«Вси хотящии благочестно жити о Христе Исусе гоними Вси страждущий за имя Божие позор 1722 бывают миру, ангелом и Вси имущии житие доброе выну оклеветаеми суть, яко Ельма убо, о, боголюбивии слышателие, настоит днесь и нам в начале слова нашего подобне нечто Выгорецкаго мудролюбца рещи яко потаися от нас древлецерковнаго благочестия защитник, скрыся от нашею очию правоверный правоверия ревнитель, покрыся смертными облаки староверственная красота, умолча язык, сладость древлеотеческаго учения точащий; затворишася уста, догматы древлесоборныя тако к братии, яко к языческим людем вещающая; зайде сладкий пустыннаго зрения свет, скрыся от очию асиан 1723 любезная выгорецкая общебратственная свеща, взяся в горкия сия дни отеческия утробы всепослушливое утешение, скончася в скорбное сие время раб Божий Иоанн, всеусердный страдалец церковный. Чесо ради никто от боголюбных тако зде, в европстей Выгореции, яко тамо, во асийских, в Кошуции, в Вышимии и в возможе сие разлучение понести без жалостнаго сердца, никто без скорбныя души, никто без плачевнаго лица; вси же жалостными уязвившеся сердцы, возтужиша таковаго усерднаго страдалца церковнаго, таковаго древлеотеческим преданиям служителя, таковаго крепкаго по отеческих законех стоятеля. Темже убо неправедно нам мнится быти таковаго по древлеотеческих догматех стоятеля без слова страдателней кончине отдати и, якоже во огни и в пепел тело, сице в молчании жизнь его скутати и ниже любви духовныя, ниже тоземственныя 1724 воспомнити, и лишити себе же и прочия любовныя сладкаго того изображения и, якоже незримь есть нами телесно, не зрети его душевныма очима оставити. Аще бо воинствующий в веце сем умершыя своя военачалники частыми воспоминании повествуют и воинственная его дела, елика или в храбрости дивна, или во умышлении 1725 чюдна, или в градостроителстве добра, та вся высоковещают и друг другу проповедают и, на гроб приходяще и друг другу храбоборца своего показующе, храбрость его и чиноурядство возвышают, много себе теми повестьми укрепление к ратем устрояюще, не много ли паче нам мужа сего, в благоревностных подвизех от юности усердно подвизавшагося и многия крепости и любви ревнителныя нам виновнаго 1726 , словомь изобразити должно есть, не яко да он воспочтится (не требует бо сих изшедый от мира сего правды ради), но да мы, словом изображена его яко жива зряще, утешаемся и, поскольку возможно, ревнителных его страданий наслаждаемся.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Ими же по обычаю естества утрудився старец, позна себе быти скорое от сего света отшествие. И того ради призвав вся дети своя, и по обычаю отеческия жалости сладкими своими словесы и всеполезными приказании и рук своих любезным обиманием доволно когождо тех оприветовав 1757 , подаде всем им отеческое благословение. Особно же старейшему сыну прирече: «Да будеши пекийся выну о проповеди благоверия и о снабдении 1758 пустынных сирот». Среднему же Иоанну (о немже нам слово предлежит) глагола: «Да по воли старейшаго ти брата выну жительствуеши». Меншему же с другима двема чадома повеле пребывати в достойномь пребывании при Выгорецтей обители. И тако последний, всем сердоболем и знаемым мир отдав, приложися 1759 ко отцем своим. Его же оплакаша тогда обычною жалостию всеговеятелнии 1760 сынове, обрыдаша того горкими слез течении умиленнии дщери, обжалиша сердоболи, обтужиша знаемии. Бывший же тогда тамо неции от общежителных братии людие, вземше тело его со псалмы и пении и песньми надгробными, облистаху 1761 тое свещнымь ликом и кадяще е фимианным благоуханиемь, проводивше в общебратственную погребателную обитель, предаша гробу и, персть перстию посыпавше, воспеша тому вси вечную память. И тако осиревше дети иже по плоти своего отца, прилагаху прочее 1762 добродетелныя труды к подвигом послушания, их же ради милостивый Бог, отец сирых, бяше с ними. По некоем же времени изволися богоявленским возблистати лучю проповеди о древлесодержателномь благочестии во асийских восточных странах и в пребывающих тамо языцех – вогулдех, глаголю, и да «во всю землю изыдет (по Давыду) вещание о древлецерковном благочестии. В няже 1763 с советом старейших братий отпускаемь бывает преждепомянутый старейший Симеонов сын Гавриил с тождеименным 1764 ему другим Гаврииломь, влекущим рода его след от Великаго Иже приимше от выгорецких отец всебогатое благословение и святыми тех молитвами напутьствовани бывше, пойдоша в помянутыя страны, Богу соблюдающу их во оном путешествии. Бывшим же им тамо и благочестивую проповедь насеявшим, еюже умножися в различных местех множество ученик, и славяшеся Бог, Гавриилом в древлецерковных догматех Приснопоминаемый же нами Иоанн, видев своего отца ко Господу отшедша и старейшаго своего брата в восточныя пределы устраншася 1765 , начинает и той готовати 1766 путь прав, имже да возможет скорейше ускочити 1767 на превысочайшее небо.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Имение же ваше и сами себе освятисте обещанием общежителным Богови и присно свящаетеся труды и попечением и в предложении таковым чащше, неже дышете, просите пребыти даже до последняго издыхания, неироническии глаголю: свидетельствует мужество ваше при страсе, храбрость при обстоянии 1968 , благодушия при искушении, долготерпения при пождании 1969 и в конец приготовление на вся, яже благоволит промысл Божий. О, усердия, о, ревности, о, горячести! Подобает пригласити и апостолово: «Род избран, царьское священие, язык свят, людие иже иногда не людие, ныне же людие Божии, иже не помиловании, ныне же помиловании бысте, убо не отложите дерзновения вашего, еже имать мздовоздаяние велико, терпения бо имате потребу, да, волю Божию сотворше, приимете обетование. Помните любовь Божию, яко Сына своего единороднаго нас ради на смерть дал есть, да не стужайте 1970 , душами своими ослабеюще, смотряюще, да никтоже лишится благодати Божия; быв кто корень злобы выспрь прозябая 1971 и инем пакость творящ, и тем осквернятся мнози. Егда кто прелюбодей и сквернитель, якоже Исав, иже за едину ядь первенство отдаде, егоже последи аще и со слезами Темже, возлюбленнии, препоясавше чресла помышления вашего, трезвящееся 1972 совершенне, уповайте на приносимую вам благодать дарованием Исус Христовым, облекшеся в братолюбие от чиста сердца, любите друг друга прилежно, не яко порождени от семени истленна, но неистленна, словом живаго Бога и пребывающаго во веки. Воздеюще преподобныя руки в молитвах, без гнева и размышления благодаряще о всех, яже пострадаете и имиже искусистеся и елико что о имени Исус Христове претерпесте: ведяще известно, яко сие вам поспешит в предспеянии совершения к славе Пострадавшаго за ны и Искупившаго кровию своею врагов сущих и отчюжденных иногда, сыны и наследники сотворшаго. Радуйтеся радостию духопросвещенною и конца не имущею блаженною, яко вам дадеся благодать сия, по апостолу, «не точию во Христа веровати, но и страдати за да сообразни бывше страданию, и славе достойне причастницы будете, егда явится во тмах ангел, праведный он судия, иже и воздаст комуждо по делом его.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Вправду убо от безмернаго обуревания случается стужати 1952 , ибо и пророк от многаго неспокойства постужи некогда, глаголя: «Утрудихся зовый, измолче гортань мой, исчезосте очи мои, уповающу ми на Бога (и вину стужения прилагает), «яко тебе ради приях поношение, покры срамота лице мое, чюждь бых братии моей и странен сыновом матере моея, яко ревность дому твоего снесть (Псалом 68). В прохлаждение 1953 вам, соплавателем Христовым, что достойное совнести недоумею, разве предражайшее того (Христово) увещение к священным апостолом и ко всем верующим во нь 1954 : «Не бойся, малое стадо, яко благоизволи Отец дати вам (Лука, глава 12). Ис которых словес чрез знаменование указа ми три источники милосердия Божия: первый источник – пожаления 1955 , яко его ради вельми утрудистеся; вторый источник – благосоизволения Отча, яко Сына его ради труждаетеся; третий источник – сладчайшия Божия любве, яко к сыновом, в скорбех пребывшим, благоизволи дати Царство. От сих ниже текущыя нектары благоволите вкушати и жажду стужения 1956 от искушения прохлаждати. Первый источник из словес («не бойся, малое стадо») точит пожаления: Сын Божий увещавает со сладостию не боятися, ниже устрашатися, аще и море мира колеблется бедами, аще и волны, горам подобны, напастей восходят, аще и о корабль церковный люте искушениями приражаются 1957 , аще и в корабль (в немже благочестне плаваете) вливаются страхования 1958 , аще и погружением разорения претят и вся, яко покрыти волнами зол, ярящися содеют, но не бойтеся, яко манием разрушити вся силен есть Христос. Той бо есть, иже от небытия в бытие вся приведый: «Аз есмь, – глаголет, – Творец всея твари и Зиждитель всякаго здания, аз утвердих небо и основах землю, аз пролиях воды и пределих 1959 пескомь пределы, аз углубих бездны и удержах не превосходити, аз воздвизаю бурю и запрещаю ветром – и не противятся. „Не бойся, малое стадо», яко мали мене ради бысте: и удобь исчисляеми, воедино избранное мое стадо, и не широце распространяетеся – токмо на моей пажити, и не тесно вмещаетеся – во един мой двор, и во входах и исходах от татей и волков наветееми 1960 и гоними и растерзаеми и на пажити и воды исходити препинаеми 1961 , жаждею же и гладом дручими 1962 , истаясте и дни единаго желаете, дабы на лучшая таковая злая преложилася 1963 .

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Егда бо новожреческая клевета обляже градоправителствующих сердца, тогда онии излияша суд на церковная чада, ярости полный. И послаша на тех обитель воинство, лютое томление и горкую смерть носящее, яко да лютыми теми смертонощами люте умучится Божие древлецерковное стадо и да потребится 1798 от земли праведная староверческая память, вместо же тоя да напишется на онех писмя 1799 вины, под гнев закононехранителства подводящее. Но, о, незлобивых твоих, мати Церкви, агньцев всекротчайшаго блекотания 1800 ! О всех бо сих скорейше прочих Иоанново внуши ухо, и не домышляшеся 1801 Божий раб, что сотворити, и того ради с утесненою 1802 древле плакателно плакателным воплем вопияше: «Тесно ми есть но яко сый мужествен, Павлова гласа медоточным сотом помазуя свое сердце, всенадежно 1803 глаголаше: «Аще живу, яще умираю, Господеви И тако мужествуя душею, пребываше, ожидая терпеливно, когда слышание наступающий на нь ярости воспалит своего мучительства пламень. Егда же ко обители тех начаша прибегати лютых оных гонителных волков лютии отроди 1804 , тогда видя Божий раб неусыпное диавольское ополчение, чрез чювственное воинство на нь надходящее, от него же не восхоте беглец быти в земли чюждей, яко Моисей, но понудися храбрствовати душевным усердием противу невидимых козней, от чювственных же томлений не обращайте хрепта к бежанию и за собранное во имя Божие древлецерковное стадо ополчашеся братися 1805 с геенским И яко доблий воевода, собра своя ему люди, объявляет тем запущенное на ня напрасное 1806 коварство, возвещает градозаконное небывалое над ними ловителство, доносит им жреческаго лукавнаго умышления насеянную на них и на себе самого смертоносную клевету, показует им градоправителное еже на них воинственное незапное ополчение. Яже вся незлобивии они агньцы слышаша и яко новорожденнии церковною утробою птенцы, не ведаху обретати на сице толь коварственном тризнищи 1805 ни десных, ни шуих 1807 уклонений, но 1808 зияаху точию отверстыми устнами 1808 ко своему учителю, молчанием паче говеюще пастырю, неже роптанием, и ведяще токмо души своя о выи того обвешивати и теплою своею ревностию согревати пастыреву душю.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Желает устранитися от мысленнаго и от сопривношаемых мечтанием его страстей, да по краю верха добродетелей возудобствует убежати в покой праведных, по реченному: «Да ускорит, – рече, – кийждо вас вложитися в начало «Се убо глаголется, – рече, – совершеное ошествие 1768 иже от мира, еже всячески свою волю «Удобь бо на небо восходит, иже со истинною и разумом И сего ради подверже себе в общебратственное послушание, и бе яко раб, повинуяся во всем неразсудне богоявленским киновиархом. Пребыв же в таковом послушании неколико лет, восхоте абие рождьшаго и отца бывшее к нему благословение о еже к старейшему брату послужением своим исполнити. И убо приходит к киновиархом и просит тех благостыню, да отпущен будет ими тамо, идеже старейший его брат благочестия проповедь сеяше. Слышавше же отци того прошение, и яко человеколюбиви суще, аще бо и тяжко себе вменяху быти о том, не хотяще бо исторгнутися из насажденнаго ими Выгорецкаго винограда таковому плоду послушания, но обаче не изволиша родителскому благословению надолзе пречити 1769 . И убо отпускают его в помяновенныя восточныя страны, давше тому отеческое свое благословение. Той же, получив просимое, радовашеся душею, яко видя себе на исполнение родителския заповеди отпущена. И тако аще душею и веселствоваше о получении благословения, но мыслию своею тяжко себе вменяше, воеже от отеческаго недра но не смеяше рождьшаго и отца положенныя на нем заповеди преслушанием прервати. Темже убо отдав всем должная, яко отцем лицеприпадателное до персти поклонение, тако братии в растворении 1770 утешителных словес кроткаго мира отдание, и яко сердоболем своим прелюбезное и всеприветливое целование, тако единоутробным его от всежелателна сердца и от всеусердны души благодатное благословение, приимаше же и сам отеческих молитв напутьствование паче злата многа и тех благословениемь венчаше главу свою, и словеса тех и наказания присаждаше к сердечному стеблию. И тако оставшаяся вся одарив должными почестьми, онапутьствовався от тех достойными молитводыхателствы, пойде лежащим путем от северных стран в восточныя край, и идый, выну пояше с Давыдом: «Блажени непорочнии, в путь ходящий в законе И тако прешед Афетову часть, течаше Симовым оставив Европу, достиже незнаемую ему Асию.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Падаше на лице земли, целоваше холмы, ущедряше 1834 камение, приветоваше пещеры, услаждаше пустыни, да брата обрящет, но той не объявляшеся нигдеже. Обращаше глас ко Асии, простираше слово к Симове части, вопияше жалостно ко Убе реце, прося брата его дати ему, но тии вси вопль его молчанием претекаху и никтоже ущедряше плачющаго юношу. Обрете же ся некто щедр, ущедряя того слезы, милуя того рыдание и глаголя: «Брата ли ищеши? Его же Асия скры во огни и пепеле. И се место, идеже той огнем и дымом скончася за православие». Слышав же се, юноша скорейше стрелы на место оно потече и, пришед, паде на землю, посыпая главу свою погребшим брата его пепелом и вопияше жалостно: «О, Европо, Европо, на се ли отпустила еси рожденнаго во твоих странах Иоанна, да зде пепелом главу свою посыплет? О, Россие, того ли ради отдала еси израстшаго 1835 во отечестве твоем сего славнаго мужа, да перстию сибирскою покрыет свои очи? О, Олонче, помазанный страдалческою того ли ради отпустил еси из своих предел славнаго твоего посадника, да не помажеши праги 1836 твоя оного кровию? О, Выгорецие, на се ли издала 1837 еси от своея пустынныя пазухи сие твое присное чадо, да скончается той во Асии? Но и ты, Асие, со странами твоими, и страны с пределы вашими, предели же с пустынями Кошуциею, Вышимиею и Уборециею, на се ли восприясте Выгорецкаго нашего общебратственнаго послушника, да в ваших странах пламенем огня повит будет? Но вем, яко страна стране не возторжествова о кончине брата моего, но сице Богу изволившу, емуже кто воспротивится, „еже бо (рече) совещает Богу, кто разорит, и руку его высокую кто И тако плачася, разгребаше пепел, страдалческия сожженныя члены в себе держащий, и между протчими обрете некоторую сухую главу, не всю до конца пламенем пояденую, юже приим лобызая, пояше: «Приидите, последнее целование дадим, братие, с нею же и прочыя обретеныя члены целуя и рыдателно от лица всех пострадавших вопияше: «Зряще нас, безгласных и без дыхания лежащих, восплачитеся о нас, вси братия и друзи, и сродницы, и И сице оплакав, сице обрыдав Выгорецкий вторый странник перваго странника Иоанна.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

И воспоминающе усердно усерднаго нашего усердию точителя 1727 , усердно на поминание подвига его воздвигнемся, чесого у нас ныне мыслене просит и желает и любезно приемлет. Убо всежалостная тако чада церковная, сице единоутробнии того сердоболи 1728 , понеже любовными вашими пламы 1729 (якоже мнит ми ся) скорбите и желаете достойнаго желанию сего мужа зрети же и беседовати с ним, приидите ныне, отрите слезы от очию вашею и жалость от сердца вашего, и с повестию сею походим с ним умныма 1730 очима, яко по прилежащей нам зде Европии, тако по отстоящей от нас тамо Асии, и воспомним краткостию слова пребывание его зде и онамо 1731 , и поне сице сотворим утешение от многия жалости. Сего убо Иоанна родивый Симеон и братия его, стрыеве 1732 же Иоанновы, бяху во странах Европии в части в российстей земли в Новгородстей области в Обонежстей пятине Олонецкаго уезда почтеннии посадницы суще, великаго Кижскаго села благополучнии гражданских законов крепции облюдателие 1733 и прародительскою славою достойно достойнии цветяху. Везде бо по олонецким селом рода их честное звание, яко роса, капаше, и окрестнии веси с жителми своими яко остроразумию их, тако кротцей любви достойное говение 1734 выну 1735 отдаваху. Честни бо бяху тии за добронравие их пред сыны олонецкими, и издревле от прародителей их, яко от некоего источника, присно кипяше ко всем знаемым ими всеученое вежество 1736 . 1737 Сладость же слова устен их помазоваше всегда присоседствующее им всякое печалное сердце 1737 . Сотове бо медовни бяху (по Соломону) словеса тех добрая, сладость же их исцеление душам «Устны бо, – рече, – гладки сердце покрывают И не точию олонецтии предели сладостию рода их кропяхуся, но и царственный прежде Казань град и Свиаж стрыя Симеонова, Лаврентия именем, на престоле своем архиерея Род бо (якоже рече Давыд) правых Егда же помянутый Симеон по обычаю супружества поя себе жену, именем от неяже чрева произнесе себе сего благодати тезоименитаго по реченному Соломономь, «иже (бо рече) обрящет жену добру, обрете благодать»; «от Господа бо сочетается жена Прежде же того рождения бяше оному Симеону первенствующий в деторащении сын, Гавриил именемь, к нима же и еще единаго сына и дву уплодоноствова, и живяше в мире, цветый прародителною славою.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Старец глубоко вздохнул. – Я вижу, что нет места, где бы можно было укрыться от взора человеческого. Слушай же… И перед боярином развернулась целая картина новой для него жизни. Старец поведал своему собеседнику, как Господь призвал его к иночеству, как поддержал его, когда родители просили возвратиться с Валаама домой. Господь открыл ему будущее его обители, которая построится вблизи хижины, где теперь сидели собеседники, – всю жизнь свою рассказал старец, и за каждое доброе дело, за каждое слово он воссылал хвалу Тому, Которому служил всем своим существом. – Семь лет уже я здесь, – закончил старец, – ни разу не вкушал хлеба, ел траву, а иногда и сырую землю. – Где же ты брал силы для поддержания жизни? – Сила во всем мире одна, один Бог Всесильный: Он и сохранял меня невредимым. – А болезней не было? – Как не было! Разве Господь оставит без милостивого испытания? Страдал так, что и головы не поднимал с земли. А Господь помиловал, – знать, не время еще идти к Нему: долг за мной есть – обитель, для построения которой обязан потрудиться, когда Господь укажет. Взгляни, как играют на солнце дождевые капельки, как порхают птички, как ликует земля. А давно ли она трепетала и хмурилась? Всему есть время, все держит Господь в руках Своих… И не заметил боярин, как промелькнули часы беседы. Солнце уже начинало склоняться к закату, когда он вышел из хижины преподобного Александра Свирского , который проводил его до ближайшей тропинки и направил на дорогу. – Не забывай, отец, в своих молитвах, – говорил ему при прощании боярин, – а я никогда не забуду твоей беседы. – Бога помни, Бога прежде всего! – отвечал ему отшельник… Крест победил Святочный рассказ Ясная, морозная ночь спустилась на землю, и ничто, кажется, не могло нарушить ее священного покоя! В эту ночь весь православный мир праздновал рождение своего Искупителя, а потому и сама природа готовилась к этому великому торжеству – победе человечества над грехом и смертью. Величаво выплыл на безоблачном небе светлый месяц и залил своими таинственными лучами большое торговое село Краснухино, засеребрился на его высокой колокольне и обратил в блестящую ленту столбовую дорогу, верстах в двух от села теряющуюся в густом сосновом бору.

http://azbyka.ru/fiction/nebesnaya-straz...

Разделы портала «Азбука веры» ( 32  голоса:  3.5 из  5) Действие второе Картина первая Комната Зилова. За окном идет дождь. Зилов разговаривает по телефону. ЗИЛОВ (нетерпеливо) . А я вам говорю, по этому телефону звонить бесполезно… Да, бесполезно. У вас там всегда одно и то же: переменная облачность, ветер слабый до умеренного. Что?.. Вы взгляните в окно… По-вашему, переменная облачность, а по-моему — ливень… Я хочу знать, когда он закончится… (Примирительно.) Кому же это известно? Господу Богу?.. Тоже мне — покорители природы, не знаете даже, когда дождь закончится… Интересно, чем вы там занимаетесь?.. Что? (Торопливо. Можно понять, что ему хочется поговорить.) Минутку! Давайте с вами поболтаем, все равно от вашей работы никакого толку… Да вы, девушка, не сердитесь… Сорок лет?.. Ну что ж. Почему бы вам не вспомнить молодость?.. Мне?.. Да как вам сказать. «Я девчонка совсем молодая, а душе моей тысяча лет…» Слышали такую песенку?.. Что?.. Ах, вас вызывают… Жаль. Очень жаль. (Положил трубку. Улегся на тахту. Лежит на спине, руки закинув за голову.) Затемнение. Свет на сцене зажигается. Начинается воспоминание третье. Квартира Зиловых. Тахта, несколько стульев, на подоконнике подаренный Верой кот. Ранний час утра. Галина спит, сидя за столом, на котором горит лампа и лежит большая стопа тетрадей. Щелкнул дверной замок, Галина проснулась и подняла голову. Она в очках, которые сейчас сняла и положила на стол. Отвернулась к окну. Появляется Зилов. ЗИЛОВ. Привет. ГАЛИНА. Доброе утро. (Погасила лампу на столе.) ЗИЛОВ. А почему ты не спишь?.. Пауза. Что, много работы?.. (Снимает пиджак, бросает его на тахту.) Ты что, совсем не ложилась?.. Маленькая пауза. Нет, нет. Нельзя так много работать. Мы не лошади. (Садится на тахту.) Я падаю с ног. (Зевает.) Нет, из этой конторы надо бежать. Бежать, бежать… Ну сама посуди, разве это работа?.. Знаешь, где я был?.. Маленькая пауза. Представь себе, в Свирске. Вчера после обеда — бах! Садись — поезжай. Куда? На фарфоровый завод. Зачем? Грандиозное событие: реконструировали цех. Изучить, обобщить, информировать научный мир. О чем? Заводик-то — ха! Промартель. Гиблое дело. Тоска… Нет, мне это не подходит. Я все-таки инженер, как-никак… (Маленькая пауза.) Я звонил тебе в школу, ты была на уроке… Нет, дома нам нужен телефон. Он просто необходим, согласись… Галка!..

http://azbyka.ru/fiction/utinaja-ohota-a...

   001    002    003    004    005    006   007     008    009    010