Полик. в сказ. о преп. Алипии: «Взем же Владимер (Мономах) едину святую Богородицу, и послав в град Ростов в тамо сущую церковь, юже сам созда, иже и доныне стоит, ейже аз самовидец бых: се же при мне сотворися в Ростове, церкви той падшися, и та икона без вреда пребысть, и внесена бысть в древяную церковь, яже изгоре от пожара; икона же та без вреда бысть, ни знамения огненнаго на себе имущи» (рук. Патер.). Там же и Патер. печатн. Л. 97 об. Нестор. в житии преп. Феодосия. Симон. в сказ. об Еразме: «Бысть черноризец, именем Еразм, в том же Печерьском монастыре, имеа богатство много; и все, еже име, на церковную потребу истроши, и иконы многы окова, иже и доныне суть над олтарем» (рукоп. Патер.). Марков. О достопам. Чернигова, в Чтен. императ. Моск. истор. общ. Год 3. 1. Отд. 4. С. 9–11 Опис. Киево-Печер. лавры. С. 11 и 83. Изд. 2-е Самое изображение этой чудотворной иконы можно видеть у Фундукл. в Обозр. Киева. С. 66 Мурзакев. Достопам. города Смоленска, в Чтен. Моск. ист. общ. 1846. 11. С. 7 Карамз. Ист. гос. Росс. 5. Прим. 386 Гр. Толстова Древн. святын. Ростова Великого, в Чтен. Моск. истор. общ. 1847. 2. Отд. 1. С. 21. Снес.: прим. 342 П. собр. р. лет. 1. 132, 138; 2. 12, 78 Карамз. 2. Прим. 383 Следовательно, несправедливо у нас некоторые смешивали икону Владимирской Богоматери с иконою Богоматери «Пирогощею» (Степен. кн. 1. 253 Соф. врем. 2. 295 Степ. кн. 1. 534–555 Сказание о чудотв. иконе Богоматери, именуемой Владимирской. М., 1849 Опис. Киево-Печерской лавры. С. 32. Изд. 2-е снес.: П. собр. р. лет. 2. 33 Копия с иконы у Фундуклея — в Обозр. Киева. С. 66–67 Опис. Киево-Софийского собора. С. 50. Киев, 1825 Сказание о самом чуде встречается в рукописях (сборн. моей библ. 14. Л. 141 и др.) и в печати — при службе и акафисте святителю Николаю. П. собр. р. лет. 3. 213 Подробнее все событие изложено в рукописной повести: «Чудо иже во святых отца нашего Николы, архиепископа Мир Ликийских, бывшее в великом Новгороде о князе Мстиславе круглою дскою образа его...» и проч. (сборн. моей библ. 14. Л. 147

http://sedmitza.ru/lib/text/435816/

Обаче и еще стоящаго въпрашает, глаголющи: «Аще пастух еси, «не остави мене, ни отступи от мене», 426 яко скорбь близ, слышах бо Исаию о тебе глаголюща: «И тъ яко пастух, упасеть стадо свое и в руц свои сбереть агньца и в утроб имущая утшить» 427 ». Се новоосвященных мних аще не словеса, то мысли. Держаще бо ся обта и слабости не одолвше, святын просят, Писаниа почитающе, бес подвига велять Богови спасти я. Не бо разумемь Павла глаголюща: «Бес подвига никтоже внчаеться». 428 Никто же бо спя побдит, ни лний ся спасти можеть. Обаче нераскаянни суть Божии дарове; послух бо сих на небесех врен Господь наш Исус Христос, иже туне спасаеть мнишьскый чин, сам бо за ны молится, глаголя: «Отче святый, не о мир молю, но о сих, яже дал еси мн, съблюди а во имя твое; да идеже буду и аз, ту и си будуть съ мною, никтоже от них погибнеть, токмо сын погыбелный!» 429 Си же имущи общаня, о, мниси, подвизайтеся! Подобает же и в ныншних апостолх Июд быти, но кождо вас съблюдеть себе; не продадим Божия Слова на лъжи, крадуще, грабяще, обидяще, на игумена злое мыслящи, клятвою ся оправдающе; ниже распнм Христа, недостойн приступающе к причастию Святых Таин, нъ о всх себе съставляюще, по апостолу, яко Божия слугы, въ трьпнии мноз свое сдевающе спасение. 430 Яко же бо кони, текуще в стад, друг другу ретящеся, приспвають, тако и вы ревнуйте святых отець подвигу и друг друга приспвайте в алкании, и в бднии, и в молитвах, в служебных трудх, да не раслабвше обьядениемь, и пьяньством, и плотскыми похотми да не в адьстй устанемь пустыни и тамо геоньскыми растерзани будем зврми и яко толща земная телеса наша просядутся, огнем мучима, и расыплются кости наша при ад. 431 Но вперите си разумни крил и възлетим от губящаго ны грха! Възмм от Книг пищу и рьцм с Давыдом: «Коль сладка гортани моему словеса твоя, паче меду устомь моим». 432 Си же глаголя, не величаюся, но себе тша, от неразумиа глаголю, человк бо есмь гршен, кален уд имея мой язык. Аще бо в глубину Божиих книг внидох, но грубом языком ума просты изношю глас. Бог же мира многою милостию да створит вашему отчьству сему прияту быти сказанию; и тъй ваша съблюдеть душа чиста, и телеса бескверньна, и житие непорочно, двьство неокрадомо, непретыкающееся чернечьство, несъблазньну вру, непремнно о души попеченье, братолюбье нелицемрно, и вашь покой украсить знаменми, и небесныя отверзеть двери, и огненое отложить оружье, и в горний ведеть в Иеросалимь, и десницею внчаеть, и трапезу представить, и чашу веселиа и радости подасть.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

   001    002    003   004