Разделы портала «Азбука веры» Кондак 1 Избранному воеводе земли Российския, светлому украшению Церкве Православныя, святому благоверному великому князю Александру Невскому, похвальная восписующе, яко верою враги, видимыя же и невидимыя, победившему, и в вере своей, по речению апостолову, добродетель, в добродетели же разум, в разуме же воздержание, в воздержании же терпение, в терпении же благочестие, братолюбие и любовь явившему со умилением и радостию возопиим: Радуйся, святый благоверный великий княже Александре. Икос 1 Со Ангелы и всеми святыми предстоиши ныне Христу, блаженне Александре, моляся о любовию чтущих тя: темже, поминающе, яко, измлада Христа возлюбив, к небесным духом прилепился еси, безплотных подражав житию, ублажаем тя, вопиюще: Радуйся, корене благочестиваго отрасле пречестная; Радуйся, благоверия предков наследниче. Радуйся, добродетелей отца боголюбиваго подражателю; Радуйся, кротости и благочестия матерняго преемниче. Радуйся, вождю к Небесем стада своего христолюбиваго; Радуйся, в житии всех рабов Божиих друже и ревнителей благочестия собеседниче. Радуйся, преподобных лика богосветлаго сопричастниче; Радуйся, веры Христовы непобедимый исповедниче. Радуйся, волею мучениче, сликовствуяй ныне сонму мучеников добропобедному; Радуйся, христианскаго упования и любве всем нам девственный проповедниче. Радуйся, уставов и чина церковнаго благолепнаго ревнителю; Радуйся, верных чад Церкве и угодников Божиих сонаследниче. Радуйся, святый благоверный великий княже Александре. Кондак 2 Видевше лепоту лица и телеснаго возраста твоего, новоградстии людие радовахуся и славляху Бога, взирающе на тя: мы же, поминающе светлейшия паче солнца добродетели твоя, блаженне Александре, прославившему тя Господеви поим: Аллилуиа. Икос 2 Разумел еси, богомудре Александре, яко преходит образ мира сего, едино же есть на потребу человеком, еже благоугодити Господеви: сего ради измлада от любве к миру и яже в мире уклонился еси, вожделев же зде сущими стяжати небесная, яко верный раб Господу во всем житии неленостно послужил еси. Темже вопием ти:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Бог сподобил меня быть келейницей у отца Серафима в то время, когда он был духовником Александро-Невской Лавры. Много светлого и много тяжелого переживала я в эти годы. Надо было уметь поговорить со всеми приходящими и очень внимательно следить, чтобы благословение батюшки было передано в точности. В его келью стучались непривычные гости: профессора, люди искусства и литературы… Отец Серафим принимал несчетное количество посетителей. Иногда он буквально падал с ног от усталости. Мне было жаль его, и я пыталась уговорить приходивших в поздний час к дверям его кельи перенести встречу на другой день, но батюшка уже звал их к себе. Чаще всего он ничего не спрашивал, а прямо передавал, как надо поступать и что делать, словно наперед знал, о чем с ним будут говорить. Сколько человеческого горя и страдания проходило перед нами! Были здесь и бесноватые, и больные, жаждавшие исцелений, и другие, со сложными запросами внутренней духовной жизни – интеллигентные и простые, нищие и богатые, старики и юноши. Людской поток неудержимо проносился перед смиренным иеросхимонахом, который раскрывал свое чуткое сердце чужим скорбям и радостям, словно собственным. Я очень мучилась, если не понимала тайного смысла какого-либо его благословения. Однажды, больная плевритом монахиня в схиме прислала к нему испросить благословения, чтобы доктор выкачал ей жидкость из плевры. Батюшка не благословил. «Но ведь она умрет», – думала я, не смея ничего сказать. А старец прекратил прием посетителей и стал на молитву. На другой день больная монахиня скончалась. Потрясенная такими непонятными для меня повелениями старца, я выбежала в коридор и прочла молитву у дверей архимандрита Сергия. «Аминь!», – откликнулся он. «Батюшка, – со слезами подошла я к нему, – помолитесь обо мне. Не судить я хочу, а просто не думать, если понять не могу». Он посмотрел на меня поверх очков, отодвинул рукопись на столе и тихонько погладил по голове. «Я молюсь. Знаю, нелегко тебе. Наша жизнь идет иногда совсем наоборот жизни мирян. Ничего. Справишься. Господь поможет. Спать ложись вовремя. Устаешь ты, вот искушения и приходят. Хорошо, что помыслы открываешь. Тогда легче. Враг пользуется случаем, если таишь в себе мысли. Ты не голодная? Поешь что-нибудь. Хочешь яблоко? Или вот пирожок кто-то принес. Ешь во славу Божию».

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=522...

Радуйся, подвижниче веры, угождение Богу паче всего предызбравый; Радуйся, подобне Аврааму во всем житии непорочно пред Богом поживый. Радуйся, Исааково послушание показавыи; Радуйся, путем Иаковля смиренномудрия ходивый. Радуйся, Иосифову чистоту и целомудрие стяжавый; Радуйся, Моисееву любовь к людем своим в себе явивый. Радуйся, якоже Самуил чиста себе от всякаго любостяжания соблюдавый; Радуйся, кротостию Давидовою враги своя победивый. Радуйся, Петровой пламенней вере поревновавый; Радуйся, с Павлом игу Христову себе поработивый. Радуйся, богомудрие Иоанново подвигом поучения в слове Божием снискавый; Радуйся, многих святых добродетели в себе совокупивый. Радуйся, святый благоверный великий княже Александре. Кондак 3 Силою веры стяжал еси, блаженне Александре, высшее любомудрие, егоже ради, презирая плоть, прилежал еси о души безсмертней: темже ублажающе тя, яко стяжавша ныне безсмертие, вопием прославившему тя Христу: Аллилуиа. Икос 3 Имеяй всегда пред очима своима Господа, трезвенно пожил еси, блаженне Александре, и вся яже творил еси, творя во славу Божию, угодил еси Богу, Емуже предстоиши ныне с лики от века угодивших: темже радующеся о тебе, зовем ти: Радуйся, истиннаго трезвения подвижниче; Радуйся, спасительнаго созерцания любителю. Радуйся, наставниче наш в подвиге от мира удаления; Радуйся, стяжателю совершеннаго дара бодрственнаго себе внимания. Радуйся, всякаго безсловеснаго вожделения твердый противоборниче; Радуйся, благочестия добрый подвижниче, преуспевый в разуме и деянии. Радуйся, яко силою молитвы препобедил еси диавольская искушения; Радуйся, яко себе от греха оградил еси последних воспоминанием. Радуйся, яко возлюбил еси душею еже о небесных помышление; Радуйся, яко преуспел еси в неленостных яже к Богу молитвенных предстояниих. Радуйся, яко все житие свое освящал еси непрестанным Имене Божия призыванием; Радуйся, яко угождал еси Господеви всяким благоугождением. Радуйся, святый благоверный великий княже Александре. Кондак 4 Бури искушений воздвигоша врази и противу тебе, блаженне Александре. Ты же препобедил еси сия силою благодати Христовы: темже ныне, к тихому пристанищу притек, с лики искушенных в мире, победивших же мир, вопиеши Христу: Аллилуиа. Икос 4

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Радуйся, истиннаго послушания подвижниче. Радуйся, всем нам образе вернаго Богу служения; Радуйся, начальствующим наставниче в богоприятном людем предстоянии. Радуйся, подвластных руководителю в богозаповеданном предержащим властем повиновении; Радуйся, яко многажды ради блага людей своих путьшествовал еси к безбожным, ни во чтоже вменяя яже от них испытания. Радуйся, яко не устрашился еси, призвав Бога, прийти к Батыеви, исполняя его веление; Радуйся, яко многащи воспринимал еси на себе страшный ответ о неразумных народа своего востаниих. Радуйся, яко оградил еси люди твоя от зловреднаго с неверными общения; Радуйся, яко мудре оградил еси в земли своей отеческия доблести и предания. Радуйся, святый благоверный великий княже Александре. Кондак 8 Странническое житие прешел еси на земли, блаженне Александре, не ведый покоя в трудех своих и не имый зде пребывающаго града, но грядущаго взыскуяй: сего ради ныне, блаженне, вселился еси в вечных обителех, выну поя Богу: Аллилуиа. Икос 8 Всею душею послужив Господу и всем житием своим благоугодив Ему, прославился еси благочестием, егоже ради и исповедник явился еси веры Христовы, блаженне Александре: поминающе убо подвиг исповедничества твоего, вопием ти: Радуйся, злобы неверных не устрашивыйся; Радуйся, твари паче Создавшаго не послуживый. Радуйся, солнцу и огню в стане безбожных не поклонивыйся; Радуйся, веру свою во искушении сохранивый. Радуйся, велению безбожному не покоривыйся; Радуйся, твердый проповедник веры пред неверными себе явивый. Радуйся, с сугубою славою, по исповедании своем, в землю свою возвративыйся; Радуйся, во всем житии верным вере отцев пребывый. Радуйся, от лести иноверия премудре уклонивыйся; Радуйся, лукавство проповедников лжеверия яве обличивый. Радуйся, твердый защитник правоверия явивыйся; Радуйся, лжесловесие врагов Православия словом здравым препобедивый. Радуйся, святый благоверный великий княже Александре. Кондак 9 Всего себе повинув Богови, яко раб благий и верный послужил еси Ему, блаженне Александре, паче сверстник твоих для земли твоея потрудився: темже и внити сподобился еси в радость Господа своего, Емуже предстоиши ныне, со Ангелы поя: Аллилуиа. Икос 9

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Слышав Павла, глаголюща: “Всяк подвизаяйся от всех воздержится”, вся в уметы вменил еси, блаженне Александре, да Христа приобрящеши: подвигами же отвержения себе и ко благим делом принуждения стяжал еси свободу славы чад Божиих: темже ублажающе тя, вопием ти таковая: Радуйся, образ отвержения себе нам показавый; Радуйся, ношению креста в последовании Христу нас научивый. Радуйся, плоть со страстьми и похотьми ея поправый; Радуйся, житием твоим суету мира обличивый. Радуйся, всякое пристрастие земное от себе отгнавый; Радуйся, разум свой в послушание веры пленивый. Радуйся, волею своею благое иго заповедей Христовых подъявый; Радуйся, сердце свое от всякия страсти душевредныя чисто сохранивый. Радуйся, себе Богу всесовершенне предавый; Радуйся, чрез все житие свое Богу послуживый. Радуйся, совершением заповедей любовь к себе Божию стяжавый; Радуйся, наследие Царствия благоугождением Богу улучивый. Радуйся, святый благоверный великий княже Александре. Кондак 5 Боготечною звездою прешел еси в мире, блаженне Александре, блистающ славою и добродетелию: темже ныне сияеши на Небесех славою вечною с лики праведник, с нимиже выну воспеваеши Христу: Аллилуиа. Икос 5 Видевше тя, блаженне Александре, николиже во бранех побеждаема, всегда же побеждающа, невернии единаго имене твоего устрашахуся, мы же, поминающе исполненное веры мужество твое, ублажаем тя, глаголюще: Радуйся, доблественный в защиту веры и Церкве воителю; Радуйся, своея земли мужественный защитителю. Радуйся, наветов вражиих мудрый разорителю; Радуйся, мира безпомощных сильный оградителю. Радуйся, воинства свейскаго на брегах Невских славный победителю; Радуйся, безопасности всея северныя страны земли Российския охранителю. Радуйся, злых козней иноверия, подвигших чуждую рать на землю нашу, разрушителю; Радуйся, законов правды богоукрепляемый утвердителю. Радуйся, Пскова, отечества святыя Ольги, свободителю; Радуйся, ненавидевших мира умирителю. Радуйся, буйства неустроенныя в тыя дни Литвы укротителю; Радуйся, во всех сих бранех христолюбиваго воинства своего мудрый предводителю.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Радуйся, обетом нестяжания высоту духа своего показавый. Радуйся, обетом послушания всецелое служение свое Единому Богу во веки утвердивый; Радуйся, к венцу мудраго и благаго князя мзду инока притяжавый. Радуйся, святый благоверный великий княже Александре. Кондак 11 Пение погребальное слезами растворяшеся у гроба твоего, блаженне Александре; людие твои плакахуся о тебе, солнце земли Русския, в полудни зашедшем, и рыдания прерываху умиленную песнь их к Богу: Аллилуиа. Икос 11 Свет славы небесныя осия тя вскоре, блаженне Александре, утешая плачущия люди твоя: темже видяще при гробе твоем знамения и чудеса, сынове российстии достойне призываху тя, яко в молитвах предстателя; мы же, поминающе скорое заступление твое, вопием ти: Радуйся, угодниче Божий, в самом погребении прославление от Бога получивый; Радуйся, скорый предстателю наш, егоже призываху отцы наши в нуждех и озлоблениих. Радуйся, в борьбе с татары князю Димитрию Донскому вспоможение явивый; Радуйся, царю Иоанну и казанцы одоление исходатаивый. Радуйся, исцеления многоразличныя всем подаваяй; Радуйся, слепым зрение молитвою твоею возвращаяй. Радуйся, хромым, припадающим ко гробу твоему, хождение даруяй; Радуйся, разслабленных неможение врачуяй. Радуйся, одержимым от бесов свобождение подаваяй; Радуйся, безнадежных надеждою спасения оживляяй. Радуйся, в погубльших разум разумение возставляяй; Радуйся, от гроба твоего многообразныя чудотворения присно источаяй. Радуйся, святый благоверный великий княже Александре. Кондак 12 Благодать познавше, живущую в нетленных мощех твоих, людие владимирстии с любовию прихождаху ко святей раце твоей и, радостно лобызающе ю, славляху о тебе Бога, прославляющаго святыя Своя, со умилением вопиюще Ему: Аллилуиа. Икос 12 Поюще добродетели и чудеса твоя, радостию сретаху и провождаху отцы наши святое тело твое, егда, преселяхуся святыя мощи твоя на новое место покоища в славном святаго Петра граде: и мы ныне, радующеся о небесней славе твоей и обитании нетленных мощей твоих в богоизбранном граде сем со онеми вопием ти:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Страницы дневника Веры Константиновны сохранили ценнейшие свидетельства о преподобном вырицком старце. Донесли они до нас и живой, одухотворенный образ матушки Серафимы – единомысленной спутницы и сомолитвенницы великого подвижника. Схимонахиня Серафима предстает пред нами богомудрой старицей, человеком большой духовной силы, терпения, мужества, и воистину христианской любви. Мои воспоминания о встречах с отцом Серафимом и матушкой Серафимой (Муравьевыми) после блокады ...Вырица была освобождена в феврале 1944 года. Но не так-то легко удалось мне получить туда пропуск, в минированную, недавно освобожденную местность. К тому же – живы ли Муравьевы? На два письма-запроса в Вырицкий сельсовет ответа не последовало. И только в июне моя сослуживица получила от своих знакомых известие: отец Серафим жив, а матушка Христина «умерла» – вместо нее появилась и живет в схиме мать Серафима. В первую минуту даже сердце дрогнуло. Но сразу же догадалась, о какой смерти шла тут речь. Мы долго соображали, как мне достичь Вырицы. Пропусков все не давали. Наконец мне посоветовали идти в Заводоуправление и просить пропуск, якобы для обследования пионерлагеря и детдомов завода 810 (теперь Линотип) – на столько-то дней (не больше 3-х – 4-х). Ни лагерей, ни детских домов в Вырице сейчас, пока ее не привели в безопасность, не могло быть, но к осени планировали их оборудовать, и обследование могло пригодиться. В силу всего этого, да еще у меня оказались «больные старые родственники» – мне дали направление в Вырицу. Но надо было еще затратить день в филиале НКВД на Невском проспекте для получения форменного пропуска с возвратом. Там были окошечки по железнодорожным направлениям – духота, очереди, теснота, людские сетования, – но все это преодолелось довольно легко. По пропуску я получила билет в Вырицу на 24 июля 1944 года. Ольгин день – мирские именины матушки Серафимы. Я все еще именовала ее в уме «Христина». Душный, тяжелый день для таких, какими мы были еще в то время. Трудно идти даже и с легкой поклажей трехкилометровый путь. Грозовые облака на небе. Вот-вот хлынет дождь. Пахнет смолой и сосной. Около въезда Пильный проспект параллелен Майскому. Мы всегда доходили до Пильного и шли вверх по нему, а сейчас мне указали краткую дорогу до Майского – через лесок. Ни души в лесу. Ни души на Майском. Птицы уже отгнездились, но все же несется отовсюду то воробьиное щебетание, то стук дятла, то низко-низко пролетит «дождевик». Весь лесок дышит и живет июльской красотой. Я шла по лесным тропинкам, по мшистым корневищам и не верила, что я снова в Вырице. Безлюдье мне говорило о недавней войне, об отторженности пригородов от центра, и все же в этом безлюдье было так хорошо, от всего отъединено! По Майскому проспекту немцы понаставили заборчиков, сарайчиков, кое-где была еще не стерта свастика... Павловск, Пушкин – все пострадало – и как! Но Вырицу они не тронули.

http://azbyka.ru/otechnik/Serafim_Vyrits...

И даже спрашивал, бывало, как приедешь: . – Письмо переписали? – Переписали, Батюшка» . Слева направо: архимандрит Власий (Болотов, в схиме Макарий), митрополит Зиновий (Мажуга, в схиме Серафим), архимандрит Валерий (Мирчук, в схиме Серафим), архимандрит Венедикт (Сидоренко, в схиме Виталий) Когда отцу Виталию становилось очень плохо, матушка Серафима звонила Католикосу-Патриарху Илие II, и Святейший что-нибудь присылал или сам приходил к старцу. Так, однажды он принес миро с мироточивой Иверской иконы Пресвятой Богородицы, находившейся в Канаде. При своих посещениях его Святейшество всегда приводил отца Виталия и всех присутствующих в бодрое настроение. Когда же он уходил, все могли заметить, как Католикос беспокоится о здоровье отца Виталия, хотя перед ним он этого никогда не показывал. Схиигумения Серафима вспоминает: «За день до кончины отец Виталий вдруг показал жестом, чтобы я отодвинула занавески окон. Я спросила: “Кого-нибудь увидели?” Он же, задумавшись, смотрел на меня. Затем приложился к своей руке и ею же показал на икону Божией Матери. Я подала ему икону, которой он нас и благословил. Я его спросила: “Матушка Богородица являлась?” Он в ответ кивнул головой и заплакал» . Причиной раннего ухода старца из земной жизни в жизнь вечную стала чрезмерная аскеза Схиархимандрит Виталий отошел ко Господу 1 декабря 1992 года, в 18 часов 45 минут, прожив всего 64 года. Причиной такого раннего ухода этого великого старца XX столетия из земной жизни в жизнь вечную стала его чрезмерная аскеза. Попрощаться с покойным, дорогим ему человеком пришел Святейший и Блаженнейший Католикос-Патриарх всея Грузии Илия II. Он поблагодарил всех, кто ухаживал последние дни за отцом Виталием. Указывая на комнату, где жил и молился великий старец, Святейший сказал: «Приидите и поклонимся сему месту». 5 декабря 1992 г., на проповеди после литургии в тбилисском Александро-Невском храме перед погребением отца Виталия, Католикос-Патриарх Илия II, в частности, сказал следующее: «…Удивительная и святая вера, необъятная любовь, удивительное и примерное смирение и послушание – все это создавало ту духовную атмосферу, которая несла любовь всем, кто хотел получить духовное утешение от него. Действительно, братья и сестры, это был святой старец. И я, общаясь с ним, беседуя с ним, неоднократно видел эту святость, которую он источал вокруг себя…» .

http://pravoslavie.ru/117631.html

К тому времени был издан указ Святейшего Синода от 15 июня 1724 года, в котором постановлялось: «Отныне святого благоверного князя Александра Невского в монашеской персоне никому отнюдь не писать, а писать тот святого образ во одеждах великокняжеских». В Шлиссельбурге с раки святого был снят его образ (в монашеском одеянии, поскольку он преставился в схиме) и вместо него был помещен новый, писанный живописцем столичной типографии Иваном Одольским. Тогда же для печатания гравюр знаменитым гравером Пикаром была выполнена медная доска с видом Александро-Невского монастыря. В титул святого князя Александра Невского было добавлено слово «великий». В самом монастыре для встречи мощей была изготовлена особая лестница для внесения мощей в верхний храм во имя святого Александра Невского. Утром в воскресенье 30 августа 1724 года тремя выстрелами из Петропавловской крепости столица была оповещена о начале торжества. Невский флот в полном составе (был выведен даже ботик Петра I) пошел вверх по Неве навстречу галере со святыми мощами. Петр I перешел на галеру, где сам встал у руля, а бывшие с ним сановники сели за весла. При пушечном салюте и колокольном звоне честные мощи святого князя Александра Невского были встречены на берегу Невы, у речки Монастырки. С берега святые мощи были перенесены царем и сановниками в монастырь и поставлены в новом храме, который освятили в тот же день. После окончания перенесения мощей святого князя Александра Невского Петр I велел «по новой службе, вместо прежде бывшей этому святому ноября 23-го числа службе, отныне праздновать 30 августа». Составление новой службы Синод поручил обер-иеромонаху флота, советнику Синода, школ и типографии протектору архимандриту Гавриилу ( Бужинскому). В содержание этой службы, кроме церковного прославления святого, включен исторический материал о событиях начала XVIII века. В тексте службы приносится благодарение Богу за дарованную России победу над Швецией, за долго­ ждан­ ный мир, прославляется Россия как страна православной веры и ее новая столица, посвященная апостолу Петру. Вновь составленное житие святого Алек­ сандра Невского тоже представляет собой краткую историческую справку по истории Северной войны и перенесению мощей святого князя из Владимира в Петербург.

http://patriarchia.ru/db/text/141045.htm...

В Шлиссельбурге с раки святого был снят его образ (в монашеском одеянии, поскольку он преставился в схиме) и вместо него был помещен новый, писанный живописцем столичной типографии Иваном Одольским. Тогда же для печатания гравюр знаменитым гравером Пикаром была выполнена медная доска с видом Александро-Невского монастыря. В титул святого князя Александра Невского было добавлено слово «великий». В самом монастыре для встречи мощей была изготовлена особая лестница для внесения мощей в верхний храм во имя святого Александра Невского. Утром в воскресенье 30 августа 1724 года тремя выстрелами из Петропавловской крепости столица была оповещена о начале торжества. Невский флот в полном составе (был выведен даже ботик Петра I) пошел вверх по Неве навстречу галере со святыми мощами. Петр I перешел на галеру, где сам встал у руля, а бывшие с ним сановники сели за весла. При пушечном салюте и колокольном звоне честные мощи святого князя Александра Невского были встречены на берегу Невы, у речки Монастырки. С берега святые мощи были перенесены царем и сановниками в монастырь и поставлены в новом храме, который освятили в тот же день. После окончания перенесения мощей святого князя Александра Невского Nemp I велел «по новой службе, вместо прежде бывшей этому святому ноября 23-го числа службе, отныне праздновать 30 августа». Составление новой службы Синод поручил обер-иеромонаху флота, советнику Синода, школ и типографии протектору архимандриту Гавриилу (Бужинскому). В содержание этой службы, кроме церковного прославления святого, включен исторический материал о событиях начала XVIII века. В тексте службы приносится благодарение Богу за дарованную России победу над Швецией, за долгожданный мир, прославляется Россия как страна православной веры и ее новая столица, посвященная апостолу Петру. Вновь составленное житие святого Александра Невского тоже представляет собой краткую историческую справку по истории Северной войны и перенесению мощей святого князя из Владимира в Петербург. В настоящее время небольшая частица мощей благоверного князя Александра Невского хранится в ковчеге в Троицком соборе Александро-Невской лавры, в этом соборе хранится также и одна из чтимых икон святого князя.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=841...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010