Материал из Православной Энциклопедии под редакцией Патриарха Московского и всея Руси Кирилла Влахернский мон-рь близ Арты [греч. Βλαχρνα], памятник поздневизант. архитектуры и живописи, расположенный к северо-востоку от г. Арта (Эпир, Греция). Впервые упоминается в соборном послании Навпактского митр. Иоанна Апокавка, из к-рого известно, что первоначально мон-рь был муж., но между 1224 и 1230 гг. преобразован в жен., где принимали иноческий постриг визант. аристократки. Во франц. редакции «Морейской хроники» говорится, что в 1304 г., во время осады Арты войсками Карла II Анжуйского, деспот Фома укрылся во В. м. Здесь были похоронены мн. члены династии Ангелов-Комнинов-Дук, правителей Эпира. Храм был освящен в честь Успения Пресв. Богородицы, а с 1814 г. как престольный праздник отмечается Ризоположение (2 июля). Монастырский комплекс состоит из кафоликона (соборного храма) и неск. келлий с юж. и юго-зап. сторон, построенных в XIX в. В наст. время приходский храм. Согласно господствующему мнению, храм построен в 1224-1230 гг. на месте более древнего сооружения кон. IX - нач. X в., от к-рого сохранились вост. часть юж. стены и юж. апсида. Первоначально храм представлял собой купольную 3-нефную базилику. Совр. внешний вид - результат различных перестроек. Напр., над каждым из нефов в сер. XIII в. были возведены купола, в кон. XIII в. был пристроен нартекс. Кладка комбинирует серо-зеленый камень и плинфу. В XVII в. новый деревянный иконостас заменил мраморный, фрагменты к-рого хранятся в наст. время в Археологическом собрании мон-ря Паригоритиссы (Арта). Храм украшен мозаичным полом из разноцветного мрамора. «Суд Пилата». Роспись собора Влахернского мон-ря. Сер. XIII в. «Суд Пилата». Роспись собора Влахернского мон-ря. Сер. XIII в. Фрески в наосе были открыты в 1975-1977 гг., высокое качество живописи свидетельствует о связи исполнителей с К-полем или с Фессалоникой. Сохранившиеся частично, они были выполнены ок. сер. XIII в. Их иконографическая программа включает ряд редких сюжетов: на сев. стене жертвенника сохранились 2 сцены из протоевангельского цикла - «Благословение Марии иереями» и «Встреча Марии и Елисаветы». В конхе диаконника представлен св. Иоанн Предтеча. В зап. части наоса, где располагались гробницы, были изображены сцены Страстного цикла и «Явления Христа после Воскресения».

http://pravenc.ru/text/155031.html

33 Мерарийден Махлий м Муший тийрелери келип шыты. 34 Оларды бир айлы м оннан жоары жастаы есаптан ткен барлы еркеклерини саны 6200. 35 Мерарий басшысы Абихайыл улы Суриел еди. Мерарий тийрелери шатырды ара трепинде керек еди. 36-37 Мерарий урпалары шатырды мына затлары ушын еди: шатырды тахтайларына, адаларына, баанларына, ултанларына м булара тийисли барлы затлара, шатырды тирапындаы баанлары менен ултанларына м азылары менен аранларына м булара тийисли барлы хызметке. 38 Харон м оны уллары шатырды шыыса араан алдыны трепине, шатырыны алдында орналасатуын еди. Олар израиллылар атынан Мухаддес мканда хызмет ушын ойылан еди. Олардан баса сол хызметти Мухаддес мкана жаынлаан р бир адам лтирилетуын еди. 39 менен Харон Жаратан Ийени буйрыына Лебий тийрелери бойынша бир айлы м оннан жоары жастаы барлы ер адамларды санап шыанда, оларды саны 22 000 болды.   Лебий туыш улларды орнын   40 Соннан кейин, Жаратан Ийе – Израиллыларды бир айлы м оннан жоары жастаы еркек туышларын санап шыып, оларды атпа-ат дизимге ал. 41 Израиллыларды барлы туыш улларыны орнына лебийлилерди, жне де, израиллыларды биринши тллерини орнына лебийлилерди Маан айырып бер. Мен – Жаратан Ийемен, – деди. 42 Солай етип, Жаратан Ийени буйыранындай етип, израиллыларды барлы туыш улларын санап шыты. 43 Атпа-ат есапа алынан бир айлы м оннан жоары жастаы туыш ер адамлар барлыы болып 22 273 болды. 44 Жаратан Ийе жне былай деди: 45 – Израиллыларды туыш улларыны орнына лебийлилерди, орнына да лебийлилерди айырып шыар. Лебийлилер Меники болады. Мен – Жаратан Ийемен. 46 Лебийлилерди санынан арты шыан 273 израиллы туыш ер адамлар ушын ун тлеп айтып тийис. 47 р бир арты шыан адам ушын бес шекел гмистен ал. р бир шекел гмис блеклери Мухаддес орын лшеми менен жигирма герадан болсын. 48 Лебийлилерди санынан арты шыанлардан ун сыпатында алынатуын гмисти Харон менен улларына бер.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

    14   Къозу ва 144000 гиши 1 Къарагъанда, мен Къозуну гёрдюм. О Сион тавну уьстюнде токътагъан эди. Ону булан бирге 144000 гиши де бар эди. Оланы мангалайларына Къозуну ва Ону Атасыны атлары язылгъан эди. 2 Кёкден гелеген бир сес эшитдим. Шо сес бир вакътини ичинде бек агъагъан оьзенни, гючлю кёк кёкюревню ва согъулагъан къомузланы тавушуна ошай эди. 3 144000 де гиши тахны алдында, дёрт жанлы затны ва тамазаланы алдында янгы йырны йырлай эди. Дюньядан къутгъарылгъан о 144000 адамдан башгъа дагъы бирев де бу йырны йырлап болмай эди. 4 Олар къатынгишилер булан ювукълукъ этип, яшавун похламагъан, оьзлени таза сакълагъан адамлар эди. Олар Къозу къайда барса да, Ону арты булан барагъан адамлар эди. Олар инсанланы арасындан къутгъарылып, Аллагьгъа ва Къозугъа тюшюмню башлапгъы пайы йимик берилди. 5 Оланы авзундан гьеч бир ялгъан сёз чыкъмагъан эди ва олар нарысталардай таза адамлар эди.   Уьч малайикни хабарлары 6 Сонг мен кёкню ортасында учагъан бирдагъы бир малайикни гёрдюм. О ер юзюнде яшайгъанлагъа – гьар миллетге, гьар къавумгъа, гьар тюрлю тиллерде сёйлейгенлеге ва гьар халкъгъа билдирмек учун, даимлик Сююнч Хабарны алып геле эди. 7 Гючлю тавуш булан малайик: – Аллагьдан къоркъугъуз ва Огъар макътав этигиз! Неге тюгюл де, Ону дуваныны сагьаты гелди. Кёк булан ерни, денгизлер булан сув булакъланы Яратгъангъа сужда этигиз, – деп айтды. 8 Ону арты булан экинчи малайик гелди. О: – Тюп болду, тюп болду уллу шагьар Бабил! Неге тюгюл де, о оьзюню пасатлыгъына бакъгъан якъдагъы Аллагьны ачувуну чагъырын бары халкъгъа ичме борчлу этди, – деп айтды. 9 Экинчисини арты булан уьчюнчю малайик гелди. О гючлю тавуш булан булай айтды: – Ким къыр жангъа ва ону келпетине сужда этсе, ким мангалайына яда къолуна ону мюгьюрюн басмагъа къойса, 10 шо адам Аллагьны ачувуну пияласындан Ону къазапланывуну сув къошулмагъан чагъырындан ичежек. О сыйлы малайиклени ва Къозуну гёз алдында отну ва яллайгъан кюкюртню ичинде азап чегежек. 11 Олар бар ерде гьар даим азап отуну тютюню чыгъып туражакъ. Къыр жангъа ва огъар этилген келпетге сужда этегенлеге, ону аты язылгъан мюгьюрню басдыргъанлагъа не гюндюз, не гече рагьатлыкъ болмажакъ.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

Первый разъясняет эти слова так: «И тот, кто близ Меня, находится близ спасения, ибо он близ огня; а тот, кто слышит Мои слова и извращает слышанное, становится сосудом, уготованным к погибели, ибо близ Меня значит быть близ огня; но если кто из опасения того, что быть близ Меня, значит, быть близ огня, будет держаться вдалеке от Меня, чтобы не быть близ огня, таковой будет далек от царства». 14 С одинаковою ясностью истолковывает это изречение и Дидим: «Господь страшен, ибо Он подвергает наказанию противящихся Ему. Ведь тот, кто приближается к Нему, получив божественное учение, и затем грешит, оказывается близ огня. Посему Спаситель говорит: Кто близ Меня, тот близ огня; но кто далеко от Меня, тот далеко от царства». 15 Изречение это, таким образом, похоже на многие из тех евангельских изречений, в которых выставляется на вид двоякое следствие соприкосновения со Христом, как и духовного единения с Ним в евхаристии, которая одним служит во спасение, а другим в осуждение. В «Апостольских постановлениях» читаем еще следующее, незаписанное в Евангелии, изречение Спасителя: «Горе тем, которые имеют, и однако лицемерно берут у других, которые способны сами себе помочь, и однако желают взять у других, ибо каждый даст ответ в день судный». Это изречение представляет собою как бы дополнение или разъяснение евангельского изречения: «просящему дай», и потому некоторые ученые исследователи считают его подлинным. В «Правилах свв. Апостол» Спасителю приписывается еще следующее изречение: «Слабое должно быть спасаемо сильным». 16 Фактических оснований для признания подлинности этого изречения к сожалению мало, и однако оно отзывается полным правдоподобием и вполне могло быть произнесено божественным Врачом душ и телес, пришедшим исцелить немощных и слабых, – Тем, Кто, будучи богат, ради нас сделался бедным, умер за нас грешных и послал для духовного укрепления немощного человечества своих учеников и Апостолов, которых Он из немощных сделал сильными духом. Чтобы показать, как далеко можно пойти в отыскании аграфов, можно привести еще незаписанное изречение, сообщаемое в Талмуде, 17 где суть дела сводится к следующему: на вопрос, предложенный одними из учеников И.

http://azbyka.ru/otechnik/Lopuhin/nezapi...

Полуденное солнце пекло нас нещадно и возбуждало жажду, о которой нам следовало бы подумать, когда мы были еще на озере. Не без удовольствия потому мы завидели при одном, довольно крутом спуске впереди себя хан, именуемый в гидах Кира, что значит на языке нынешних Неоптолемов: госпожа. Пуквиль намекая, по-видимому, на то утверждает, что хан выстроен женою Солимана паши, предместника Али и, значит, так или иначе „госпожою“. Замечателен он фонтаном и большими тенистыми деревьями, да еще военным „караулом“, находящимся при нем – сколько успокоительным столько же и тревожным предисловием к нашему дальнейшему пути. Размявши в живописной местности одеревевевшие ноги и запасшись из „хана с Марафетом“ отличною водою, мы отправились далее, вместо ожидаемого подъема все спускаясь в глубь к сухому (в теперешнее сухое время) потоку Дитотами (двойная река), идущему с Севера из Загорья, и соединяющемуся недалеко от хана с другим потоком, идущим с Востока, и затем вместе с ним образующему горную речку, пробирающуюся ущельями, параллельно главному хребту Пинда, и впадающую уже настоящею рекою в залив Арты, поблизости города этого имени. Пуквиль дает ей классическое имя Инаха, отличного от тождеименной реки в Пелопоннисе. На каком историческом основании он географирует таким образом, неизвестно, чуть-ли не на одном том, что как в Пелопоннисе был город Аргос с рекою Инахом, так и Амфилохийский Аргос ( ργος μφιλοχικν), существовавший предположительно на месте нынешней Арты, должен омываться водами Инаха 204 . Как бы то ни было, упомянутый поток, идущий с Востока, по Пуквилю, есть именно Инах, и мы будем иметь удовольствие ехать вдоль него до самого Меццова. По мере приближения нашего к нему, дорога начала оживляться зеленью. Невысокий кустарник забегал на встречу нам с обоих сторон и провожал нас до самого моста, построенного на северном рукаве его поблизости соединения его с восточным. По-видимому, от этого дву-речия местность вместе с мостом и зовется Дипотами, передавши это имя и самому потоку загорскому.

http://azbyka.ru/otechnik/Antonin_Kapust...

10 Бу сёзлени эшитгенде, Иса огъар тамашалыкъ этип, Оьзюню арты булан гелеген халкъгъа булай дей: – Гертисин сёйлеймен сизге: гьатта Исрайылда да Мен бу къадар уллу имангъа къаршы болмадым. 11 Сизге айтаман: гюнтувушдан да, гюнбатышдан да бир хыйлылар гележеклер. Аллагь гьакимлик этеген ерге гелип, тепсини айланасында Ибрагьим де, Исгьакъ да, Якъуб да булан бирче олтуражакълар. 12 Аллагьны гьакимлигини тюбюне тюшмеге герекли болгъанлар буса тыш янгъа, къарангылыкъгъа ташланажакъ. Онда йылав-яс болажакъ, тишлер къыжыражакъ. 13 Сонг Иса юз асгерни башчысына: – Уьюнге къайт, сагъа иманынга гёре болсун, – дей. Шоссагьат ону къулу да сав болуп къала.   Иса кёплени сав эте 14 Петерни уьюне гелгенде, Иса ону къайнанасы иссиликден авруп ятгъанны гёре. 15 Иса къатынны къолуна тийгендокъ, ону иссилиги тайып къала. Сонг къатын да туруп, Огъар тепси къура. 16 Ахшам болгъанда, Исаны янына бир хыйлы жинли гишилени гелтирелер. О сёз булан жинлени къувалай ва бары да авруйгъанланы сав эте. 17 «О зайыплыкъларыбызны тайдырды, аврувларыбызны алды», – деп Ешая пайхаммар айтгъан сёзлер яшавгъа шолай чыгъа.   «Мени артыма тюш!» 18 Айланасына кёп халкъ жыйылгъанын гёрюп, Иса якъчыларына кёлню бириси ягъына юзюп чыкъмакъны буюра. 19 Шо заман бир дин алим гелип, Огъар: – Устазым! Сен къайда барсанг да, мен Сени артынг булан гележекмен, – дей. 20 Иса огъар: – Тюлкюлени инлери, кёкде учагъан къушланы уялары сама бар. Мени, Инсанны Уланыны, буса башымны сыйындырмагъа ерим де ёкъ, – дей. 21 Якъчыларындан бир башгъасы Огъар: – Я Раббим! Бир алдын уьйге барып, атамны гёмюп гелмеге изну бер, – дей. 22 Иса да огъар: – Гел! Мени артыма тюш! Оьлюлени оьзлер оьлюлер гёмсюнлер, – дей.   Иса алатолпанны токътата 23 Иса къайыкъгъа мине. Арты булан якъчылары да минелер. 24 Бирден кёл бек гьалекленип гете, гьатта къайыкъны толкъунлар батдырып къойма аз къала. Иса буса юхлап тура. 25 Якъчылары гелип, Ону уятып: – Я Раббибиз! Бизин къутгъар, бата турабыз! – дейлер. 26 Иса олагъа: – Гьей имандан языкълар, мунча неге къоркъасыз? – дей. Сонг туруп, елни ва кёлню гьалекленгенин токътата. Бир шыплыкъ болуп къала. 27 Якъчылары буса:

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

  Павелди салоникалылара деген саынышы   17 сизлерден аз айра тсирилип, злеримиз алыста болса та, сизлер менен бирге еди. Сизлерди жд саынып, дийдар атты тырысты. 18 Сонлытан сизлерге барымыз келип, сиресе мен, Павел, бир неше мрте бармашы боланымда, шайтан бизлерге кесент етти. 19 Бизлерди митимиз, м Ийемиз Ийса келгенде, Оны алдында кийетуын тажымыз не? Сизлер емессиз бе? 20 матанышымыз м сизлерсиз.   3   1 Солай етип, бизлер арты шыдай алмай, Афинада жалыз уйарды. 2 Исенимиизди беккемлеп, сизлерди ушын, Масихты Хош Хабарын жриялайтуын удайды хызметшиси, Тимофейди сизлерге жибердик. 3 Азап-аыретлер себепли еш ким исенимде силкинбесин деп, бизлер усылай иследик. Азап тдиримизге жазыланы злериизге млим. 4 йткени сизлер менен бирге боланымызда, азап шегетуынымызды алдын айтан едик. Хабарыыз бар, айтанымыздай аны солай болды да. 5 Сонлытан мен де арты шыдай алмай, сизлерди азырып, мийнетимиз боса кетпесин деп, исенимиизди жадайын ушын Тимофейди сизлерге жибердим.   Салоникадан келген хабар   6 Бира, сизлерди жаныыздан бизлерге жаа ана айтып келген Тимофей сизлерди исенимииз м сйиспеншилигииз аында хабар алып келди. Бизлерди брулла жасы ой менен еске алып, бизлерди сизлерди саынанымыздай, сизлерди де бизлерди саынып атыраныызды айтып берди. 7 Сол себептен ыйыншылылы м азап-аыретли жадайда сизлерди исенимииз себепли жигерленип алды. 8 Себеби сизлер Ийемиз бенен беккем байланыста болсаыз, бизлерди жанымыз жай табады. 9 удайымызды алдында сизлер себепли алан барлы есесин Оан анша шкирлик айтып айтарса та аз. 10 Сизлер менен жзбе-жз ушын м исенимииздеги жетиспеген нрселерди ушын, кни-тни бар кшимиз бенен етип атырмыз. 11 кемиз удайды зи м Ийемиз Ийса сизлерге жолымызды ашсын! 12 Ийемиз бир-бириизге м пткил адамлара деген сйиспеншилигиизди бизлерди сизлерге деген сйиспеншилигимиз сыялы кбейтип арттырсын! 13 Солай етип, Ийемиз Ийса зини пткил мухаддеслери менен келгенде, кемиз удайды алдында мухаддесликте кемшиликсиз ушын, жреклериизди беккемлесин.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

8 Сизлерге айтатуыным: ким де ким Мени адамлар алдында тн алса, Адам Улы да оны удайды периштелерини алдында тн алады. 9 Ал ким де ким Мени адамлар алдында тн алмаса, оны зи де удайды периштелерини алдында тн алынбайды. 10 Адам Улына арсы бир сз айтан р бир адам кешириледи, бира Мухаддес тил тийгизген адам кеширилмейди. 11 Сизлерди мжилисханалара, басшылара м кимлерге апаранда, алай ямаса не айырмалар. 12 Себеби не керек екенин сизлерге сол Мухаддес йретеди.   Аылсыз бай аында тымсал   13 Халы арасынан Ийсаа: – Устаз, жаама айт, мийрасты мени менен блиссин, – деди. 14 Ийса оан: – Ким Мени сизлерге азы ямаса мийрасларды етип ойды? – деди. 15 Соынан халыа: – Абайлалар, дньяхорлытан са болылар! йткени адамны мири оны мал-млкини кплигине байланыслы емес, – деп, 16 олара мынадай тымсал келтирди: – Бир бай адамны егислик жери мол зрт берипти. 17 Ол з-зине: «Не ислесем екен? нимлеримди жыйнап оятуын жерим жо», – деп пикир жргизипти. 18 Соынан: – Былай ислеймен: ллеханаларымды бузып, оларды лкейтип саламан м сол жерге барлы ллем менен мал-млкимди жыйнап ояман. 19 Соынан з жаныма былай деймен: «Жаным, кп жыла жететуын мол днья бар. Енди дем ал, ишип-жеп, хошла», – депти. 20 Бира удай оан: – й, ама, бгин тнде сени жаны алынады. Сонда сени жыйнап-тергенлери кимге алады? – депти. 21 зи ушын байлы жыйнап, удай алдында сымар болан адамны усындай болады.     22 Ийса шкиртлерине былай деди: – Сонлытан сизлерге айтатуыным: не жеймиз деп, жаныыз ушын, не кийемиз деп, денеиз ушын 23 Жан дене кийимнен арты-о. 24 аралара аралар: олар екпейди де, ормайды да. Оларды я дн салаышлары, я ллеханалары жо. Бира, удай оларды асырайды. Ал сизлер услардан аншелли ымбатлысызлар! 25 себепли, ким сизлерди араызда з мирин бир саата болса да узайта алады? 26 Егер усындай кишкене нрсе олыыздан келмесе, баса нрселер аында неге кереги бар? 27 Лилия гллерини алай сип туранына аралар! Олар мийнет те етпейди, жип те ийирмейди. Бира сизлерге айтатуыным: Сулайман да зини сн-салтанатында усыларды снли кийинбеген еди. 28 Егер бгин далада сип тураны менен, ерте ошаа тасланатуын шпти удай усылай кийиндирсе, сизлерди олардан да арты кийиндирмес пе еди, й, исеними азлар! 29 Сонлытан да, не ишип, не жейтуыныызды излеп, 30 Себеби усыларды брин бул дньяны бута излеп жреди. Сизлерди усылара мтж екениизди кеиз биледи. 31 Оны орнына, удай Патшалыын излеп жрилер, сонда булар сизлерге осымша етип бериледи.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

  Якъубну ва Югьанны тилевю 20 Сонг Зеведейни къатыны, уланлары булан бирче Исаны янына гелип, Ону алдында къапланып ятып, Ондан бир зат тилемеге сюе. 21 Иса огъар: – Сен не сюесен? – деп сорай. – Сен пача болгъанда, мени эки де уланым бири онг янынгда, бириси буса сол янынгда олтурмагъа изну бер, – дей къатын. 22 Иса булай дей: – Сиз не тилейгенигизни билмейсиз. Башыма тюшежек азаплардан Мен оьтежек йимик, сиз де оьтюп болурмусуз? – Болурбуз, – деп жавап берелер олар. 23 – Мени йимик сиз де азаплардан оьтежексиз. Амма Мени онг янымда яда сол янымда олтурмагъа изну бермеклик Мени ихтиярымда тюгюл. О ерлер янгыз Мени Атам белгилегенлер учундур, – дей Иса. 24 Къалгъан он якъчысы шону эшитгенде, Якъубгъа ва Югьангъа къазапланмагъа башлайлар. 25 Иса буса, оланы барын да янына чакъырып, булай дей: – Сиз билесиз: бу дюньяны башчылары халкъларына буйрукъ этелер, уллу гьакимлери де олагъа гьакимлигин гёрсетелер. 26 Амма сизин арагъызда олай болмасын! Арагъызда уллу болма сюегенигиз къалгъанларыгъызгъа къуллукъчу болуп къалсын! 27 Арагъызда биринчи болма сюегенигиз барыгъызгъа да къул болуп къалсын! 28 Инсанны Уланы да Оьзюне къуллукъ этдирмек учун тюгюл, башгъалагъа къуллукъ этмек, бир хыйлыланы къутгъармакъ ва Оьз яшавун къурбан этмек учун гелди.   Эки сокъурну сав болуву 29 Олар Еригьондан чыгъагъан заманда, Исаны арты булан кёп халкъ геле. 30 Шонда ёл ягъада олтургъан эки сокъур, Иса оьтюп барагъанны эшитип: – Я Раббибиз! Гьей Давутну Наслусу! Сен бизге бир рагьму эт! – деп къычыралар. 31 Халкъ урушуп, оланы тындырмагъа къарай. Амма олар: – Я Раббибиз! Сен бизге бир рагьму эт! Гьей Давутну Наслусу! – деп бирден-бир бек къычыралар. 32 Иса токътап, оланы чакъырып: – Мен сизге не этгенни сюесиз? – деп сорай. 33 – Я Раббибиз! Биз гёрмеге сюебиз, – дейлер сокъурлар Огъар. 34 Рагьму этип, Иса оланы гёзлерине тие. Шоссагьат сокъурлар гёреген болуп къалалар, олар да Исаны арты булан гетелер.     21   Исаны Ерусалимге геливю 1 Ерусалимге ювукълашып, Зайтун тавну къырыйындагъы Байтагия деген юртгъа гелген заманда, эки якъчысын алгъа йибере туруп, 2 Иса олагъа булай дей:

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

  Исагъа оьлюм дуван этиле 13 Пилат, баш дин къуллукъчуланы, халкъны ва ону башчыларын жыйып, 14 олагъа булай дей: – Халкъгъа хозгъавул сала деп, сиз Бу Адамны мени яныма гелтиргенсиз. Муна, мен алдыгъызда ондан сорав алдым. Ону сиз айыплайгъан затларда гьеч биринде сама мен бу Адамны бир айыбын да тапмадым. 15 Гьирод да шолай бир зат да тапмай, къайтарып бизге йиберип гелди. Ону оьлтюрме тюшеген кюйде бир айыбы да табулмады. 16 Шогъар гёре, мен ону такъсырлап, йиберип къояжакъман. [ 17 ] 18 Бютюн халкъ бир тавушдан: – Ону оьлтюр! Бизге Бараббаны туснакъдан чыгъар! – деп къычырмагъа башлай. ( 19 Барабба башгётеривню заманында адам оьлтюргени ва шагьарны халкъын хозгъагъаны саялы туснакъгъа салынгъан бирев болгъан.) 20 Исаны чыгъарып йиберип къойма сююп, Пилат олагъа дагъы да сёйлей. 21 Амма олар: – Ону хачгъа ил! Хачгъа ил! – деп къычыралар. 22 Пилат уьчюнчю керен де олагъа: – Бу Адам не яманлыкъ этген? Мен Ону оьлтюрме тюшеген кюйде бир айыбын да тапмадым, шогъар гёре, Ону такъсырлап, йиберип къояман, – дей. 23 Амма олар, Ону хачгъа илме герек деп талап этип, гючлю тавуш булан къычырып туралар. Ахырда да оланы талаплары уьст чыгъа. 24 Пилат да халкъ сюегенни этмеге токъташа. 25 Халкъны хозгъагъаны ва гиши оьлтюргени учун туснакъгъа салынгъан олар тилейген адамны чыгъара. Исаны буса сюйгенин этмек учун оланы къолуна бере.   Исаны хачгъа илелер 26 Исаны оьлтюрмеге алып барагъанда, авлакъдан гелеген киринеялы Симон деген биревню тутуп, Исаны арты булан алып юрюсюн деп, огъар хачны гётертелер. 27 Исаны арты булан оьтесиз кёп халкъ ва Огъар тююнюп йылап яс этеген къатынлар юрюй. 28 Иса олагъа бурулуп къарап булай дей: – Гьей Ерусалимни къатынлары, Магъа йыламагъыз. Оьзюгюзге ва яшларыгъызгъа йылагъыз. 29 Сизге олай бир гюнлер гелир, о заман: «Насиплилердир яш болмайгъан къатынлар, яш тапмагъан ва яшын ичирмейген къатынлар», – деп айтажакълар. 30 О заман тавлагъа: «Уьстюбюзге авугъуз!», тёбелеге: «Бизин басдырыгъыз!» – деп айтажакълар. 31 Эгер яшылланып гелеген терекге шолай эте болгъан сонг, къуругъан терекни гьалы нечик болур? Эгер айыпсыз халкъгъа шолай эте буса, айыплы халкъны иши нечик болур?

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010