сав хамурну гелтире. 10 Сиз мен айтагъангъа рази болажагъыгъызгъа инанаман, неге тюгюл биз Раббибиз булан бирликде яшайбыз. Сизин адашдыргъан ким буса да тийишли жазасын алар.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Казахстанские власти, еще год назад, смотревшие сквозь пальцы на языковые патрули, в этот раз были более лояльны к выходцам из России. Так, президент Казахстана Касым-Жомарт Токаев во время рабочей поездки в Туркестан сказал буквально следующее: «В последние дни к нам приезжает много людей из России. Большинство из них вынуждены уезжать из-за сложившейся безвыходной ситуации. Мы должны проявить заботу о них и обеспечить им безопасность. Это политический и гуманитарный вопрос. Я поручил правительству принять необходимые меры». Конечно, всё же не обошлось без роликов в интернете, где разъяренные казахские националисты призывали не разговаривать с приезжими на русском, ничего не продавать им и не сдавать квартиры. Однако, эти видео не набирали и сотой доли просмотров, какие когда-то набирали ролики с языковыми патрулями, а то, что остальным казахам эти призывы были попросту неинтересны, говорит факт взлёта цен на жильё практически в два раза. А страшилки про злых россиян, которые будут терроризировать местное население, грабить и убивать, опровергаются местной же статистикой. Так, по словам и.о. председателя комитета миграционной службы (КМС) МВД Аслана Аталыкова, «россиян за нарушение миграционного законодательства привлечено 3,2 тыс., что составляет всего 0,2% от числа въехавших граждан РФ. Это демонстрирует их определенную дисциплинированность в Казахстане по соблюдению сроков пребывания». И даже неофициальный лидер казахстанских националистов и глава казахстанской парламентской партии «Азат» Азат Перуашев, который поддерживал действия языковых патрулей, в этот раз был сдержан в описании ситуации с прибывшими релокантами. В своем комментарии он так описал ситуацию: «Казахи оказывают поддержку вынужденным переселенцам с одеждой, питанием, ночлегом. Но рыночные отношения диктуют свои условия, что привело и к росту цен на жильё. Это привело и к очередям в отделах миграции, к скоплению людей в центрах обслуживания населения. Часть населения восприняла отрицательно миграционный поток из-за увеличения конкуренции на рынке труда, обострения этнического и языкового факторов.

http://ruskline.ru/news_rl/2022/12/08/be...

14 Аллагьны Ругьу айтгъанны этип юрюйгенлер бары да Аллагьны авлетлеридир. 15 Аллагь берген Ругь сизин къайтып къоркъув булан яшайгъан къуллар этмеди, герти Аллагьны авлетлери болмагъа ихтияр берди. Аллагьны Ругьундан таба биз Аллагьгъа «Абба», демек «Атабыз» дейбиз. 16 Бизин ругьубуз булан бирге Аллагьны Ругьу биз Аллагьны авлетлери экенибизге шагьатлыкъ эте. 17 Биз Аллагьны авлетлери болгъан сонг, Ону варислери де дюрбюз – Месигь булан ортакъ варислерибиз. Эгер биз Месигьни азап чегивюне ортакъчы болдукъ бусакъ, Ону макътавлугъуна да ортакъчы болажакъбыз.   Гележекде бизге гёрсетилежек макътавлукъ 18 Гележекде бизге ачылажакъ макътавлукъ булан тенглешдиргенде, бу яшавда биз чегеген азаплар бир зат да тюгюл. 19 Неге тюгюл де, Аллагь яратгъан бары да зат, О къачан Оьзюню авлетлерин ачыкъ кюйде гёрсетер деп, чыдамсыз кюйде къаравуллап тура. 20-21 Яратылгъан зат мурадын оьзюню айыбындан тюгюл яшавгъа чыгъармайгъаны, Аллагь шолай буюргъан болгъаны саялы. Амма Аллагь яратгъан бары да зат оьлюмню къолунда къулчулукъдан азат болур ва Аллагьны авлетлерини эркинлигин де, макътавлугъун да пайлар деген умут бар эди. 22 Бары да яратылгъан зат, яш табагъан вакътисиндеги къатындай, агь урагъанны ва инжинегенни биз билебиз чи. 23 Янгыз о тюгюл, биз де, Аллагьны биринчи савгъаты гьисапда Ону Ругьун алгъанлар да, О бизин авлетлери йимик къабул этеген ва бизин къаркъараларыбыздан азат этеген вакътини чыдамсыз къаравуллай туруп, ичибизден къыйналабыз. 24 Биз шо умутубуз булан къутгъарылдыкъ. Амма гёрюнюп турагъан затгъа этилеген умут – умут тюгюл. Бар затгъа ким умут этер? 25 Амма биз гьали де гёрмей турагъан затлагъа умут эте бусакъ, оланы чыдамлы кюйде гёзлербиз. 26 Аллагьны Ругьу да бизге гючсюзлюгюбюзде кёмек эте. Биз герекли болагъан кюйде дуа этип билмейбиз. Амма Аллагьны Ругьу сёз булан англатма болмайгъан кюйде бизин учун агь уруп тилей. 27 Оьзю учун юреклерибиз ачыкъ болгъан Аллагь Оьзюню Ругьу не зат тилейгенни биле. Неге тюгюл де, Аллагьны Ругьу халкъы учун Оьзю сюеген кюйде тилей.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Сеитов поведал, что формой религиозной самоорганизации шиитов в Москве , представленных преимущественно азербайджанцами, талышами, хазарейцами и небольшим числом неофитов из числа русских и татар, являются специальные помещения ( хусайния). До 2016 года они совершали богослужения на территории мечети «Инам» и в Московской соборной мечети, однако в дальнейшем были лишены такой возможности. Молиться в мечети на территории Посольства Ирана в России в Москве весьма проблематично, поскольку туда так просто с улицы любого желающего не пускают. Поэтому они вынуждены арендовать небольшие помещения под молельные нужды и собрания. Более-менее хорошо налажена работа молитвенного зала в Иранском культурном центре в Москве. Многие из подобных шиитских молелен выполняют функции национальных центров, где собираются представители диаспор. При этом духовными авторитетами для московских шиитов часто являются богословы из Ирана и Ирака. Шииты в Москве не занимаются прозелитизмом среди коренных мусульманских народов, традиционно исповедующих ислам суннитского толка. Остальные участники конференции, в том числе и зарубежные, в связи с пандемией коронавируса в мире не смогли принять участие в ее работе очно, однако их доклады будут обязательно опубликованы в сборнике по итогам мероприятия. Следует отметить, что конференция прошла на высоком академическом уровне с обсуждением докладов участников, прениями и обмен мнениями. Традиция ежегодных научных конференций, организуемых Центром исламской культуры «Иман» в день рождения организации 29 ноября, будет продолжена и впредь. Раис Равкатович Сулейманов , исламовед, эксперт Института национальной стратегии, главный редактор научного журнала «Мусульманский мир» Программа конференции Выставка изданий Центра исламской культуры «Иман» прежних лет Коллективная фотография участников конференции Ольга Брусина Работа конференции Раис Сулейманов Эрик Сеитов Азат Ахунов и Наиль Гарипов (справа) Азат Ахунов Заметили ошибку? Выделите фрагмент и нажмите " Ctrl+Enter " .

http://ruskline.ru/news_rl/2020/12/03/is...

— Пошел вон, щенок! Учить он меня будет… — Вас не учить, вас переучивать… — Пошел вон! Дежурный! Заведшийся, знающий наверняка: больше он рта нигде не посмеет открыть, охолонет, успокоится, покорится, Феликс на ходу уже продолжал дерзить: — Впрочем, олухов и паразитов учить — Божье время зря терять. Их только прожаркой, как вшей… — Ты чего язык распускаешь? Где ты язык распускаешь, говно! — Сам говно! — сверкнул глазами напослед обернувшийся Боярчик, — еще от рождения и… — дежурный волок из землянки особняка упиравшегося, в истерику впавшего солдатика. — И бригада ваша говенная, трусливая, подлая!.. Начальник особого отдела настоял, чтоб в назидание всему войску разгильдяя судили в его же подразделении. Трибунал явился полевой, подвижный, негромоздкий. Побаиваясь близко бухающей передовой, дело свое трибунал произвел быстро и умело. Подсудимый был вял, подавлен, на вопросы отвечал не юля, не запираясь, сожалел только, что командир батареи ни до суда, ни после суда на глаза не появился — он бы ему сказал, что ось-то у орудия ржавая, давно провоевали колесо-то, но умелый, аккуратный командир в четвертой батарее от суда уклонился. А вот Азат Ералиев сочувствовал Боярчику, жалел его, попросил, чтобы обедом осужденного накормили, чтобы пайка полностью в желудок бойца попала, Боярчик сказал командиру орудия про ржавую ось. “Ишь ты, какой наблюдательный! Токо раньше надо было о своих наблюдениях доложить, тогда я бы на твоем месте был, а теперь ешь суп и не мяукай…” Феликс не мог ни жевать, ни хлебать. Азат Ералиев налил ему чуть не полную кружку водки — пробить дыру в середке, — сказал. Подсудимый выпил и малое время спустя свалился на землю. Когда проснулся — третьего орудия в лесном закутке уже не было. Неловкость батарейцам была в том, что после суда осужденного забыли на батарее, бросили, и он болтался без дела. “Да вы скажите, куда его доставить?.. Мы сами…” — услышал Феликс из землянки командира батареи. Наконец-то, в сопровождении двух бойцов, вооруженных автоматами, Феликса Боярчика отвезли в тыл, на окраину деревни, в то место, куда сгонялась, свозилась, доставлялась преступная публика. Вот тогда-то, прощаясь с ним за руку, сочувственно сказал один конвоир с четвертой батареи:

http://azbyka.ru/fiction/prokljaty-i-ubi...

Четвертая батарея два орудия списала. Командир парковой батареи, дай ему Бог здоровья, помог, собрал по своим машинам с утиль-сырьем стволы, щиты, станины — все собрал, все сделал, за все отчитался — два новых орудия на передовую едут — батарею пополнить, но кустами забросано еще одно орудие, таится, ржавеет без колеса. Майор-помидор Христом-Богом клянется: нет у него колес, все есть, но колес нету, потому как при любом крахе, при любом повреждении орудия колесо непременно отпадет, укатится, травой зарастет. Древние, литые колеса совсем неуязвимы были, но и нонешние, легкоходные, гусметик этот самый, будь он неладен — как ты его ни бей — выпучится, колеса вприпрыжку, пританцовывая, прихрамывая, катят орудие — и не сгорели на этот раз. Изобрел же какой-то асмодей этот гусметик! Еврей либо опять же немец хитроумный дошел, допетрил до этакой непобедимой химии. Тишайший командир четвертой батареи, потупив взор, сказал командиру третьего, бесколесного орудия, Азату Ералиеву: — В общем и целом дело так обстоит: спасайся сам, иначе штрафная тебе. Я сделать больше ничего не могу… У Азата Ералиева мать была башкирка, отец татарин, а вся остальная родня русская. И от всех союзом живущих наций командир орудия чего-нибудь да отхватил, от татарина — жестокости, от башкир — лукавства, от русских — вороватости. Вышел утром из блиндажа командир третьего орудия, Азат Ералиев, пристроился к сосне, поливает корни деревьев, зевает и в то же время с дежурным по батарее, с новеньким солдатом беседует: — Ну, что, выспался на посту? — Нет, я не спал, я думал всю ночь. — Об чем же? — Да о доме, о родных, о жене, о сынишке… — Хха! Такой молодой, салага, можно сказать, а гляди-ка… — И наговаривая так, застегивая ширинку, Азат Ералиев как бы ненароком к третьему орудию приближается, на котором уж и маскировка успела подвянуть, листья пожелтели, свернулись. Как бы нечаянно отбросив ногой кусты, Ералиев сраженно молвил: — Колесо! А где же колесо? Боярчик подошел к мирно, в стороне стоящему орудию и видит: в самом деле нет колеса у орудия. Хотел удивиться и не успел. Ералиев уже тряс его за отвороты бушлата так, что голова у Феликса Боярчика вот-вот от шеи оторвется.

http://azbyka.ru/fiction/prokljaty-i-ubi...

   001   002     003    004    005    006    007    008    009    010