И сего ради подобает приемше от Вышняго повеления правление человеческаго рода православным царем, не токмо о своих пещися и свое житие точию правити, но и все обладаемое от треволнения спасати и соблю(л. 382 об.)дати 1312  стадо Его от волков невредимо, и боятися серпа небеснаго, и не давати воли злотворящим человеком, иже душу с телом погубляющих, якоже бо солнцу на земле не сущу, темно суть все и не разсудно. Сице и наказанием души не сущи, размешено все, едина бо точию добродетель от стяжания безсмертна суть. И паки ти глаголю, о боговенчанный царю, цело имей мудрование православным догматом, почитай излише Матере твою Церковь , яже о Святем Дусе тя воздои, да и сам будешь от Нея, и священника стыдися, яко отца духовнаго, ходатая к Богу, честь бо священническая на Бога восходит, (л. 383) 1313  тако, иже на них безчестие, множае паче Бога прогневляет. Языка же льстива и слуха суетна не приемли, царю, ниже оболгателя слушай, ни злым человеком веры емли. Смотряй в себе, о боговенчанный царю, яко всем человеком мудрость честнейши есть и всем тщателнейшим, вси бо ту яко благу похваляют. И любомудру ти быти подобает или мудрым последовати, на них же воистину, яко на престоле, Бог почивает. Не тако красная мира вся, якоже добродетель красит царя, но зри доброту духовную и раздавай саны туне, а не дарех продавай власти, еже бо ценою купивый власть, (л. 383 об.) 1314  множае паче обладаемыя купует, яко мздовозданию надеяся, ко мздоприятию без боязни зрит. Аще бо и неприступен еси царю нижняго ради царьства, но удобь приступен буди горняя ради власти, но имаши и сам Царя, иже на Небесех. Аще убо он всеми печется яко Бог, сице потребно есть тебе, царю ничто же презирати. Тщися, о боговенчанный царю, не точию сия царьства исправити нравы благими, но и Небесная наследовати добродетелными благодеянми. И аще хощеши милостива имети себе небеснаго Царя и Бога, милостив буди и ты, царю, ко всем, да и зде добре и благо поживеши (л. 384) 1315  и царьствуеши во веки веком добрым царьским слухом зде, а тамо славою со ангелы Божиими прежде Воскресения и страшнаго Суда силою Творца и премудростию искупителя и Духа Святаго благодатию.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikon_Minin/vo...

Ибо говорит: «языки потребят; и призовут тамо, и пожрут жертву правды; яко богатство морское воздоит их, и купли от язык при мори живущих» ( Втор. 33:19 ), – потому что живущие близ моря пользуются не собственными только плодами, но и благами, всюду приносимыми. Гада уподобляет Моисей льву ( Втор. 33:20 ), потому что и патриарх Иаков сказал так: «Гад, искушение искусит его; он же искусит того при ногах» ( Быт. 49:19 ). Дана наименовал «скимном, искочившим от Васана» ( Втор. 33:22 ), потому что потомки его, сделав нечаянное нападение на город Лаиссу, взяли его, умертвили жителей, а город обратили в собственное свое поселение. Неффалиму возвещает обилие с земли и с моря, потому что и его колено жило неподалеку от моря, имея с юга Галилею. Сие сказали и пророк, и евангелист: «страно Завулоня и земле Неффалимля, и прочии при мори живущии, Галилеа язык, людие седящии во тьме видеша свет велий» ( Ис. 9:1–2 ; Мф. 4:15–16 ). А слова «насыщение приятных» ( Втор. 33:23 ) Симмах перевел «насыщение благоволением», что имеет тот же смысл, потому что благоугодное удобоприемлемо. Также и Асиру испрашивает Моисей плодоносия земли и обилия с моря, ибо сказанное «омочит в елей ногу свою; железо и медь сапог его будет» ( Втор. 33:24–25 ) означает обилие благ. Вопрос 46. Почему Моисей не благословил Симеона? Поводом к благословению Рувима было его братолюбие, ибо за оное Моисей разрешил его от клятвы. И Левий сподобился благословения за великого Моисея. И колено, разрешающее клятву другим, тем паче разрешило собственную клятву. Но Симеон не имел никакого предлога получить благословение. Думаю, что он был главным виновником злоумышления против Иосифа; и доказательством сему служит то, что сей достойный удивления муж повелел отпустить всех прочих братьев, а его одного взять, связать и заключить в темницу. Впрочем, и Симеон приял участие в благословении, потому что Моисей дал благословение не только каждому колену в особенности, но и общее всему народу. Он говорит: «и вселится Израиль уповая един на земли Иаковли, на земли вина и пшеницы; и небо ему облачно росою» ( Втор. 33:28 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Feodorit_Kirsk...

Наконец растворяется дверь, и казачок тихо подходит на цыпочках и шепчет: — Барин, — говорит, — изволят спрашивать: вы по делу или без дела? Черт знает, думаю, что на это отвечать! Скажу, однако, если он бьет на такую официальность, что приехал по делу. Малец пошел и опять выходит и говорит: — По делу пожалуйте в присутствие. — Ну, мол, — так поди скажи, что я без дела. Пошел, но и опять является. — Как, — говорит, — ваша фамилия? — Ватажков, — говорю, — Ватажков, я же тебе сказал, что Ватажков. Юркнул малец и возвращается с ответом, что барин-де сказал, что они никакого Сапожкова не знают. То есть просто из терпения вывели!.. Рассвирепел я, завязал мальчишке дурака и ухожу, как вдруг, слышу, добродушным голосом кричат: — Ах ты, заморская птица! Орест Маркович! воротись, брат, воротись! Я ведь думал, что черт знает кто, что с докладом входишь! Гляжу, в окне красуется Василий Иванович Фортунатов — толст, сед, сопит и весь лоснится. Возвращаюсь я, и облобызались. Обыкновенные вопросы: что ты, как ты, откуда, давно ли, надолго ли? Ответив на этот допрос впопад и невпопад, начинаю сам любопытствовать. — Как ты? — говорю. — Я ведь тебя оставил социалистом, республиканцем и спичкой, а теперь ты целая бочка. — Ожирел, брат, — отвечает, — ожирел и одышка замучила. — А убеждения, мол, каковы? — Какие же убеждения: вон старшему сыну шестнадцатый год — уж за сестриными горничными волочится, а второму четырнадцать; все своим хребтом воздоил и, видишь, домишко себе сколотил, — теперь проприетер . — Отчего же это ты по новым учреждениям-то не служишь, ни по судебной части и не ищешь места по земству? — Зачем? пусть молодые послужат, а я вот еще годок — да в монастырь хочу. — Ты в монастырь? Разве ты овдовел? — Нет, жена, слава богу, здорова: да так, брат… грехи юности-то пора как-нибудь насмарку пускать. — Да ведь ты еще и не стар. — Стар не стар, а около пяти десятков вертится, а главное, все надоело. Модные эти учреждения, модные люди… ну их совсем к богу! — А что такое? Обижают тебя, что ли?

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=691...

А особенно же, если хочешь, чтобы дети твои были счастливы после тебя, веди себя благочестиво. Истина несомненная, что детей благочестивых родителей Господь особенно не оставляет после смерти последних и особенную милость являет им. Родители преподобного Афанасия Афонского (Пам. июля 5) славились своим благочестием; но Господь не привел им порадоваться здесь на земле на своего сына. Отец Афанасия умер еще до рождения его, а мать, родив его и освятив крещением, едва успела воздоить его своим молоком, как перешла вслед за мужем из временной жизни в вечную. Но, лишившись земных родителей, Афанасий не остался без попечения о себе Небесного Отца сирот (ч. 1, стр. 74). Господь возбудил к милосердию о нем сердце одной благочестивой монахини, и она взяла его к себе и стала заботиться о нем, как о своем дитяти; усердно старалась, как можно более посеять в нем семян благочестия и, питая сердце его благочестивыми назиданиями, не пренебрегала и образованием его ума. Отрок отдан был воспитательницею его в научение книжное (стр. 75). Но, когда Афанасию минуло семь лет, он опять остался сиротою, ибо заменившая ему место матери монахиня также умерла. Господь, пекущийся о сиротах, и тут не оставил Афанасия. По устроению Божию, его узнал один вельможа греческого царя Романа Старшего, полюбил его, взял с собою в столицу и отдал там в научение одному славному наставнику (стр. 76). Потом, когда одна из сродниц Афанасия вышла замуж за сына одного военачальника, тогда эта взяла его к себе в дом и доставляла ему все нужное (76–77). Потом и сам царь узнал Афанасия и дал ему наставническую должность (78). Когда же наконец Афанасий пожелал сделаться иноком, то и тут Господь послал ему мудрого руководителя в духовной жизни игумена монастыря Кишинского, преподобного Михаила Малеина, который и удостоил его ангельского образа (79). Что сказать вам после сего, родители, чрезмерно заботящиеся об участи своих детей, после вашей смерти? Скажем словами одного из святых отцов: аще ли, говорит он, Бога оставиши детей печальника и промысленника, сие больше сокровищ златых.

http://azbyka.ru/otechnik/Viktor_Gurev/p...

В 9-й день Святых и праведных богоотец Иоакима и Анны. И святаго мученика Севериана. ВЕЧЕР На Господи, воззвах: стихиры праздника 3, глас 1. Подобен: Небесных чинов: Иоаким и Анна торжествуют,/начаток рождше нашего спасения,/едину Богородицу,/с нимиже и мы празднуем днесь,/от корене онаго Иессеева//блажаще Деву Чистую. Боговместимая Отроковица/и Богородица Чистая,/пророков слава, Давидова Дщи/ днесь раждается от Иоакима и Анны целомудренныя,/и Адамова клятва, яже на нас,//потребляется рождеством Ея. Яже прежде неплодная страна/землю плодоносну раждает/и, от неплодныя утробы плод свят давши, млеком питает./Чудо страшно! Питательница Жизни нашея,/яже Небесный Хлеб во чреве приемши,//млеком от сосцу питается. Ины стихиры святых, глас 4. Подобен: Дал еси знамение: Приидите ныне, ликуим песненно,/о празднолюбцы!/И верно празднуим, память почитающе/Иоакима и Анны, честныя двоицы;/тии бо родиша нам Богоматерь/и Деву Чистую./Темже и преставишася от привременных к нетленным/и присноживым жилищем,//молящеся спастися нам. Весело красуется тварь вся днесь,/Богородице Всепетая,/летнюю приносящи память единомудренно/Твоих родителей,/Иоакима чуднаго,/купно и Анны, торжествующи:/радость бо исходатайствоваша,/Тя паче надежды израстивше, Свет облиставшую/и Питательницу Жизни нашея. Радуется днесь Анна, играющи духом,/и веселится, радующися,/улучивши желание,/егоже желаше древле, благочадия:/обещания бо плод и благословения божественный прозябе,/Марию Всенепорочную,/Бога нашего рождшую/и Солнце возсиявшую/во тьме спящим. Слава, и ныне, глас 5. Ефрема Кария: О блаженная двоица,/вы всех родителей превзыдосте,/яко твари всея Преимущую прозябли есте!/Истинно блажен еси, Иоакиме,/таковы Отроковицы быв родитель./Блаженна ложесна твоя, Анно,/яко Матерь Жизни нашея прозябла еси;/блажени сосцы, имиже воздоила еси млеком Питавшую/Питающаго всякое дыхание,/Егоже молите, вам, всеблаженнии, молимся,/помиловатися душам нашим.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Стих: Лицу Твоему помолятся богатии людстии. Радуйся Богородице, Мати Христова. Радуйся едина надежде, человеков заступление. Радуйся прибежище. радуйся свещниче света светлый. Радуйся свеще освященная. Радуйся палато. Радуйся раю. Радуйся божественное селение. Радуйся источниче, источающь воды притекающым к Тебе. Слава, и ныне: Богородичен: Егоже небо не вмести Дево Богородице, во чреве Твоем нетесноместно вместися, и пребыла еси Чистая, словом неизреченным, ничимже девству оскверншуся. Ты бо едина была еси в женах, и Мати, и Дева: и Ты едина Пречистая воздоила еси Сына Живодавца, и на объятиях Твоих носила еси недремлющее око. Но не остави недра Отча, якоже прежде век предбысть: но горе весь Бог со ангелы, доле весь из Тебе с человеки, и везде несказанно. Того моли Всесвятая Владычице, спастися православно Богородицу Чистую исповедающым Тя. По Ныне отпущаеши: И по Отче наш: тропарь воскресн. Слава, и ныне: богородичен. Ектении. И отпуст. На велицей вечерни по обычном псалме первую кафисму всю. На Господи воззвах: поставим стихов 10. И поем стихиры воскресны 3: и восточны 3 3: и святых 4. Стихиры воскресны, глас 8: Вечернюю песнь, и словесную службу, Тебе Христе приносим: яко благоволил еси помиловати нас Воскресением. Господи, Господи, не отвержи нас от Твоего лица: но благоволи помиловати нас Воскресением. Радуйся, Сионе Святый, мати церквей, Божие жилище, Ты бо приял еси первый, оставление грехов, Воскресением. Восточны 4 Еже от Бога Отца Слово, прежде век Рождшееся, в последняя же времена, Тоежде от Неискусобрачныя воплощшееся волею, распятие смертное претерпе: и древле умерщвленнаго человека спасе Своим Воскресением. Еже из мертвых Твое Воскресение славословим Христе, имже свободил еси Адамский род от адова мучительства: и даровал еси мирови яко Бог жизнь вечную, и велию милость.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Подобен: О преславнаго чудесе! Стих: Помяну имя Твое во всяком роде и роде. Радуйся, Богородице всепетая. Радуйся, Источниче живота верным источающ. Радуйся, всех Владычице, и Госпоже твари Благословенная. Радуйся, Всенепорочная, Препрославленная. Радуйся, Всепречистая. Радуйся, Палато. Радуйся, Божественное Селение. Радуйся, Чистая. Радуйся, Мати Дево. Радуйся, Богоневесто. Стих: Слыши, Дщи, и виждь, и приклони ухо Твое. Радуйся, Богомати Пречистая. Радуйся, верных надеждо. Радуйся, мира очищение. Радуйся, всякия скорби избавляющи рабы Твоя. Радуйся, человеков утешение живоносное. Радуйся, заступление. Радуйся, предстолпие призывающих Тя. Радуйся, Божие Божественное пребывание, и Горо Святая. Стих: Лицу Твоему помолятся богатии людстии. Радуйся, Богородице, Мати Христова. Радуйся, едина надеждо, человеков заступление. Радуйся, прибежище. Радуйся, Свещниче Света светлый. Радуйся, Свеще освященная. Радуйся, Палато. Радуйся, Раю. Радуйся, Божественное Селение. Радуйся, Источниче, источающ воды притекающим к Тебе. Слава, и ныне: Богородичен догматик: Егоже небо не вмести, Дево Богородице, во чреве Твоем нетесноместно вместися: и пребыла еси, Чистая, словом неизреченным, ничимже девству оскверншуся. Ты бо едина была еси в женах, и Мати, и Дева: и Ты едина Пречистая, воздоила еси Сына Живодавца, и на объятиях Твоих носила еси Недремлющее Око: но не остави недра Отча, якоже прежде век предбысть. Но горе весь Бог со ангелы, доле весь из Тебе с человеки, и везде несказанно. Того моли, Всесвятая Владычице, спастися, православно Богородицу Чистую исповедающим Тя. Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое, и по Отче наш: Тропарь воскресен. Слава, и ныне: Богородичен его, и отпуст. В субботу на велицей вечерни на Господи, воззвах: поставим стихов 10, и поем стихиры воскресны, глас 8: Стих: Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Мира красоту, преподобне, оставил еси,/пременив богатством текущим непроходимое яве и пребывающее, Алексие./Темже со всеми тя святыми славим/и торжествуем светло в памяти твоей,/просяще обрести молитвами твоими, блаженне, велию милость. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Недомысленно и непостижно есть, Владычице Богорадованная,/еже соделанное о Тебе страшное Божие таинство,/ибо Необыменнаго, заченши, родила еси,/плотию обложена от пречистых кровей Твоих./Егоже всегда, Чистая, яко Сына Твоего моли спастися душам нашим. Песнь 4 Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни Ангел,/но Сам, Господи, воплощся,/и спасл еси всего мя, человека./Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи. Припев: Преподобне отче Алексие, моли Бога о нас. Претерпел еси нищету, проситель быв, нищ, якоже Лазарь,/желание бо Божественное утешаше, блаженне, сердце твое,/пожелавшее богатства Небеснаго. Припев: Преподобне отче Алексие, моли Бога о нас. Безпечальнаго и тихаго жития возжелал еси,/единощи ядый в седмице, Алексие,/желанием ожидающаго тя не мимотекущаго, всеблаженне, наслаждения. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Храм Богу сердце ищай соделати,/в дому возлюбил еси Богоматере, славне, всегда седети/и Небесныя доброты созирати. И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Воздоивши Дателя, Дево, млека,/алчущее и утесняемое ныне сердце мое насыти всякаго разума/и умиления Божественнаго, молю Тя. Песнь 5 Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси, Христе Боже:/Тобою бо, Владыко, к Светоначальнику Отцу Твоему,/от нощи неведения/приведение имамы. Припев: Преподобне отче Алексие, моли Бога о нас. Токи священными напаяя всегда слез твою душу,/соделал еси клас, воистинну сторичествующ,/Делателю Безсмертному добре соблюдаемь. Припев: Преподобне отче Алексие, моли Бога о нас.

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-prepo...

Мира красоту, преподобне, оставил еси,/пременив богатством текущим непроходимое яве и пребывающее, Алексие./Темже со всеми тя святыми славим/и торжествуем светло в памяти твоей,/просяще обрести молитвами твоими, блаженне, велию милость. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Недомысленно и непостижно есть, Владычице Богорадованная,/еже соделанное о Тебе страшное Божие таинство,/ибо Необыменнаго, заченши, родила еси,/плотию обложена от пречистых кровей Твоих./Егоже всегда, Чистая, яко Сына Твоего моли спастися душам нашим. Песнь 4 Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни Ангел,/но Сам, Господи, воплощся,/и спасл еси всего мя, человека./Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи. Припев: Преподобне отче Алексие, моли Бога о нас. Претерпел еси нищету, проситель быв, нищ, якоже Лазарь,/желание бо Божественное утешаше, блаженне, сердце твое,/пожелавшее богатства Небеснаго. Припев: Преподобне отче Алексие, моли Бога о нас. Безпечальнаго и тихаго жития возжелал еси,/единощи ядый в седмице, Алексие,/желанием ожидающаго тя не мимотекущаго, всеблаженне, наслаждения. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Храм Богу сердце ищай соделати,/в дому возлюбил еси Богоматере, славне, всегда седети/и Небесныя доброты созирати. И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Воздоивши Дателя, Дево, млека,/алчущее и утесняемое ныне сердце мое насыти всякаго разума/и умиления Божественнаго, молю Тя. Песнь 5 Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси, Христе Боже:/Тобою бо, Владыко, к Светоначальнику Отцу Твоему,/от нощи неведения/приведение имамы. Припев: Преподобне отче Алексие, моли Бога о нас. Токи священными напаяя всегда слез твою душу,/соделал еси клас, воистинну сторичествующ,/Делателю Безсмертному добре соблюдаемь. Припев: Преподобне отче Алексие, моли Бога о нас.

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-prepo...

Входъ со Свте аломъ рла, гласъ Воскрн, гди, въ покой твой, ты и стыни твое. Помн, гди, двда и всю кротость Исхода [Глава в, ст. Сниде дщерь фаранова измытис на рк, и рабыни прохождах при рц: и видвши ковчежецъ въ лчиц, пославши рабыню, вз и. верзши же, видитъ троча плачщеес въ ковчежц, и пощад дщерь фаран, и реч: дтей И реч сестра дщери фаранов: хощеши ли, призов ти жен кормилиц и воздоитъ т троча; И реч дщерь фаранова: ид. Шедши же троковица, призва матерь трочате. Рече же къ ней дщерь фаранова: соблюди ми троча и воздой м азъ же дамъ т мзд. Вз же троча жена, и доше Возмжавш же трочати, введ ко дщери фаранов, и бысть въ сына: и нареч им мсей, глаголющи: воды взхъ аломъ рлв, гласъ д: С что добро, ил что красно, но жити вкп. к мро на глав, сходщее на брад, брад аарню. [Глава а, ст. Бысть к день сей, сынове и въ дом брата своег старйшаг. И с встникъ ко и реч спрги волвъ рх, и слицы пасхс близъ ихъ: и пришедше плниша ихъ, и троки избиша мечемъ: и спасохс азъ и возвстити теб. сем глаголющ, инъ встникъ, и реч ко гнь спад съ нбс, и пожж вцы, и пастыри под подобн: спасохс же азъ и возвстити теб. сем глаголющ, инъ встникъ, и реч ко кнницы сотвориша начальства тр, и кржиша вельблюды, и плниша ихъ, и троки избиша мечм: спасохс же азъ и возвстити теб. сем глаголющ, инъ встникъ глагол сынмъ твоимъ и дщеремъ твоимъ дщымъ и у брата своег старйшаг, внезап втръ великъ найде пстыни, и коснес четыремъ углмъ храмины, и пад храмина на дти тво, и скончашас: спасохс же азъ и возвстити теб. Так [услышавъ] воставъ растерза ризы сво, и стриж власы главы свое, [и посыпа глав свою,] и падъ на землю, поклонис [гдеви], и реч: самъ нагъ изыдохъ чрева матере мое, нагъ и ид там: гдь дад, гдь тъ: к гдеви изволис, так бысть: бди им гдне блгословено [во вки]. Во всхъ сихъ приключившихс ничтоже согрш пред гдемъ [ниж устнама своима], и не дад бг.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004    005    006   007     008    009