Припев: Святителю, отче Евстафие, моли Бога о нас. Премудрость Божия, избравшая гонителя Павла в сосуда Себе, изымающая от земли убога и посаждая на престоле богатем, провидя и тебе, святый архиерею Божий Евстафие, избрал[а] есть в пастыря и наставника всем любящим Христа, Света Невечерняго и миром владычествующа. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Очистив душу и тело от скверны, преподобна, праведна и незлобива учителя себе показал еси, отче блаженне, сирых питатель, обидимых помощник и странноприимец был еси, темже со дерзновением вопиеши: Тебе люблю, Иисусе Боже мой, Света Невечерняго и миром владычествующа. И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Безлетнаго в лето родила еси, Браконеискусная, девство и рождество сопрягши паче ума, да человека обожиши, паче естества и разума, Света Невечерняго и миром владычествующа. Песнь 6 Ирмос: Возопи к Тебе, видев старец очима спасение, еже людем прииде от Бога: Христе, Ты — Бог мой. Припев: Святителю, отче Евстафие, моли Бога о нас. Сиона дошел еси, блаженне, и, гроб Господень усердною любовию облобызав, о камень претыкания никакоже поткался еси, благодатию Божиею сохраняемь. Припев: Святителю, отче Евстафие, моли Бога о нас. Сыны человеческия сотворяя сынами Божиими, потщался еси, блаженне, покланятися Святей Троице во Едином Существе. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Брань и буря от вселукаваго врага воздвизается на ны, чад твоих, но яко имея ко Христу дерзновение, подаждь стаду твоему благостояние, яко тезоименит. И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Безлетнаго во чреве приемши, Богородице, неизреченно Сына — Еммануила, чудно воздоила еси от сосец Твоих во спасение всем верным. Кондак, глас 6 Свыше благодать приемь от Бога, во святительское подобие облеклся еси и от уст твоих благочестно всех научил еси покланятися Троице Единосущней. Темже память твою чтуще, прославляем Бога, прославльшаго тя. Икос

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-svjat...

Исхода [Глава в] Сниде дщ фаранова измытис на рк, и рабыни прехождах при рц: и видвши въ лчиц, пославши рабыню, взтъ ю. верзши же, видитъ троча плачщеес въ и пощад дщ фаранова, и реч: дтей И реч сестра дщери фаранов: хощеши ли призов ти жен питательниц и воздоитъ т троча; И реч дщ фаранова: ид. шедши же троковица, призва матерь трочате. Рече же къ ней дщ фаранова: соблюди ми троча и воздой м азъ же дамъ т мзд. же жена троча, и доше Возмжавш же трочати, введ ко дщери фаранов, и бысть въ сына. Именова же им мсей, глаголющи: воды взхъ Сдей [Глава Реч геденъ къ бг: аще спасаеши ркою моею имже бразомъ реклъ с азъ полож рно вчее на гмн: и аще бдетъ роса на рн токм, по всей же земл сша, размю, к спасеши ркою моею имже бразомъ реклъ И бысть так: и уранивъ геденъ и исцд рно, и истеч роса рна, исполненъ воды. И реч геденъ къ бг: да не прогнваетс уб рость тво на м, и возглаголю и искш рномъ: да бдетъ уб сша на рн токм, по всей же земл роса. И сотвор бгъ так въ нощ той, и бысть сша на рн токм, по всей же земл бысть роса. Царствъ [Глава Реч къ людемъ: пристпите ко мн. и пристпиша вс къ нем. И взтъ дванадесть по числ дванадести колнъ снвъ коже глгола гдь къ нем, глголй: бдетъ им тво. И созда и исцл лтарь гдень раскопанный, и сотвор ровъ, вмщающь по дв мры смени, крестъ лтар. И полож полна на лтар, сотвор. и раздроб и полож на полна, и быде лтарь. И реч м четыре водоносы воды, и да на лтарь, на же и на полна. и реч: удвойте, и удвоиша. и реч: утройте, и утроиша. И идше вода крестъ лтар, и ровъ исполнис воды. И возоп на нбо, и реч: гди бже авраамовъ и и услыши мен днесь гнемъ: и размютъ вс к ты гдь бгъ и азъ рабъ твой. и ради сотворихъ вс, и ты брат сердца людей сихъ въ слдъ И пад гнь гда съ нбс, и под и полна и вод, же на нихъ, и вод, же въ ров, и и персть полиза гнь. И падоша вс на лиц своемъ, и рша: воистинн гдь бгъ, той бгъ.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Еже убо имети правоверную веру, – основа добрых дел есть, тем же от веры начнеться слово веры ради твоея написати, ключ на спасение, числом сто. Господи, благослови! 1. Веруй во Отца и Сына и Святаго Духа, в Троицю нераздельну и несоздану, едино Божество, Отца не рожена Сына рожена, а не создана, исходяща, трие в единой воли, 4 едино поклонение от всея твари, и ангел и человек, приемлюще, и превечну, 5 пребывающю в веки. 6 2. Оплощение (воплощение) 7 Сына веруй, истинно суще, а не привидением, в две естестве, божество и человечество, Бога по божестве (Бога по Божеству и человека по вочеловечению). 8 3. Рожьшюю же Его Матерь Богородицю нарецай, 9 Деву сущю и Матерь; веруй Матерь, яко роди и воздои (вскормила Его), и Деву же, яко Девою пребысть и пребывает. 10 4. Кресту Христову с верою поклан йся, яко на томь спасение всем человеком сдела 11 Господь. 5. Иконе Христове и Пречистыя Его Матери и всех святых (Его) с верою честь въздай, яко к самем (как бы к ним самим) любовно в молитве глаголи. 12 6. Святым оугожьшим Богу молис , 13 акы помощникы суща и заступникы притекающим к ним, понеже прияша дерзновение к Нему, акы оугодни раби к своему господину. 14 7. Мощи же святых с верою целуи и честь въздаи, яко честным (как достойным чести), понеже Христа ради (дел ) пострадаша. 8. Таинам Божиям веруй, и Телу и Крови Его с страхом причащайся, да причастник будеши царствию (царствоу) Его. 9. Неверьство отметай, и не рци (не спрашивай), како (бывает) тело хлеб и како вино кровь, но слыши, како ти (сказано): не възможьна от человек, а от Бога вся възможна суть ( Мк. 10:27 ). 10. Веруи въскресению мертвых и жизни будущаго века, по неложному (по неизреченному) 15 словеси Господню, еже в иеуангелистем слыши (слышиши) оучении. 16 11. Помни суд, чай ответа и въздания (воздаяния) по делом, и веруй яко будеть. 12. Посем възлюби Господа Бога своего от всея душа своея, и от всея крепости, и подвигни (направляй) вс твоя дела и обычая правы 17 к того (Его) оугожению творити. 13. Пакы же искрен го своего възлюби, с ним же в единой купели породися (рекше, сиречь), вс кого крестьянина (хрьстьяна – Св. Из.), паче же (вернее) брата: всхожу, рече, к Отцу Моему и Отцю Вашему ( Ин. 20:17 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Pono...

Юже прежде в твердынях высоты об. царствия, при рожших ю храмине сущей, едва солнце 348 скважнею виде ю когда, яко «слава тщери царевы внутрь», по Писанию, – тогда же сию не брегому и мельчайшии чади многи обгляда око. И оттуда на лета к болшему безчестию продолжися живот ея даже и до четвертаго по отцы царюющаго, часте в державах пременяющихся; и от места на место и от лавры в лавру она превождение подъя. И до толика безславия жизнь ея протяжеся, яко и до еже, – егда всему царску 163 граду объяту от противных и во облежании бывшу, в нем той с прочими затворене, – всякого безчестия скудость и нужду претерпети, даже и до сего, яко и иноплеменных язык, самых врагов отца ея, ту уничижене руки осязаша. Прочее же помолчю: елико в царствиях превзятыя высоты достиже, множае в нижайщих бесчестия всякаго! Яве, яко за грехи родивших ю и сродных всех едина та за всех всяко безчестие подъя. И да никто же иже от зде глагол сопротивно некое об. тоя чистоте вознепщует, еже бы по изволению ея. Не буди то, – разве насилия многа от попущения, предисогрешшим ея родителем, той и неповинне сущи. Не знааше бо, ниже сведуще преже, что есть плоти грех , в преимущих бо, неже в плежущих, от еже родися и воздоися и воспитася, идеже всяко ни слово гнило не происходит никогда же, разве вся изрядная и честнейшая в делех и словесех преиметельства. Откуду же и мощи сопротивному той навыкнути не токмо же, но и тоя служительницам сущим в чинох 164 и до последних навыкшим лучшему, неже дщери царя ? Се вси сведят. Юже вечно сподоби, Господи, сих бесчестием будущую честь купити, им же образом вечный живот купуют праведнии! И паки прежереченных имемся. Подобна же себе богоотступный и фатриарха 349 , 350 несвящена, Игната имянем, изообрет, на преосвященем велицем престоле сего постави вместо сущаго; патриарха Иова, православнаго и в Росии перваго, измен, оземством во град некий осуди 351 . Вскоре обещанная оного сквернителя сквернавица 352 и за грехи об. наша обладателя пославшимся по ню в царский град приводится некоим от синклит стаинником его Власовым Офонасом 353 , всяко человекоугодне ему от сердца и душа послужившу чести ради гнилыя.

http://azbyka.ru/otechnik/Ivan_Timofeev/...

Мучеником: Поющих вас и верою покланяющихся честным вашим страданием/души спасти и мир умирити молитеся, святии мученицы,/якоже бо света ко тьме разнствие,/сице выспрь от нас возлетесте, зовуще:/отец наших Боже, благословен еси. Богородичен: Обрелася еси в родех человеческих, Богомати Приснодево,/едина Добрая и Преблаженная,/плотски объявшая и воздоившая Егоже трепещет вся тварь;/Того прилежно моли уповающим на Тя вечных благ не погрешити. Песнь 8 Ирмос: Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше,/Божиим велением халдеи опаляющая,/верныя же орошающая, поющия:/благословите, вся дела Господня, Господа. Мученику: Еже к тебе нашего любления не забуди, приснославне Николае,/тамо ныне водворяяся, идеже шум празднующих мученик и Ангел,/но, якоже сам изменился еси лучшею жизнию,/молися пременшимся нам недалече тебе явитися, поющим:/благословите, вся дела Господня, Господа. Великим страданием и крове излиянием огненный столп целомудрия явился еси,/разрешиша бо ся земнаго естества омрачения/и светел храм себе очистил еси Пресвятому Духу,/Егоже ныне совершенне в себе познав, зовеши:/благословите, вся дела Господня, Господа. Адамантски кровь свою источил еси, не посрамив упования своего,/но востекл еси в совершенную к Царю всех высоту,/Егоже прилежно моли каплей слез наших не отвратитися,/с плачем и сетованием Ему зовущих:/благословите, вся дела Господня, Господа. Мучеником: Юже ныне празднуем,/честная память ваша утро явися духовнаго и приснаго веселия граду вашему,/в немже пострадавше, великих и дивных сподобистеся,/но и вся подсолнечная ваше мудрое терпение ублажает, воспевающи:/благословите, вся дела Господня, Господа. Богородичен: Веселие вечное и радость миру рождшая, возвесели души наша,/яко да в тишине сердца богоугодни всегда явимся,/заповедь Сына Твоего совершающе,/Иже в немощь нашу нас ради оболкся,/сильных нас в крепости Божественней содела. Песнь 9

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

А что сие Господне уверение истинно есть: то Божественное Слово Его представляет слабому смертному и пример отрочати, матерью по нужде оставленного, но Богом не покинутого. Бяше некто от племени Левиина, – тако повествует Священное Писание, – именем Амврам, иже поя от дщерей Левииных себе жену по имени Иохаведу дщерь брата отца своего ( Исх.6:20 ), и имяше ю в то время, когда Фараон царь Египетский повелел в реку ввергать весь вновь рождающийся мужеский пол. Сия Амврамова жена прежде сего повеления роди сына Аарона и дщерь Мариам: и во время сего приказания зача во чреве, и роди мужеский пол. Отец и мать, видевше его лепа, красива суща, крыша его у себя три месяцы, не объявляя египтянам о рождении его. И понеже не можаху его ктому крыти, поскольку невозможно было его навсегда утаить: то по сему мати его не хотя, чтобы он был взят египтянами, ввержен в реку и потоплен в оной, сама взя ему ковчежец ситовый, сделала ему ящичек из прутьев, наподобие тех малых судов, каковые делали египтяне для легкого плавания, и помаза и клеем и смолою, и вложи отроча в него, и положи его в лучице при реце, пустила на воду в тростнике близ берега, да удобнее услышат мимоходящие глас плачущего отрочати. И сестра его Мариам издалеча наблюдаше, да уведает, что будет ему. В скором времени после сего сниде дщерь Фараонова измытися на реку, и рабыни ея прохождаху при реце, прохаживались по берегу реки: и видевши дщерь Фараонова, ковчежец в лучице, в тростнике при береге, пославши рабыню, взя и. Отверзши же, видит отроча плачущееся в ковчежце, и пощаде е дщерь Фараоня, и рече, от детей Еврейских сие. Сестра же его подошед рече дщери Фараонове: хощеши ли, призову ти жену кормилицу от Еврей, и воздоит ти отроча, выкормит его тебе? И рече ей дщерь Фараонова: иди. Шедши же отроковица призва матерь свою к отрочате. Дщерь Фараонова, увидев ее, рече к ней: соблюди ми отроча сие, и воздой ми е; аз же дам ти мзду. Жена с радостью взя отроча, и дояше е, кормяше его. Возмужавшу же отрочати, введе е кормилица ко дщери Фараонове, и бысть ей в сына: и нарече имя ему Моисей, то есть извлеченный, глаголющи: от воды взях его ( Исх.2:1–10 ), и воспитоваше его, яко сына своего.

http://azbyka.ru/otechnik/Mihail_Desnick...

Ин Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления, Господи,/Церковь вопиет Ти,/от бесовския крове очищшися/ради милости от ребр Твоих/истекшею Кровию. Желанием уязвлена бывши Божественным, взывала еси:/Христа иду достигнути краснаго добротою,/темже муки терплю, неуклонным радующися разумом. Протязати немилостивно и жезлием сокрушати Господню агницу лукавый гонитель повелеваше,/простерту ко Христу мысль имущую. Утреневала еси ко Христу, Невечернему Солнцу,/и того светлостьми душу, Богомудрая, и сердце озарила еси/и к Свету преложилася еси присносущному. Богородичен: Море повивый мглою,/волею раждается Зиждитель из Девы Отроковицы/и пелены яко Младенец приемлет, мир избавляяй. Кондак, глас 2. Подобен: Вышних ища: В Вифлееме зряще пеленами повиваемаго,/всю землю держаща рукою Своею,/предпразднственныя песни Рождшей Сего приносим:/матерски бо веселится, держащи в недрех Сына Божия. Икос: Сына Божия Дева держащи во объятиях,/матерскими облобызаньми целующи, вещаше:/семене не познах в зачатии и тления не подъях в рождении,/ныне же чиста есмь, якоже прежде, купно и по Рождестве./Тем Твое проповедую, Чадо, многое благоутробие/и непостижимое величество, еже показал еси на Мне;/отонудуже и радуюся, держащи в недрех Сына Божия. Песнь 7 Ирмос: Юноши три в Вавилоне,/веление мучителево на буйство преложше,/посреде пламене вопияху:/благословен еси, Господи,/Боже отец наших. Како Тя вертеп вместит, грядуща нас ради родитися, Невместимаго?/Како Тя воздоит Дева, Питателя всех,/Благоутробне Иисусе, суща. Глаголом последующе волхва Валаама,/волсви тщатся Христу поклонитися с дары,/разумеюще Сего, всяким дыханием царствующа. Неплодствующее человеческое естество всякия добродетели, радуйся и ликуй:/грядет бо Христос от Девы плотию родитися,/яко да покажет Тя добрым благочадно. Ин Ирмос: В пещи Авраамстии отроцы персидстей,/любовию благочестия паче,/нежели пламенем, опаляеми, взываху:/благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Брань и буря от вселукаваго врага воздвизается на ны, чад твоих,/но яко имея ко Христу дерзновение,/подаждь стаду твоему благостояние, яко тезоименит. Богородичеи: Безлетнаго во чреве приемши, Богородице, неизреченно Сына – Еммануила,/чудно воздоила еси от сосец Твоих во спасение всем верным. Кондак , глас 6. Подобен: Еже о нас: Свыше благодать прием от Бога,/во святительское подобие облеклся еси/и от уст твоих благочестно всех научил еси покланятися Троице Единосущней,/Темже память твою чтуще,/прославляем Бога, прославльшаго тя. Икос: На Престоле славы седящаго Бога возжелев всеусердно,/к Нему привел еси верное стадо твое/и процвел еси в дому Господни, яко финикс,/умножая и возвышая, якоже кедр, чада твоя,/кротостию и смирением научив их воспевати и славити Бога, прославльшаго тя. Песнь 7 Ирмос: Тебе, во огни оросившяго отроки богословившия/и в Деву нетленну всельшагося,/Бога Слова поим,/благочестно поюще:/благословен Бог отец наших. Авраамли жертвы подражав, отче Евстафие,/якоже он Исаака, тако ты твою душу принесл еси Христу/в жертву чисту и непорочну, благочестно воспевая:/благословен Бог отец наших. Рода земна избавити, грехи сластолюбивых очищая/воздеянием рук, всенощным бдением, слезами многими,/церковною службою и частым воздыханием прося о них Господа,/Емуже благочестно воспеваеши:/благословен Бог отец наших. Гроб твой нетленна тя соблюл есть Божиим мановением,/ради утверждения в вере стада твоего,/темже, раку твою целующе, зовем:/благословен Бог отец наших. Богородичен: Отчею волею, осенением Духа Святаго прияла еси Сына Божия, Пречистая,/неизреченно понесши Его, родила еси,/Емуже верно вопием;/благословен Бог отец наших. Песнь 8 Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся,/Богочестия предстояще, юноши,/пламенем же невреждени,/Божественную песнь пояху:/благословите, вся дела Господня, Господа/и превозносите во вся веки.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

39.  Авва Пимен сказал: как дым выгоняет пчел, и тогда вынимается сладость их делания; так и плотское наслаждение изгоняет из души страх Божий и разрушает всякое доброе ее делание. 40.  Один из отцев рассказывал об авве Пимене и брате его: когда жили они в Египте, мать их желала увидеться с ними, но не могла. В один день, заметив, когда они пошли в церковь, она вышла на встречу к ним. Но они, увидев ее, воротились назад, и заперли дверь в глазах ее. Мать, стоя за дверью, жалобно кричала им: увижу ли я вас, дети мои любезные! Слыша это, авва Анувий взошел к авве Пимену и сказал: что нам делать с этою старицею, так плачущею у дверей? Вставши, авва Пимен пошел к двери, не выходя из кельи, приблизился к матери, и услышав, что она плачет с великим воплем, сказал ей: что ты так вопиешь, старица? Она, услышав голос его, начала со слезами вопиять еще громче: хочу вас видеть, дети мои! Что будет из того, если я увижу вас? Не мать ли я ваша? Не я ли воздоила вас? Я уже вся седа! Но услышав голос твой, я пришла в смятение. Старец говорит ей: здесь ли хочешь видеть нас, или в том мире? она отвечала: если не увижу вас здесь, дети, увижу ли там? Старец отвечает ей: если решишься не видеть нас здесь, то там увидишь. Тогда она с радостию ушла и сказала: если подлинно увижу вас там, то не хочу видеть здесь. 41.  Сказывали об авве Павле, что он провел четыредесятницу с малою мерою чечевицы и кружкою воды. 42.  Сказывали об авве Пиоре, что он ел ходя. Когда спросил его кто-то: для чего ты так ешь? Не хочу я, отвечал он, заниматься пищею, как делом, — но как полуделом. Сказал еще другому, спросившему его о том же: хочу, чтобы и в то время, когда ем я, душа моя не чувствовала никакого телесного удовольствия. 43.  Сказывали об авве Петре Пионитском к Келлиях, что он не пил вина. Когда он состарился, братия смешали немного вина с водою, и просили его выпить. Он сказал: поверьте мне, — это примешение я почитаю приправой. Таким образом он осуждал себя и за смешенное вино. 44.  В гору св. Антония сделано было приношение, в котором найден небольшой бочонок с вином. Один из старцев, взяв малый сосуд и стакан, поднес авве Сисою, и отдал ему. Авва выпил; принял потом и другой стакан, и выпил. Старец предложил ему и третий, — авва не принял, и сказал: перестань, брат! Или ты не знаешь, что есть сатана?

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=686...

Глас 6: О Преславная Богородице Дево,/вышшая всех Ангел и Архангел/и прибежище рода человеческаго!/Что достойное воздадим Тебе?/Како же возыменуем Тя?/Пророцы Тя многообразие прообразиша,/апостоли многомудренне проповедаша,/мученицы со иерархи благословиша/и всех святых лицы воспеша Тя,/ведуще, яко Тобою, Богомати,/вси роди христианстии Богови притекают,/удивляемся и мы, величающе Твое милосердие,/еже о нас показала еси/пречестною Твоею иконою. Слава, и ныне, глас тойже: Единородный Сын Безначальнаго Отца,/изволивый милосердия ради небеса преклонити/и на земли явитися непреложно,/зрак раба приим,/и даже до Креста и страстей к нам сниде,/недуги понесе рода нашего./И мытарем и грешником познася,/овцы призывая погибшия дому Израилева./Блудницы почерпаху милосердие от крайняго Того благоутробия,/искупившаго вся Своею Кровию от работы вражия./Блаженно чрево Твое, Богородице, носившее/и сосца Твоя, воздоившая/Спасение душам нашим. На стиховне стихиры, глас 5: Радуйся, пречестный образе Живодавца Спаса Христа/и Честнейшия Девы Богоотроковицы,/первописанный благовестником Евангелия Христова/и к первообразней Владычице принесенный,/Той благословением освященный/и Божественный благодати исполненный./Тебе ныне покланяются Небесная и земная,/ублажающе первообразную Матерь Христа Бога нашего,/из Ней нас ради воплотившагося преестественно и неизреченно/и подающаго мирови велию милость. Стих: Помяну имя Твое/во всяком роде и роде. Радуйся, Божественный образе сладчайщаго Иисуса/и Девы, Пренепорочныя Матере,/Ангелов и человеков благоговейный/и демонов воистинну трепетный,/победы на врагов предзнаменательный,/верных прибежище, предстательство мира,/неистощимое сокровище всей вселенныя,/нищету нашу обогащаяй/и будущее Царство нам отверзаяй,/изображение Пречистаго лица Богоматере/и Превечнаго Младенца, Христа Господа,/подающаго миру велию милость.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009