Рубрики Коллекции Система пользовательского поиска Упорядочить: Relevance Relevance Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Феодоровская» 13 мин., 11.09.2023 Кондак 1 Взбранней Воеводе, Пренепорочней Деве Богородице, Заступнице нашей и Предстательству христиан непостыдному, явлением чудныя иконы Своея радование подавшей земле Российстей и вся верная чада Церкве просветившей, благодарение усердно приносим Ти, Богородице, и, припадающе пречудному образу Твоему, умильно глаголем: спаси, Госпоже, и помилуй рабы Твоя, зовущия: Радуйся, Матерь Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная. Икос 1 Архангел Гавриил от Бога послан бысть во град Назарет ко Пречистей Деве Марии и, вшед к Ней, рече: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, благословенна Ты в женах. Архангельскому гласу подражающе, и мы, грешнии, радости и благодарения в сердце своем исполнени, пред явленным образом Твоим благохваления наша возносити к Тебе дерзаем, Пресвятая Богородице: Радуйся, отрасле от корене Давидова благословенная; радуйся, обетом родителей в жертву Богу принесенная. Радуйся, святых праведных Иоакима и Анны Дщи Богоданная; радуйся, триех лет во храм Божий введенная и тамо воспитанная. Радуйся, тамо смирением и чистотою всех удивившая; радуйся, тамо архангельския беседы сподобльшаяся. Радуйся, Дево, о зачатии Бога Слова благовестие во смирении приимшая; радуйся, избранная Отроковице, к зачатию Бога Слова силою свыше осененная. Радуйся, тайну воплощения Сына Божия, от веков в Бозе сокровенную, открывшая; радуйся, Агнице, рождшая Агнца Христа, вземшаго грехи мира. Радуйся, Тобою бо избавляемся мук адовых; радуйся, Тобою бо сподобляемся вечныя жизни. Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная. Кондак 2 Видя икону Твою, Пресвятая Дево, на древе стоящу, князь благочестивый Костромский ужасом многим содрогашеся недоумея, что бысть видение сие. Хотящу же ему прияти ю и от сего свыше удержану ему бывшу, не можаше; уведев, яко чудно есть иконы тоя явление, воззва к Богу: Аллилуиа.

http://foma.ru/akafist-presvjatoj-bogoro...

В. Обьяснение некоторых наиболее употребительных церковных песнопений 1. Беседа о песнопении в честь Божией Матери «Богородице Дево, радуйся, благодатная Марие, Господь с Тобою. Благословена Ты в женах и благословен плод чрева Твоего, яко Спаса родила еси душ наших.» В состав этого молитвословия вошли слова, какими приветствовали пресвятую Деву архангел Гавриил и праведная Елисавета. Когда архангел предстал перед Девой Марией с благовестием о воплощении от Нее Сына Божия, то первые его слова были: радуйся, благодатная, Господь с Тобою, благословена Ты в женах ( Лук. 1:28 ). А праведная Елисавета, обрадованная пришествием к ней будущей Матери Господа, между прочим приветствовала Ее словами: «благословен плод чрева Твоего»( Лук. 1:42 ). Остальные слова молитвы: «Богородице Дево», и: «яко Спаса родила еси душ наших», дополнены к словам архангела и Елисаветы святой церковью. Судя по употребленному здесь выражению: «Богородице», предполагают, что эта молитва, в настоящем ее составе, введена во всеобщее употребление со времени третьего Вселенского собора, на котором, вопреки Несторию, называвшему пресвятую Деву Христородицею, утверждено за Нею наименование Богородицы, и что составителем сей молитвы был св. Кирилл Александрийский , обличитель нечестивого Нестория. «Богородице». Пресвятая Дева Мария именуется Богородицею в том смысле, что Родившийся от Нее в самом зачатии и рождении от Нее был, как и всегда есть, истинный Бог (Православный катихизис., гл.3). Иначе, Она родила Того, Который, будучи истинным Богом, в самое мгновение зачатия в утробе Ее воспринял в единство Своей ипостаси естество человеческое, так что и в воплощении от Нее был и по воплощении неизменно остается единым Божеским лицом, каким от века существовал до воплощения. Еще иначе: Она родила Господа Иисуса не по Божеству Его, а по человечеству, которое, однако ж, с самой минуты воплощения стало нераздельно и ипостасно соединено в Нем с Божеством Его, с самой минуты Его воплощения было обожено Им и соделалось собственным Божескому лицу Его, так что и зачатие, и пребывание в утробе Девы в продолжение определенного времени чревоношения, и рождение от Нее принадлежали собственно Божескому лицу Его (Преосвещенный Макарий Догматическое Богословие, ч.3). Посему святая церковь достойно и праведно именует Матерь Господа Иисуса Богородицею, а не Христородицею, как называл ее Несторий, учивший, будто Она родила простого человека, с которым уже по рождении Его соединился Бог Слово – и соединился только нравственно, а не ипостасно, т.е. не приняв в единство Своей Божеской ипостаси естество человеческое.

http://azbyka.ru/otechnik/Grigorij_Djach...

Рубрики Коллекции Система пользовательского поиска Упорядочить: Relevance Relevance Канон Благовещению Пресвятой Богородицы 7 мин., 06.04.2023 Песнь 1 Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса. Да поет Тебе, Владычице, движа свирель духовную, Давид, праотец Твой: послушай, Дщи, радованнаго гласа от Ангела, радость бо возвещает Тебе неизглаголанную. Ангел возопи:Вопию Тебе, веселяся, приклони ухо Твое и вонми ми, Божие возвещающу безсеменное зачатие, обрела бо еси благодать пред Богом, еяже никогдаже обрете другая, Всечистая. Богородице рече:Да разумею, Ангеле, твоих глагол силу, како будет, еже рекл еси, глаголи явственнейше? Како зачну, Дева сущи, Отроковица? Како же и Мати буду Зиждителя Моего? Ангел возопи: Лестно мя вещати помышляеши, яко мню, и радуюся, зря Твое утверждение. Дерзай, Владычице, Богу бо хотящу, удобь скончаются и преславная. Песнь 3 Ирмос : Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби. Богородице рече:Оскуде князь от Иуды, время наста прочее, в неже явится языков надежда, Христос; ты же, како Сего рожду, Дева сущи, скажи? Ангел возопи:Ищеши от мене уведети, Дево, образ зачатия Твоего, но той несказанен есть: Дух же Святый, зиждительною силою осенив Тя, совершит. Богородице рече:Моя прамати, приемши разум змиин, пищи Божественныя изгнана бысть, темже и Аз боюся целования страннаго твоего, стыдящися поползновения. Ангел возопи:Божий предстатель, послан есмь Божественный поведати Тебе совет. Что мене боишися, Всенепорочная, паче Тебе боящагося? Что благоговееши мне, Владычице, Тебе честно благоговеющему? Седален, глас 8. Слово Божие на землю ныне сниде, Ангел предста, вопия Деве: радуйся, Благословенная, Яже печатию едина сохраншися, во утробе приемши предвечнаго Слова и Господа, да от прелести спасет, яко Бог, род человеческий. Слава, и ныне, глас тойже. Послан бысть с Небесе Архистратиг Гавриил от Бога, скоро предста ко одушевленному граду, глаголя к Ней явственно: Зиждителя приимеши, Дево, во утробе и родиши Сего непреложне с плотию. Темже послан есмь возвестити Тебе странное рождество, Чистая, и стою, зовя Тебе: радуйся, Невесто Неневестная. Песнь 4

http://foma.ru/kanon-blagoveshheniju-pre...

1/14 сентября Новолетие Тропарь, глас 2-й Всея твари Содетелю, времена и лета во Своей власти положивый, благослови венец лета благости Твоея, Господи, сохраняя в мире люди и град Твой, молитвами Богородицы, и спаси ны. Кондак, глас 2-й В вышних живый, Христе Царю, всех видимых и невидимых Творче и Зиждителю, Иже дни и нощи, времена и лета сотворивый, благослови ныне венец лета: соблюди и сохрани в мире град и люди Твоя, Многомилостиве. 8/21 сентября Рождество Пресвятой Богородицы Тропарь, глас 4-й Рождество Твое, Богородице Дево, радость возвести всей вселенней: из Тебе бо возсия солнце правды, Христос Бог наш, и разрушив клятву, даде благословение, и упразднив смерть, дарова нам живот вечный. Кондак, глас 4-й Иоаким и Анна поношения безчадства, и Адам и Ева от тли смертныя свободистася, Пречистая, во святем рождестве Твоем. То празднуют и людие Твои, вины прегрешений избавльшеся, внегда звати Ти: неплоды раждает Богородицу и питательницу жизни нашея. Величание Величаем Тя, Пресвятая Дево, и чтим святых Твоих родителей, и всеславное славим рождество Твое. Задостойник, глас 8-й Чужде матерем девство, и странно Девам деторождение; на Тебе, Богородице, обоя устроишася. Тем Тя вся племена земная непрестанно величаем. 14/27 сентября Воздвижение Честного и Животворящего Креста Тропарь, глас 1-й Спаси, Господи, люди Твоя, и благослови достояние Твое, победы на сопротивныя даруя, и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство. Кондак, глас 4-й Вознесыйся на Крест волею, тезоименитому Твоему новому жительству щедроты Твоя даруй, Христе Боже, возвесели нас силою Твоею, победы дая нам на супостаты, пособие имущим Твое, оружие мира, непобедимую победу. Величание Величаем Тя, Живодавче Христе, и чтим Крест Твой святый, имже нас спасл еси от работы вражия. Задостойник, глас 8-й Таин еси, Богородице, рай, невозделанно возрастивший Христа, Имже Крестное живоносное на земли насадися древо. Тем ныне возносиму, покланяющеся ему, Тя величаем. 25 сентября/8 октября Преподобного Сергия Радонежского

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/1731...

А.И. Никольский Епитимейник 888. Епитимейник , в восьмушку, 46 лл., новейшим полууставом, без переплета. Заглавие рукописи: «Выписано из книги печатныя в осмую доль листа, из духовного потребника, в житии блаженного памяти святейшаго кир-Иоасафа патриарха, заповеди святых отец о епитимьях». 889. Молитва к Пресвятей Богородице умилительная покаянная, в восьмушку, 4 л., полууставом XIX в., без переплета. Начало: «Откуду начну плакати о Пречистая Дево, откуду начну аз молитися». 890. Молитва Пресвятей Богородице , в четвертку, 2 л., скорописью XVIII в. Начало: «О Пресвятая Богородице, Дево, владычице, известное всего мира спасение, благодати неисследимая пучина, милости неизмеримая глубино, щедрот неизчерпаемая бездна». В этой молитве читаем: «Молим тя вси: рассеянныя в злочестии и суверии в един православия союз собери, заблуждшыя в ереси на путь правый настави, отпадшыя от благочестия в соединение веры паки возврати, старость подкрепляй … Церковь кровию Сына Твоего искупленную невредиму соблюди: в долготу дний сохрани и прослави в победе врагов видимых и невидимых славящую Тя Благочестивейшую Самодержавнейшую великую Государыню нашу Императрицу Елисавет Петровну всея России и наследника ея, внука Петра Первого, благоверного государя вели князя Петра Феодоровича и супругу его благоверную государыню великую княгиню Екатерину Алексиевну и благоверного государя вели князя Павла Петровича и благоверную государыню великую княжну Анну Петровну, спаси и сохрани раб твоих Святейший Правителствующий Синод и вели господина нашего преосвященнейшаго Арсения митрополита Ростовского и Ярославского и прочия преосвященныя митрополиты». 891. Молитва святителю Николаю чудотворцу , в восьмушку, 4 л., полууставом начала XIX в., без переплета; 1-й лист чистый. Начало: «О освященная главо Николае, иже имый апостольская дарования, покажи ныне и на нас нищих и смиренных рабех твоих свое отеческое благоутробие». 892. Молитва святаго Иоанна Дамаскина яко во образ исповедания, в восьмушку, 8 лл., полууставом XVIII в., в бумажном переплете. Начало: «Яко на страшнем и нелицепием твоем предстою судищи Христе Боже».

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ее «Живоносный Источник» Празднование в пятницу Светлой седмицы Кондак 1 Избранной от всех родов Божией Матери и Царице, милостиво внемлющей молитвам болящих, и от водных источников токи целебныя изливающей страждущим, благодарственное приносим пение. Ты же, Всемилостивая Целительнице, приклонися благоутробно гласом нашим хвалебным и от всяких недугов душевных и телесных свободи нас, зовущих: Радуйся, Живоносный Источниче, вся наша болезни исцеляющий. Икос 1 Ангели святии благоговейно Тебе служат и вси небожителие немолчными гласы Тя ублажают, Богородице Дево, яко Родительницу Царя Христа Бога. Мы же грешнии, подражати им дерзающе, молимся Ти: Сподоби нас непрестанно Тебе возносити благодарения за премногую милость Твою ко всему роду христианскому. Аще и недоумевает всяк язык восхвалити Тя по достоянию, но, ведуще благость Твою, и мы, недостойнии служителие Твои, дерзновенно отверзем уста наша, и наполнятся духа, и достойное отрыгнем похвальное слово, Царице Божией Матери зовуще таковая: Радуйся, Благословенная в женах Дево благодатная; радуйся, Всевышняго Бога Мати, Духа Святаго пребывание. Радуйся, дара Божия благодати источниче преизобильный; радуйся, чудес реко Присносущная. Радуйся, источниче радости непрестанныя; радуйся, источниче милости неизсякаемыя. Радуйся, молитвы всех христиан приемлющая; радуйся, и самых отчаянных грешников моления не отвергающая. Радуйся, обидимых Заступнице; радуйся, печальных Утешительнице. Радуйся, бедствующих Помощнице; радуйся, заблуждающих Наставнице. Радуйся, Живоносный Источниче, вся наша болезни исцеляющий. Кондак 2 Видящи, Премилосердая Мати Божия, земное скорбное житие наше, немощи и болезни, благоизволила еси проявляти милости Твоя к нам, исцеляющи души и телеса страждущих; обаче и мы с радостию несказанною припадаем к Тебе, Владычице, и из глубины души благодарим Тя, нашу дивную Целительницу, воспевающе Богу: Аллилуиа. Икос 2 Разум человеческий воистину превзошла есть любовь Твоя ко всем недужным, егда милостиво призрела еси на страждущаго слепца, томившагося в лесной чащи и повелела еси царю Льву почерпнути воды от живоноснаго источника Твоего и утолити жажду слепаго, да вси, ведуще Твое сострадание к страждущим, песненно Тебе вопиют: Радуйся, скорбь нашу в радость претворяющая; радуйся, оставленных врачми на Свои всемощнеи руце приемлющая. Радуйся, милосердая всех нас о Христе Мати; радуйся, презренных и отверженных от погибели избавляющая. Радуйся, сердца злых человек умягчающая; радуйся, от клеветы и досаждения и иных бед спасающая. Радуйся, Живоносный Источниче, вся наша болезни исцеляющий.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Акафист Пресвятой Богородице в честь иконы Ее «Спорительница хлебов» Празднование 15/28 октября Кондак 1 Избранней от всех родов Божией Матери и Владычице небесе и земли, избавляющей нас от всякия нужды, благодарственное приносим пение. Ты же, Всемилостивая Госпоже Богородице, приими наше усердное моление, сохрани нас от глада и пагубы, даруй земли нашей плодоносие, Питательнице и Спорительнице нив и хлебов наших, да радующеся всегда зовем Ти: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, подаждь и нам, недостойным, росу благодати Твоей и яви милосердие Твое. Икос 1 Ангелов Творец избра Тя, Владычице, к благодатному человеков спасению и дарова Тя Помощницу людем, избавляющую нас от глада и всяких напастей, житие наше добре устрояющую во всяком мире и довольстве. Темже со умилением взываем Ти: Радуйся, благодатное человеков избавление от всякия нужды; радуйся, достоянию Твоему помощь и заступление. Радуйся, христолюбивыя люди от бед спасающая; радуйся, алчущих Питательнице. Радуйся, сирых Заступнице, радуйся, нагих одеяние. Радуйся, израстившая нам плод живота; радуйся, Спаса рождшая душ наших. Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, подаждь и нам, недостойным, pócy благодати Твоея и яви милосердие Твое. Кондак 2 Видев Сын Твой, Богомати, великое Твое к людем милосердие, глаголет к Тебе: «Проси, Мати Моя, зане не отвращуся Тебе, но исполню вся прошения Твоя». Мы же, прославляюще сие дивное промышление о роде человечестем, вопием Богу: Аллилуиа. Икос 2 Разум небесный даровася преподобному старцу Амвросию, настави его соорудити во обители, им созданной, икону Пресвятыя Богородицы и нарещи ю Спорительница хлебов, яко Ты, Пресвятая Дево, спасаеши люди Твоя от глада, даруеши земли плодоносие, посылаеши дождь ранний и поздний на нивы и поля наша, защищаеши люди Твоя от смертоноснаго вреда и пагубы. Темже вопием Тебе таковая: Радуйся, Дево, христиан похвало; радуйся, яко блажат Тя вси роди. Радуйся, яко Ты благословляеши и споряеши хлебы наша; радуйся, яко Ты избавляеши нас от глада. Радуйся, питающая нас хлебом жизни; радуйся, млеком питавшая Питателя вселенныя. Радуйся, плода безсмертнаго стяжание; радуйся, Садителя жизни нашея рождшая. Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою, подаждь и нам, недостойным, pócy благодати Твоея и яви милосердие Твое.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Акафист Пресвятой Богородице Светлой Обители странников бездомных Кондак 1 Избранная от всех родов Дево, Мати Господа Бога Вышняго, в лучезарной славе небесной превыше херувимов и серафимов сияющая, Царице и Владычице! Приклони ухо Твое к нам грешным и утоли печаль сердец наших, простри над нами покров Твой честный, посети многобедственную жизнь нашу; в стране бо чуждей суще, не имамы иныя помощи, ни имамы иныя надежды, разве Тебе, Мати рода нашего. В страсе и трепете пред величием милосердия рода Твоего колена преклоньше, ходатайства Твоего пред безсмертным Сыном Твоим просим, со умилением зовуще: Радуйся, Светлая Обителе странников бездомных. Икос 1 Архангел благовестник с небесе послан бысть праведному Иоакиму радость рождества Твоего возвестити. И возрадовася старец святый, величие Твое в мире Божием провидя. Темже и мы с ним радостно Тебе, Богородице, вопием: Радуйся, Пречистая, всех цветов благоуханнейшая; радуйся, кроткаго милосердия двери нам отверзающая. Радуйся, любвеобильная, над всеми нами покров Твой святый простирающая; радуйся, Дево светозарная, наша терния опаляющая. Радуйся, Светлая Обителе странников бездомных. Кондак 2 Видяще Тя, на облацех честный покров простирающую и тем нас соблюдающую, благодарственно вопием Богу: Аллилуиа. Икос 2 Разум наш, обуреваемый помышленьми плотскими, вотще оковы земныя сокрушити тщится. Немощнии и ленивии, во гресех наших валяемся, но слезно к Твоему милосердию взываем: Воздвигни из бездны греховныя, настави нас на путь спасения, да со ангелы Тебе, Мати Пречистая, прославляем: Радуйся, покрове наш и спасение, радуйся, грешников Молитвеннице. Радуйся, наша слезы утирающая; радуйся, Мати милосердия. Радуйся, живоприемный источниче, нас напаяющий; радуйся, во изгнании нас не оставляющая. Радуйся, Светлая Обителе странников бездомных. Кондак 3 Сила Вышняго охраняше Тя, егда младенческими стопами творила еси восхождение лествицею храма Господня. И мы грешнии, странники бездомнии, держащеся за святыя ризы Твоя, горестно молим: Возведи нас по лествице спасения, да приблизимся к Престолу Славы Божия, благодарственно зовуще: Аллилуиа.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Празднование Пресвятой Богородице святыя ради иконы Ея, именуемыя «Всех скорбящих Радости» НА МАЛОЙ ВЕЧЕРНИ На Господи, воззвах: стихиры, глас 4. Необоримую стену стяжавше, вернии, Богородицу Марию,/приидите, поклонимся и припадем к Ней:/дерзновение бо имать к Рождшемуся из Нея/и молится, и спасает от гнева и смерти души наша. Велия сила чудес Твоих, Чистая:/избавляеши бо от бед, и спасаеши от смерти,/и восхищаеши от напастей нечаемых, и скорби разрешаеши,/и согрешения человеков отъемлеши. Тебе верным покров показа Иже всяческих Бог,/воплощься от кровей Твоих, Пречистая,/и Предстательницу и Поборницу сущим в нуждах и обстояниих,/и в бури пристанище благоутишное./Ты убо спаси от всякия скорби и туги/вся притекающия к Божественному покрову Твоему. Избави нас от нужд наших,/Мати Христа Бога, рождшая всех Творца,/да вси вопием Ти:/радуйся, едино предстательство душ наших. Слава, и ныне, глас 5: Святейшую Херувим и вышшую Серафим, Пречистая,/Богородицу Тя исповедающе,/имамы, грешнии, Заступницу/и обретаем во время напастей спасение./Темже не престай о нас молящи,/державо и прибежище душам нашим. Свете Тихий: Прокимен дне. Сподоби, Господи: На стиховне стихиры, глас 5: Теплая Предстательнице и непобедимая,/упование известное и непостыдное,/стено и покрове,/и пристанище прибегающим к Тебе, Приснодево Чистая,/Сына Твоего и Бога моли/умирение дати мирови,/и спасение, и велию милость. Стих: Помяну имя Твое/во всяком роде и роде. Скорый Твой покров, и помощь,/и милость покажи на рабы Твоя,/и волны, Чистая, укроти суетных помыслов,/и падшую мою душу возстави, Богородице:/вем бо, вем, Дево, яко можеши, елика хощеши. Стих: Слыши, Дщи, и виждь,/и приклони ухо Твое. Тебе, Чистую Деву Нескверную,/едину имам стену непреобориму,/прибежище и покров крепкий, и оружие спасения:/да мя не презриши отчаяннаго,/надеждо ненадежным, скорбящим Радосте и заступление. Слава, и ныне, глас тойже: Блажим Тя, Богородице Дево,/и славим Тя, вернии, по долгу,/град непоколебимый, стену необоримую,/твердую Предстательницу и прибежище душ наших.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

142. Слово в день Успения Пресвятыя Богородицы (Говорено в Успенском соборе; напечатано в Христ. Чтен. 1839 г. и в собраниях 1844 и 1848 гг.) 1838 год Призре на смирение рабы своея: се бо отныне ублажат мя вси роди. ( Лyk. I. 48 ). Кому из внимательных к Богослужению не известна часто слышимая Церковная песнь в честь Пресвятыя Девы Марии: «блажим тя вси роди, Богородице Дево» ? Если размыслим, от чего произошла сия песнь, и на что указуют самыя слова ея: то созерцающему духу представится чудное и необъятное зрелище. В дали прошедших времен видите вы, что из незнатнаго «Назарета» в другой не славный город нагорной страны Иудейской 586 приходит бедная и безвестная в мире Дева; приветствует свою престарелую родственницу обычным приветствием: но внезапно возбуждает в ней Пророческий восторг; приветствуется ею, как «Матерь Господа» ( Лк. 1:43 ), и, быв объята подобным восторгом, пророчествует сама о себе: «се, отныне ублажат мя вси роди» ( Лк. 1:48 ). Глас Ея слышат народы, веки, концы вселенныя, и народы, веки, концы вселенныя ответствуют Ей: се исполняем твое слово: «блажим тя вси роди, Богородице Дево». Сей храм, сей праздник, сие священное и торжественное собрание, также принадлежат к исполнению предсказания пресвятыя Девы, что Ее будут ублажать все роды. В ней ублажается и то, что до Нея всегда было предметом оплакивания, – конец земной жизни. Усмотрим из сего, братия, высокое достоинство изречения пресвятыя Девы: «се, отныне ублажат мя вси роди». Это не простое слово радости, не гадание, случайно получившее вид предчувствия; но пророчество, в самом точном смысле сего слова, глагол Духа Святаго в устах Марии, изъявление определения и изволения Божия о Ея судьбе, и о нашей к Ней обязанности. Усмотрим и высокую важность предания, по которому Вселенская Церковь во всяком Богослужении постоянно и ревностно ублажает пресвятую Матерь Господню. Это не простое человеческое предание, не обычай только, введенный произвольным усердием, не подражание примерам частнаго верования, но мысль Духа Святаго, переданная человекам, последование мановению перста Божия, исполнение обязанности столько же священной, сколько справедливой и благотворной для Христианства.

http://azbyka.ru/otechnik/Filaret_Moskov...

   001    002   003     004    005    006    007    008    009    010