Рубрики Коллекции Система пользовательского поиска Упорядочить: Relevance Relevance Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Калужская» 13 мин., 15.09.2023 Кондак 1 Взбранной Воеводе, Пренепорочней Деве Богородице, земли Калужския избавительнице, хвалебныя песни приносим Ти, раби Твои, яко иконы Твоея явлением даровавшей нам стража неусыпна. Ты же моления нашего, пред иконою Твоею возносимаго, не отвержи, но защити ны, Владычице, от всех врагов видимых и невидимых и избави ны от всяких болезней душевных и телесных, да во умилении сердца зовем Ти: Радуйся, Владычице, милость Свою и заступление нам являющая. Икос 1 Ангелов множество славят Тя, Царицу всех и Богородицу, Ты бо исполнила еси радости сердца наша явлением нам чудотворныя иконы Твоея в Тинькове и чудесы во храме имене Рождества Твоего в веси Калужке; сей убо иконе Твоей поклоняющеся, Тебе, богоизбранная Дево, моление возносим, со страхом и любовию глаголюще: Радуйся, от патриархов прообразованная и от пророков предвозвещенная; радуйся, рождшая Агнца, вземшаго грехи мира. Радуйся, Адама и Еву от древняго проклятия свободившая; радуйся, чудотворною иконою Твоею всю землю Калужскую озаряющая. Радуйся, икону Твою во знамение милости нам давшая; радуйся, яко на икону Твою взирающе, Самой Тебе, истинней Богородице, покланяемся. Радуйся, Владычице, милость Свою и заступление нам являющая. Кондак 2 Видящи начертание лика Твоего, девица Евдокия в развращении сердца своего дерзновенно оплеванием поругася ему, не ведущи, яко сей Твой лик есть, Пресвятая Дево; Ты же вразумления ради вдала еси ю в разслабление всего телесе, смягчение руку и ногу, ослепление очию и языка немотствование, и сим показала еси, яко начертание лика сего есть икона Твоя чудотворная, да вси людие вопиют к рождшемуся от Тебе Богу Слову: Аллилуиа. Икос 2 Разум человеческий не может постигнути великаго Твоего милосердия, Пресвятая Богородице, яко искреннее покаяние болящия девицы прияла еси и совершенное исцеление ей даровала еси, да молитву приносит пред иконою Твоею, взывающи сице:

http://foma.ru/akafist-presvjatoj-bogoro...

19. Четверг. Прп. Макария Великого, Египетского. Свт. Марка, архиеп. Ефесского. Обретение мощей прп. Саввы Сторожевского, Звенигородского (службу зри 3 декабря) . Блж. Феодора, Христа ради юродивого, Новгородского. Прп. Макария Римлянина, Новгородского. Прп. Макария, постника Печерского, в Ближних пещерах. Прп. Макария, диакона Печерского, в Дальних пещерах. День интронизации Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Кирилла . Служба прп. Макария Великого шестеричная, совершается вместе со службой Октоиха (А) . Приводим также порядок совершения полиелейной службы свт. Марка, архиеп. Ефесского (Б) , и порядок соединения служб прп. Макария Великого и прп. Саввы Сторожевского со службой Октоиха (В) . А. На вечерне кафизма 18-я. Примечание. Если накануне совершалась полиелейная служба прпп. схимонаха Кирилла и схимонахини Марии, родителей прп. Сергия Радонежского (вариант Б ), стихословится кафизма 12-я (которая не была прочитана на утрене среды). На «Господи, воззвах» стихиры преподобного, глас 4-й – 6 (каждая стихира – дважды). «Слава» – преподобного, глас 8-й: «Веселися, Египте...», «И ныне» – Богородичен по гласу «Славы», от меньших: «Аз, Дево Святая...». Входа нет. Прокимен дня. На стиховне стихиры Октоиха, глас 1-й. «Слава» – преподобного, глас 6-й: «Преподобне отче...», «И ныне» – Богородичен по гласу «Славы», от меньших: «Око сердца моего...». По Трисвятом – тропарь преподобного, глас 1-й . «Слава, и ныне» – Богородичен по гласу тропаря, от меньших: «Заченшая неопально...». На утрене на «Бог Господь» – тропарь преподобного, глас 1-й (дважды). «Слава, и ныне» – Богородичен по гласу тропаря, от меньших: «Заченшая неопально...». Кафизмы 13-я, 14-я и 15-я. Малых ектений нет. Седальны Октоиха. Псалом 50-й. Каноны: Октоиха 1-й со ирмосом на 5 (ирмосы единожды), 2-й на 3 и преподобного на 6. Примечание. Если в четверг случится память шестеричного или славословного святого, то 1-й канон Октоиха поется на 5 (ирмосы единожды, тропари с Богородичном на 4), 2-й канон Октоиха (с Богородичном) на 3 и святого на 6. В понедельник же, вторник, среду и пятницу из 1-го канона Октоиха опускаются два тропаря, имеющие надпись «мученичен»; таким образом, 1-й канон Октоиха поется с ирмосом на 4 (ирмосы единожды, тропари с Богородичном на 3), 2-й канон Октоиха на 4 и святого на 6 (см. Типикон, гл. 11).

http://patriarchia.ru/bu/2024-02-01/

Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ее Любечской Празднование 7/20 мая Кондак 1 Взбранной Воеводе и усердней Заступнице рода христианского, Пресвятей Деве Богородице, град Любеч явлением святыя иконы Ея прославльшей и чуцесы, от нея бываемыми, духовно ны утешившей, благодарственное приносим пение, Ты же, Всемилостивая Царице, яко имущая державу непобедимую и милосердие неисчетное, от всяких нас бед и скорбей присно свобождай, да зовем Ти: Радуйся, Мати Божия, и спасающая на Тя уповающия. Икос 1 Ангелов Царице и всея твари Владычице, от ангелов горе приемлющая достойныя Тебе хвалы, приими и от нас земных и перстных усердная благохваления, ихже пред святою и чудотворною иконою Твоею возносити Тебе дерзаем и, уповая на Твое Матернее благосердие, сице от любве сердечныя Тебе вопием: Радуйся, радость нам вечную, Христа Спасителя, рождшая; радуйся, в Рождестве и по Рождестве Девою пребывшая. Радуйся, в девстве и целомудрии верныя утверждающая; радуйся, райския двери благочестивым отверзающая. Радуйся, иконою Твоею нас присно утешающая; радуйся, чудесы, от нея бываемыми, духовно нас веселящая. Радуйся, Мати Божия, спасающая на Тя уповающия. Кондак 2 Видяще святую икону Твою, Богородице Дево, в Любечи от лет древних чудесы Божественными прославленную, яже миро есть излиянное для верных и боголюбивых душ, со благоговением ей поклоняемся и славословим преблагословенное имя Твое: облагоухай, Владычице, и наша сердца Божиею благодатию, да радостно зовем Богу: Аллилуиа. Икос 2 Разумеем, Пречистая, Твое благоволение к стране нашей православней, яже чудотворными иконами Твоими преукрашена есть, в нихже явила еси нам источники милостей Твоих пребогатых; се, и в Любечи икона Твоя чудотворная прославлена бысть от лет древних, от неяже помощь Твою всем даруеши, иже верно к Тебе взывают Радуйся, Любечская похвало и Помощнице наша всеблагая; радуйся, всех верных утешение и заступление непостыдное. Радуйся, о нейже радуются ангелы; радуйся, о нейже Бога славят человецы. Радуйся, горняго мира доблее украшение; радуйся, дольнаго мира благодатное ограждение. Радуйся, Мати Божия, спасающая на Тя уповающия.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ее «Целительница» Празднование 18 сентября/1 октября Кондак 1 Избранной от всех родов Пресвятей Деве Богородице, явившейся иногда клирику болящу во еже исцелити его от болезни лютыя, похвальная приносим пения: Ты же, Всемилостивая Владычице, яко имущая державу непобедимую, от всяких бед и скорбей и болезней свободи ны, зовущия Ти: Радуйся, Благодатная, Целительнице душ и телес наших. Икос 1 Архангел Гавриил, возвещая Пресвятей Деве Марии безсеменное зачатие от Нея Сына Божия, рече: «Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, благословенна Ты в женах» Мы же, грешнии, гласу архангелову подражати дерзающе, с верою, любовию и благоговением вопием пения сицевая: Радуйся, от начала веков во главу нашего спасения предызбранная; радуйся, многообразне от пророков предвозвещенная. Радуйся, Невесто Неневестная, заченшая Сына от Духа Святаго; радуйся, Мати, в Рождестве и по Рождестве пребывшая Дево. Радуйся, Одеющагося светом, яко ризою, пеленами повившая; радуйся, млеком питавшая горняя и дольняя благодатию Своею Питающаго. Радуйся, на руку Твоею носившая Вседержителя; радуйся, о Промыслителе всея твари попечение имевшая. Радуйся, паче всех от Него превознесенная; радуйся, Честнейшая и Славнейшая без сравнения всех небесных сил. Радуйся, Благодатная, Целительнице душ и телес наших. Кондак 2 Видящи, Пресвятая Владычице, усердие и благоговение клирика Викентия, на всяк день преклоняющаго колена пред честным Твоим образом и архангельское приветствие Тебе приносящаго, прияла еси таковое его благоугощение и даровала еси ему во дни болезни внезапное и дивное со одра восстание. Темже и мы преклоняем колена душ и телес наших пред цельбоносным Твоим образом, Госпоже наша Богородице, и, поминающе чудное явление болящему клирику, вопием Сыну Твоему и Богу нашему: Аллилуиа. Икос 2 Разумев чудесное исцеление от тяжкаго недуга, клирик Викентий восста с убогаго ложа своего, иде в церковь и тамо песньми хвалебными прослави Тя, Целительницу всех болящих. Приими убо и от нас, Мати Божия, сия благохваления: Радуйся, от врат смертных неисцельно болящих к жизни возвращающая; радуйся, сострадания к страждущим преисполненная. Радуйся, пораженных различными недуги чудесно исцеляющая; радуйся, во всяких скорбех и печалех небесную отраду в сердца наша изливающая. Радуйся, любовию к Богу и ближним нас воодушевляющая; радуйся, от растлевающих душу и тело соблазнов мира сего сохраняющая. Радуйся, скорая Услышательнице усердно Тебе молящихся; радуйся, источающая великия милости и щедроты любящим Тя. Радуйся, уповающим на Тя вся потребная в животе сем дарующая; радуйся, ублажающих Тя в грозный час смерти не оставляющая. Радуйся, Благодатная, Целительнице душ и телес наших

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Аннотация «Молитвы Божией Матери, учение Церкви о Ней, и новые чудеса Ее» – этот подзаголовок вполне описывает содержание книги Вениамина (Федченкова) . «Эта книжечка издается с единственной целью: чтобы молились Заступнице». В таких словах митрополит Вениамин (Федченков) , выдающийся иерарх Русской Православной Церкви, богослов, оставивший обширное литературное наследие, сообщает читателю о причинах, побудивших его написать книгу о Пресвятой Богородице. «Исчезает из жизни молитва», – с горечью говорил владыка. В книге «Всех скорбящих Радость» он всеми возможными способами стремится показать, что молитвенное делание есть истинная жизнь души, основание духовного возрастания, и даже нарушает каноны повествования, помещая молитвословия в первые главы, а не в приложение, как это обычно делается. «Всех скорбящих Радость» начинается молитвами ко Пресвятой Богородице преподобных Ефрема Сирина , Парфения Киево-Печерского, Максима Грека . Вдохновленный песнопениями Октоиха, владыка составил «Молитвенный вопль» к Царице Небесной. Митрополит Вениамин приводит живое описание земного пути Девы Марии, опираясь на свидетельства Ее современников – священномучеников Дионисия Ареопагита , апостола от 70–ти († 96), и Игнатия Богоносца († 107), – что позволяет уйти от схематизма, подчас присущего агиографическим сочинениям. В сборнике цитируются высказывания святых отцов Церкви о Божией Матери. Книга рассказывает также о чудотворных иконах Пресвятой Богородицы, о знамениях и удивительных событиях последнего времени. Митрополит Вениамин писал эту книгу в Нью–Йорке около 1940 г., будучи экзархом Русской Православной Церкви в США. В России «Всех скорбящих Радость» печатается впервые. Текст дополнен примечаниями и недостающими ссылками на библейские и богослужебные источники. Молитвы ко Пресвятой Богородице Молитва первая, святого Ефрема Сирина 1 О Дево Владычице Богородице, Творца и Господа видимых всех и невидимых, Единаго от Троицы, Бога же и Человека рождшая! Обиталище Божие, вместилище святыни и благодати, в немже, благоволением Бога Отца и содействием Святаго Духа, телесне вселися полнота Божества! Всякое создание высотою превосходящая! Славо и утешение, радость и веселие Ангелов! Апостолов и пророков царственный венче; преестественная крепосте мучеников; ублажение и хвало преподобных, споборнице в их подвизех и побед подательнице; непрелестная путеводительнице спасения, безмолвия наставнице, двере откровений и тайн духовных; источниче света, врата жизни вечныя; неистощимая реко милосердия, море дарований и чудес неисчерпаемое!..

http://azbyka.ru/otechnik/Veniamin_Fedch...

Д.А. Авдеев Молитвы об исцелении Акафист Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Целительница» Кондак 1 Избранной от всех родов Пресвятей Деве Богородице, явившейся иногда клирику болящу во еже исцелити его от болезни лютыя, похвальныя приносим пения: Ты же Всемилостивая Владычице, яко имущая державу непобедимую, от всяких бед и скорбей и болезней свободи ны зовущия Ти: Радуйся, Благодатная Целительнице, душ и телес наших. Икос 1 Архангел Гавриил, возвещая Пресвятей Деве Марии безсеменное зачатие от Нея Сына Божия, рече: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, Благословенна Ты в женах, мы же грешнии гласу Архангелову подражати дерзающе с верою и любовию благоговением вопием пения сицевая: Радуйся, от начала веков во главу нашего спасения предизбранная; радуйся, многообразие от пророков предвозвещенная. Радуйся, Невесто Неневестная, заченшая Сына от Духа Святаго; радуйся, Мати в рождестве и по рождестве пребывшая Дево. Радуйся, одеющего светом яко ризою пеленами повившая; радуйся, млеком питавшая горняго и дольняго благодатию своею питающаго. Радуйся, на руку Твоею носившая Вседержителя; радуйся, о Промыслителе всея твари попечение имевшая. Радуйся, паче всех от Него превознесенная; радуйся, честнейшая и славнейшая без сравнения всех небесных сил. Радуйся, Благодатная Целительнице, душ и телес наших. Кондак 2 Видяще Пресвятая Владычица усердные и благоговейные клирика Викентия на всяк день преклоняющаго колена пред честным Твоим образом и Архангельское приветствие Тебе приносящего, приняла еси таковое его благоугождение и даровала еси ему во дни болезни внезапное и дивное со одра восстание. Тем же и мы преклоняем колена душ и телес наших пред Цельбоносным Твоим образом, Госпоже наша Богородице, и поминающе чудное явление болящему клирику, вопием Сыну Твоему и Богу нашему: Аллилуиа. Икос 2 Разумев чудесное исцеление от тяжкого недуга, клирик Викентий, восста с убогого ложе своего, иде в церковь и тамо песньми хвалебными прослави Тя Целительницу всех болящих, приими убо и от нас Мати Божия сии благохваления: Радуйся, от врат смертных неисцельно болящих к жизни возвращающая; радуйся, сострадания к страждущим преисполненная. Радуйся, пораженных различными недуги чудесно исцеляющая; радуйся, во всяких скорбех и печалех небесную отраду в сердца наша изливающая. Радуйся, любовию к Богу и ближним нас воодушевляющая; радуйся, от растлевающих душу и тело соблазнов мира сего сохраняющая. Радуйся, скорая услышательница усердно Тебе молящихся; радуйся, источающая великия милости и щедроты любящим Тя. Радуйся, уповающим на Тя вся потребная в животе сем дарующая; радуйся, ублажающих Тя в грозный час смерти не оставляющая. Радуйся, Благодатная Целительнице, душ и телес наших.

http://azbyka.ru/otechnik/antropologiya-...

Каталог икон на сайте PravIcon.com Православные иконы Богородицы, Христа, ангелов и святых Акафист Пресвятой Богородице перед иконой Толгская Акафист Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой " Толгская " Кондак 1 Взбранной Воеводе, Владычице нашей Богородице, осенившей страну Российскую огнезрачным Своея иконы на Толге явлением, похвальное возглашаем пение: Ты же, о Богомати, яко имущая державу непобедимую, от всяких бед избави нас, зовущих: Радуйся, Радосте наша, иконою Твоею нас присно утешающая. Икос 1 Ангел земный и человек небесный, святитель Христов Трифон, свыше предъизбран бысть послужити святей иконе Твоей на Толге явлению, Владычице Преблагая: той бо, путь творя от Белоезера по реце Волге, в нощи столп огненный узре на брезе ея пустыннем и, достигнув места, Тобою избраннаго, виде святую икону Твою на воздусе стоящую и светом Небесным сияющую, к нейже молебно припадая, со слезами теплыми сице к Тебе возглашаше: Радуйся, свеще Богоприемная, темноту душ наших озаряющая; Радуйся, заре невечерняя, мглу грехов наших разгоняющая. Радуйся, чудно приявшая Христа Бога, яко угль горящий с Небеснаго Жертвенника; Радуйся, Купино Неопалимая, законоположником Моисеем предзримая. Радуйся, столпе огненный, Новаго Израиля путеводящий; Радуйся, облаче росоносный, зной страстей наших утоляющий. Радуйся, Предстательнице Всемогущая, тучи гнева Божия от глав наших отводящая; Радуйся, Заступнице Усердная, от погибели вечныя нас избавляющая. Радуйся, образ Твой честный в залог спасения нам даровавшая; Радуйся, огнезрачным явлением его на Толге страну Российскую благословившая. Радуйся, Радосте наша, иконою Твоею нас присно утешающая. Кондак 2 Видяще токи чудес и исцелений от святыя иконы Твоея, Пренепорочная Дево, недоумеем песнославити Тя по достоянию: кий бо язык человеческий возможет изрещи величия Твоя, о дивная Палато Владычня? Обаче, любовию Твоею побеждаеми, дерзаем проповедати чудеса Твоя, на Толге явленная, и хвалебно пети всех Творцу: Аллилуиа. Икос 2 Разумев посещение Божие, чудный святитель со страхом слезно моляшеся пред огнезрачною Твоею иконою, Богомати Пречистая, и смотрением Божиим остави жезл свой святительский на оном брезе, идеже моляшеся: на утрие же спутницы святителя, ищуще жезла его, обретоша вместе с ним тамо Твою небоявленную икону, на земли среди древес стоящую: и тако всем явлен бысть залог Божия благодати, стране Российстей свыше дарованный благоволением Вседержителя, внушающаго нам хвалебно вопити к Тебе: Радуйся, девства цвете неувядаемый и благовонный; Радуйся, белоснежный крине, росою Святаго Духа напоенный.

http://pravicon.com/info-1210

Разделы портала «Азбука веры» Глас 1 Богородичен Догматик: Аудио: Всемирную славу/от человек прозябшую/и Владыку рождшую,/Небесную дверь/воспоим, Марию Деву,/Безплотных песнь и верных удобрение:/Сия бо явися небо и храм Божества;/Сия преграждение вражды разрушивши,/мир введе и Царствие отверзе./Сию убо имуще веры утверждение,/Поборника имамы из Нея рождшагося Господа./Дерзайте убо, дерзайте, людие Божии,/ибо Той победит враги,/яко Всесилен. Перевод: Всемирно славную,/от людей происшедшую и Владыку родившую/воспоем, – Марию Деву,/небесную дверь, Бесплотных песнь и верных украшение./Ибо явилась Она небом и храмом Божества./Она, разрушив враждебную преграду,/мир водворила и отверзла Царство./Потому держась Её, опоры нашей веры,/имеем мы Защитником от Нее рожденного Господа./Дерзайте же, дерзайте, люди Божии,/ибо Он победит врагов, как Всемогущий. На стиховне Богородичен: Се исполнися Исаиино проречение:/Дева бо родила еси/и по рождестве, яко прежде рождества, пребыла еси,/Бог бо бе Рождейся, темже и естества новопресече./Но, о Богомати,/моления Твоих рабов,/в Твоем храме приносимая Тебе, не презри,/но яко Благоутробнаго Твоима рукама носящи,/на Твоя рабы умилосердися/и моли спастися душам нашим. Перевод: Вот, исполнилось пророчество Исаии,/ибо Ты, Дева, родила и после родов осталась, как и до родов:/ведь Богом был рожденный,/потому Он и законы природы изменил./Но, о Богоматерь,/молений Твоих рабов, Тебе в Твоем святилище приносимых, не презри,/но, как Милосердного во объятиях Твоих носившая,/над служителями Твоими смилуйся/и ходатайствуй о спасении душ наших. Богородичен отпустительный: Гавриилу вещавшу Тебе, Дево, радуйся,/со гласом воплощашеся всех Владыка,/в Тебе, святем кивоте,/якоже рече праведный Давид;/явилася еси ширшая Небес,/поносивши Зиждителя Твоего./Слава Всельшемуся в Тя,/слава Прошедшему из Тебе,/слава Свободившему нас Рождеством Твоим. Перевод: Гавриил возгласил Тебе, Дева, “Радуйся”,/и с тем возгласом воплощался всех Владыка/в Тебе, святом Ковчеге,/как сказал праведный Давид./Явилась Ты пространнее небес,/носив Создателя Твоего./Слава Вселившемуся в Тебя;/слава Происшедшему из Тебя;/слава Освободившему нас рождением от Тебя. Глас 2 Богородичен Догматик:

http://azbyka.ru/molitvoslov/bogorodichn...

Разделы портала «Азбука веры» с 2005 года Богослужебные указания за 15 августа 2024 года 2. Четверг. Перенесение мощей св. первомученика и архидиакона Стефана. Блж. Василия Московского, Христа ради юродивого, чудотворца. Служба св. первомученика Стефана шестеричная, совершается вместе со службой Октоиха (А) . Приводим также порядок совершения славословной службы блж. Василия Московского и шестеричной службы св. первомученика Стефана в соединении со службой Октоиха (Б) . А. На вечерне кафизма 12я. На «Господи, воззвах» стихиры первомученика, глас 8й и глас 2й – 6. «Слава» – первомученика, глас 6й: «Первый в мученицех…», «И ныне» – Богородичен по гласу «Славы», от меньших: «Око сердца моего…». Входа нет. Прокимен дня. На стиховне стихиры Октоиха, глас 6й. «Слава» – первомученика, глас 8й: «Радуйся о Господе…», «И ныне» – Богородичен по гласу «Славы», от меньших: «Аз, Дево Святая…». По Трисвятом – тропарь первомученика, глас 4й. «Слава, и ныне» – Богородичен по гласу тропаря, от меньших: «Слово Отчее…». Примечание. После отпуста вечерни отверзаются царские врата. Иерей в фелони и диакон в стихаре исходят ко Кресту, лежащему на аналое. Иерей в предшествии диакона со свечой совершает каждение Креста (троекратно), затем поется тропарь Креста, «Слава, и ныне» – кондак Креста. Крест вносится через царские врата в алтарь, полагается на престоле, и совершается крестообразное каждение престола. Затем Крест относится в ризницу (см. Типикон, 2 августа, «зри»). На утрене на «Бог Господь» – тропарь первомученика, глас 4й (дважды). «Слава, и ныне» – Богородичен по гласу тропаря, от меньших: «Слово Отчее…». Кафизмы 13я и 14я. Малых ектений нет. Седальны Октоиха. Псалом 50й. Каноны: Октоиха 1й со ирмосом на 5 (ирмосы единожды), 2й на 3 и первомученика на 6. Примечание. Если в четверг случится память шестеричного или славословного святого, то 1й канон Октоиха поется на 5 (ирмосы единожды, тропари с Богородичном на 4), 2й канон Октоиха (с Богородичном) на 3 и святого на 6. В понедельник же, вторник, среду и пятницу из 1го канона Октоиха опускаются два тропаря, имеющие надпись «мученичен»; таким образом, 1й канон Октоиха поется с ирмосом на 4 (ирмосы единожды, тропари с Богородичном на 3), 2й канон Октоиха на 4 и святого на 6 (см. Типикон, гл. 11).

http://azbyka.ru/bogosluzhebnye-ukazaniy...

Разделы портала «Азбука веры» с 2005 года Богослужебные указания за 19 ноября 2024 года 6. Вторник. Свт. Павла, патриарха Константинопольского, исповедника. Прп. Варлаама Хутынского. Свт. Германа, архиеп. Казанского. Прп. Варлаама Керетского. Сщмч. Никиты, еп. Орехово-Зуевского . Служба свт. Павла, патриарха Константинопольского, шестеричная, совершается вместе со службой Октоиха (А) . Приводим также порядок совершения славословной службы прп. Варлаама Хутынского в соединении со службой Октоиха (Б) и порядок совершения славословной службы прп. Варлаама Хутынского в соединении с шестеричной службой свт. Павла, патриарха Константинопольского, и службой Октоиха (В) . А. На вечерне кафизма 18я. Примечание. Если накануне совершалась полиелейная служба свт. Тихона, патриарха Московского и всея России (вариант Б ), или полиелейная служба Отцов Поместного Собора Церкви Русской 1917–1918 годов (вариант В ), то стихословится кафизма 6я (которая не была прочитана на утрене понедельника). На «Господи, воззвах» стихиры святителя, глас 4й – 6 (первые две стихиры – дважды). «Слава» – святителя, глас 1й: «Архиерейскою одеждею…», «И ныне» – Богородичен по гласу «Славы», от меньших: «Дево Всепетая…». Входа нет. Прокимен дня. На стиховне стихиры Октоиха, глас 4й; стих: «Священницы Твои облекутся в правду…», и стихира святителя, глас 1й: «Преподобне отче Павле…». «Слава» – святителя, глас 2й: «Постную пучину преплыв…», «И ныне» – Богородичен по гласу «Славы», от меньших: «Непроходимая врата…». По Трисвятом – тропарь святителя, глас 3й. «Слава, и ныне» – Богородичен по гласу тропаря, от меньших: «Прибежище и сила наша…». На утрене на «Бог Господь» – тропарь святителя, глас 3й (дважды). «Слава, и ныне» – Богородичен по гласу тропаря, от меньших: «Прибежище и сила наша…». Кафизмы 7я, 8я и 9я. Малых ектений нет. Седальны Октоиха. Псалом 50й. Каноны: Октоиха 1й со ирмосом, без мученичнов, на 4 (ирмосы единожды), 2й на 4 и святителя на 6. Библейские песни «Господеви поем…». Катавасия по 3й, 6й, 8й и 9й песнях – ирмосы канона Минеи.

http://azbyka.ru/bogosluzhebnye-ukazaniy...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010